Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mai multe firme din alimentatie cer demiterea conducerii Ministerului Economiei

19-Oct-2016
2495

Ministerul Economiei a fost aspru criticat recent dupa ce a ratat organizarea participarii mai multor companii producatoare de alimente la targul Sial Paris, cu profil in industria alimentara. La targ au fost prezenti 36 de participanti din partea Romaniei, insa conditiile organizatorice nu au fost indeplinite conform contractului atribuit unei firme prin licitatie.

Motivul? Firma care a castigat licitatia nu si-a primit banii din partea Ministerului Economie. In replica, ministerul a anuntat ca s-a intarziat atribuirea contractului din cauza unei contestatii.

"Organizarea acestui pavilion romanesc ar fi trebuit sa fie in sarcina unei firme, o firma care a participat la licitatie drept unica firma si care a si castigat, doar ca din partea ministerului Economiei nu a fost nimeni la celalalt capat sa plateasca pentru ce a castigat si ce s-a angajat firma asta ca face. Firma a ajuns aici la Paris cu marfa in camion, a stat cu ea doua zile in parcare si daca a vazut ca nu plateste nimeni s-a luat si s-a carat", a explicat bucatarul-sef Adrian Hadean, intr-o postare pe contul sau de Facebook.

Totodata, acesta a precizat ca producatorii au fost anuntati cu doar cateva zile inainte de targ ca exista probleme organiztaorice astfel ca acestia ar fi trebuit sa plateasca fiecare cate 1.500 euro taxa de participare, in afara de costurile de transport si cazare.

Conform anuntului facut de Ministerul Economiei, firma desemnata prin licitatie, VISA SA, "si-a declinat capacitatea de a organiza in bune conditii in timpul ramas participarea Romaniei la SIAL 2016 si nu a semnat contractul de atribuire", citeaza HotNews.ro.

Aceeasi sursa informeaza ca pentru participarea firmelor romanesti la targul SIAL Paris desfasurat in perioada 16-20.10.2016, MECRMA a platit chiria spatiului de 654,32 mp pentru 55 de firme selectate in urma inscrierii voluntare, taxele obligatorii, bransament electric, racord apa si conexiune internet, in valoare de circa 1,2 milioane lei.

Celelalte servicii au cazut in sarcina organizatorului intern. Potrivit Ministerului Economiei, nu au fost solicitate sume participantilor pentru a fi prezenti la targ in calitate de expozanti:

"In aceste conditii, 41 de firme romanesti din industria alimentara impreuna cu patronatul de ramura au decis sa beneficieze de spatiul achitat de MECRMA si sa participe la aceasta expozitie. Shema de ajutor de minimis pentru programul de promovare a exporturilor prevede acordarea unor facilitati pentru participarea firmelor sub pavilion national in colaborare cu patronatele de ramura. Asadar, Ministerul Economiei nu a solicitat nicio suma firmelor pentru deplasarea acestora la Paris".

Potrivit HotNews.ro, ANEIR solicita prim-ministrului demiterea conducerii Ministerului Economiei si sustine ca Ministerul Economiei a destabilizat functionarea Departamentului de Comert Exterior, prin desfiintarea sa in urma cu o luna, blocand astfel si reteaua de consilieri economici externi ai Romaniei.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016