Normele procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali
In M. Of. nr. 753 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 14/2011 pentru aprobarea Normelor procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali.
Din cuprins:
ART. 1 Se aproba Normele procedurale privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
ART. 2
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Directia de monitorizare, control si competenta profesionala si Directia de conduita si disciplina profesionala vor duce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.
ART. 3 Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ANEXA 1
NORME PROCEDURALE privind monitorizarea si controlul activitatii consultantilor fiscali
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
ART. 1 (1) Prezentele norme procedurale sunt utilizate in activitatea de monitorizare si control al activitatii consultantilor fiscali care au dobandit aceasta calitate in conditiile legii.
(2) Camera Consultantilor Fiscali va fi denumita in continuare Camera.
ART. 2 Controlul activitatii consultantilor fiscali consta, in principal, in:
a) controlul calitatii profesionale a consultantilor fiscali;
b) controlul respectarii normelor financiar-contabile in vederea stabilirii realitatii veniturilor declarate Camerei;
c) verificarea respectarii normelor de conduita etica si profesionala in domeniul consultantei fiscale;
d) verificarea aplicarii normelor si procedurilor privind activitatea de consultanta fiscala;
e) indeplinirea obligatiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si in Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 5/2007 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, privind folosirea termenului ?fiscal?;
f) identificarea persoanelor fizice autorizate sau a angajatilor persoanelor juridice care nu au obtinut calitatea de consultant fiscal si care exercita aceasta profesie;
g) verificarea respectarii hotararilor si a altor reglementari emise de Camera, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
CAPITOLUL II Obligatiile consultantilor fiscali in vederea asigurarii conditiilor de verificare si control
ART. 3 (1) Consultantii fiscali care, in baza declaratiei pe propria raspundere depuse la Camera in conditiile art. 21 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor comerciale de consultanta fiscala ca ?inactivi? vor depune o declaratie care va reconfirma mentinerea situatiei de inactivitate si motivele acesteia, avand continutul prevazut in anexa nr. 1.
(2) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune anual, pana la data de 31 ianuarie a anului urmator, putand fi transmisa si prin posta, telefax sau prin e-mail.
Actul legislativ poate fi consultat integral
aici.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cesiune creanta. Monografie contabila
Intrebare: Societatea noastra a incheiat cu o banca un contract de cesiune pentru creantele detinute de aceasta (banca) impotriva unui debitor. Dupa achitarea contractului catre banca, societatea noastra doreste cesionarea creantei cumparate catre o alta societate, evident, la un pret mai mare. Contractul prevede achitarea cesiunii catre societatea noastra in decurs de 3 ani. Cum se calculeaza impozitul pe profit: la incasarea ratelor sau la inregistrarea contractului de cesiune?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Redobandire cod de TVA
Intrebare: O societate platitoare de TVA a solicitat in 2022 suspendare temporara a activitatii la ONRC. Cu data rezolutiei i-a fost retras codul de TVA. A reluat activitatea in iulie 2024. A fost reinregistrat ca platitor de TVA in septembrie 2024. In perioada iulie-septembrie facturile emise vor fi purtatoare de TVA sau nu, pana la reinregistrare. Mentionez ca nu a avut declaratii nedepuse sau alte fapte pentru care sa i se retraga codul de TVA, motivul fiind suspendarea activitatii la ONRC.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Containere mobile. Taxa DITL
Intrebare: Avem o societate care a achizitionat doua containere pentru amenajarea unui spatiu de birou si a unui grup sanitar, pe care le va amplasa pe un spatiu/teren inchiriat, unde avem declarat un punct de lucru. Containerele nu sunt amplasate pe niciun fel de structura, nu sunt fixate in pamant si nu stim exact pentru ce perioada vor ramane in acest loc, dar credem ca mai mult de 12 luni, poate pentru intreaga perioada a contractului de inchiriere, adica 5 ani. Ce trebuie sa facem in privinta...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regim accize pentru productia de lichior
Intrebare: O societate comerciala doreste sa produca bauturi alcoolice (lichior). Alcoolul il achizitioneaza de pe piata interna de la producatori autorizati, iar aromele le obtine din prelucrarea fructelor. Va rog sa precizati care sunt conditiile de autorizare, plata accizelor, daca trebuie sa se inregistreze ca operator/antrepozit autorizat, cine plateste acciza pentru alcoolul achizitionat, in ce conditii circula alcoolul de la furnizor la client.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<