Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Recuperare sume restante si lichidare PFA. Cum vom proceda?

30-Nov-2015
1506

In analiza urmatoare, vom stabili cum procedam in cazul in care e necesara recuperarea unor sume restante de catre un PFA care doreste sa isi inceteze activitatea si sa inchida aceasta forma de organizate. Acest PFA este inscris la masa credala pentru anumite facturi neincasate, iar suma facturilor in sold este de aproximativ 20.000 lei.

Pentru recuperarea sumelor restante poate fi efectuata o actiune reprezentand somatie de plata (creanta e certa, lichida si exigibila) si apoi incercarea executarii somatiei.

 Dar odata cu deschiderea procedurii de lichidare judiciara se suspenda toate procedurile juridice inclusiv cele de executare, de aceea singura modalitate de a recupera datoria este inscrierea la masa credala in cadrul acelui dosar. Odata cu intrarea in procedura insolventei, sunt suspendate de drept toate actiunile si toate formele de executare impotriva debitorului.

Judecatorul stabileste termen pentru depunerea cererilor de inscriere la masa credala, diferit de termenul de judecata, in scopul verificarii indeplinirii procedurilor specifice insolventei.

In mod normal, administratorul judiciar este obligat sa trimita notificare catre toti creditorii regasiti in contabilitatea debitorului.

Din punct de vedere al ordinii in recuperarea creantelor, legiuitorul a prevazut impartirea creditorilor in clase dupa cum urmeaza: o prima clasa cuprinzand creditorii cu creante garantate (de cele mai multe ori bancile sau creditorii ipotecari), apoi creditorii avand creante bugetare (statul) si abia in tertiar fiind prevazuti creditorii chirografari (cea mai mare parte a creditorilor ce au de incasat de la debitoare sume de bani, fara a avea constituite garantii).


Important de mentionat este faptul ca abia dupa recuperarea integrala a datoriilor cuprinse intr-o clasa se trece la clasa inferioara imediat urmatoare. In interiorul fiecarei clase imparteala se face procentual raportat la valoarea recuperata efectiv de la debitoare in cazul lichidarii acesteia.

Din punct de vedere fiscal, in baza prevederilor Art. 21, alin.(2), lit. n) din Codul Fiscal, in cazul in care procedura de faliment a debitorilor a fost inchisa pe baza hotararii judecatoresti", dvs. puteti deduce cheltuiala cu pierderea din creante la calculul impozitului pe venit.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Recuperare sume restante si lichidare PFA. Cum vom proceda?":
Rating:

Nota: 4.83 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Formularul 101: Cine are obligatia de depunere?
Mai multe articole despre lichidare pfa




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016