Normele procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali
In M. Of. nr. 753 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 14/2011 pentru aprobarea Normelor procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali.
Din cuprins:
ART. 1 Se aproba Normele procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
ART. 2
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Parc fotovoltaic.Taxa stalp O societate care are cod CAEN 3511 Productia de energie electrica, a obtinut autorizatia de incepere a constructiei unui parc fotovoltaic. Va rog sa imi spuneti de cand trebuie sa...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
CASS PFA si salariat Avem doua situatii: 1. un PFA - sistem real, detinut de un pensionar (limita de varsta) care este si angajat cu contract de 8 ore la o alta unitate si care a realizat venituri in...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Directia de monitorizare, control si competenta profesionala si Directia de conduita si disciplina profesionala vor duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
ART. 3 Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA 1
NORME PROCEDURALE privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
ART. 1 (1) Prezentele norme procedurale sunt utilizate in activitatea de monitorizare si control al activitatii consultantilor fiscali care au dobandit aceasta calitate in conditiile legii.
(2) Camera Consultantilor Fiscali va fi denumita in continuare Camera.
ART. 2 Controlul activitatii consultantilor fiscali consta, in principal, in:
a) controlul calitatii profesionale a consultantilor fiscali;
b) controlul respectarii normelor financiar-contabile in vederea stabilirii realitatii veniturilor declarate Camerei;
c) verificarea respectarii normelor de conduita etica si profesionala in domeniul consultantei fiscale;
d) verificarea aplicarii normelor si procedurilor privind activitatea de consultanta fiscala;
e) indeplinirea obligatiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 5/2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, privind folosirea termenului ?fiscal?;
f) identificarea persoanelor fizice autorizate sau a angajatilor persoanelor juridice care nu au obtinut calitatea de consultant fiscal si care exercita aceasta profesie;
g) verificarea respectarii hotararilor si a altor reglementari emise de Camera, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
CAPITOLUL II Obligatiile consultantilor fiscali in vederea asigurarii conditiilor de verificare si control
ART. 3 (1) Consultantii fiscali care, in baza declaratiei pe propria raspundere depuse la Camera in conditiile art. 21 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor comerciale de consultanta fiscala ca ?inactivi? vor depune o declaratie care va reconfirma mentinerea situatiei de inactivitate si motivele acesteia, avand continutul prevazut in anexa nr. 1.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune anual, pana la data de 31 ianuarie a anului urmator, putand fi transmisa si prin posta, telefax sau prin e-mail.
Actul legislativ poate fi consultat integral
aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului, defuncta avea dividende repartizate, dar neachitate, in valoare de 200.000 lei. Precizez ca pentru aceste dividende a fost platit impozitul pe dividende. In urma raportului de evaluare pentru determinarea activului net aferent partilor sociale detinute de defuncta, se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi salariati nu ajung la suma de 4.050 lei, minimul pe economie. Isi mai pastreaza calitatea de microintreprindere cu impozit pe venit sau se considera ca nu a indeplinit conditiile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Refacturarea transportului intracomunitar
Intrebare: Societatea V GRUP, cu sediul in Romania, primeste factura de la SC ABC, contravaloare transport marfa pe ruta Ploiesti ? Belgia, factura cu TVA 19%. Marfa este transportata din Ploiesti in Belgia. SC V GRUP emite factura catre o firma din Belgia, inregistrata ca platitoare de TVA, se factureaza servicii de transport Ploiesti ? Belgia cu cota 0 TVA. Este corect sa se factureze cu cota zero? Ce documente trebuie sa ataseze V GRUP la factura ca sa justifice cota zero TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri din drepturi de autor. Cumul venituri salariale. Declaratia unica
Intrebare: Persoana fizica detine contract individual de munca pe o perioada nedeterminata si obtine venituri realizate din cesiunea drepturilor de autor. Venitul pe care il obtine persoana fizica este variabil, in functie de anumite criterii stabilite, astfel ca incasarile lunare sunt diferite, neputandu-se anticipa daca se incadreaza in anumite plafoane. Contractele de cesiune a dreptului de autor au si clauza potrivit careia, daca veniturile totale incasate depasesc suma de 48.600 lei (12 salarii minime...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila asigurare de viata
Intrebare: Pentru o asigurare de viata contractata de unitate (la solicitarea angajatilor), dar platita de fiecare salariat in parte prin retinere pe statul de plata, sunt corecte articolele contabile de mai jos? Exista o alta optiune mai simpla? Retinere pe stat de plata: 421 = 427.NN Inregistrare decont ? primit de la firma de asigurari (nu primim factura): 473.NN = 462.NN Plata decontului catre firma de asigurari: 462.NN = 5121 Reglarea sumelor: 427.NN = 473.NN
vezi AICI raspunsul specialistilor <<