Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala

28-Ian-2022
2611
MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala

Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora.

Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, s-au stabilit mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, reglementandu-se cadrul legal pentru o noua procedura de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin incarcarea acestora in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F.

Incepand cu luna ianuarie a anului 2021 poprirea electronica a devenit functionala, astfel actele de executare silita fiind transmise institutiilor de credit prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Luand in considerare o serie de aspecte ce au intervenit odata cu implementarea acestui obiectiv, s-a considerat necesara modificarea si completarea actului normativ mai sus invocat, pentru a se asigura buna functionare a fluxurilor de informatii gestionate in cadrul acestei proceduri, astfel:

  • Se considera necesar a se modifica articolul 3 din actul normativ mai sus invocat, astfel incat sa poata semna protocol de colaborare cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala si institutiile de credit care nu sunt membre ale Asociatiei Romane a Bancilor.

Institutia motiveaza necesitatea modificarii acestui articol, intrucat sunt institutii de credit care fie nu sunt, fie nu mai au calitatea de banci membre ale Asociatiei Romane a Bancilor, dar doresc sa adere la implementarea sistemului automat prin care se realizeaza comunicarea actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.

 

  • Se considera necesar a se modifica punctul 4.1. din Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020, astfel incat platile neconforme sa nu fie validate la nivelul Trezoreriei Operative Centrale, datorita faptului ca in procesul de validare ?i inregistrare a platilor virate in contul deschis special la nivelul Trezoreriei Operative Centrale se intampina dificultati care compromit toate procesele ce se deruleaza dupa receptionarea incasarilor, datorate modului in care efectueaza platile bancile cooperatiste membre CREDITCOOP. 

Totodata, pentru corelare cu aceasta modificare, se considera necesar a se modifica si punctul 4.2.

  • Se considera necesar a se modifica punctul 8.4. din Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020, astfel incat informatiile transmise de catre institutiile de credit privind motivele ce au stat la baza neinfiintarii popririlor bancare sa fie preluate in mod automat in sistemul informatic e-Popriri. Institutia motiveaza completarea acestui punct, tinand cont de necesitatea indeplinirii obiectivului principal stabilit pentru implementarea acestui sistem informatic. De asemenea, apreciem ca necesitatea acestei modificari are ca scop eliminarea riscurilor de aparitie a unor inadvertente/omisiuni determinate de interventia factorului uman. Mentionam ca in prezent, institutiile de credit transmit prin po?ta electronica catre Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare lista debitorilor pentru care nu s-a infiintat poprirea bancara impreuna cu motivele ce au stat la baza neinfiintarii popririi, acestea fiind introduse manual de catre personalul din cadrul directiei.
  • Se considera necesar a se completa Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020, cu un nou punct prin care sa se reglementeze faptul ca raspunderea privind corectitudinea informatiilor care stau la baza comunicarii acestor acte de executare revine organelor fiscale, tinand cont de urmatoarele considerente:

- in cazul adreselor de suspendare/continuare a popririi, precum si al deciziilor de ridicare a popririi in situatia in care poprirea infiintata nu mai subzista ca urmare a incetarii executarii silite din oricare dintre motivele prevazute de lege, cu exceptia cazului in care s-au stins in totalitate sumele ce au stat la baza infiintarii popririi, se comunica cu antetul ?i semnatura Punctului central, pe baza informatiilor prelucrate de organele fiscale in sistemul informatic ePopriri.

- totodata, informatiile referitoare la situatia fiscala a debitorului se afla la nivelul organului de executare care administreaza creantele fiscale/bugetare ale acestuia.

 

 

Sursa: MFP

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016