Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul regulament ONPCSB a fost aprobat prin Ordinul 215/2023. Cum se vor inregistra in portal expertii contabili si contabilii autorizati

30-Aug-2023
3322
Noul regulament ONPCSB a fost aprobat prin Ordinul 215/2023. Cum se vor inregistra in portal expertii contabili si contabilii autorizati

Ordinul 215/2023 pentru aprobarea Regulamentului privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 764 din 23 august 2023.

Noul Ordin stabileste modul de inregistrare a entitatilor raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.

REGULAMENT privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor

Articolul 1

Prezentul regulament stabileste modul de inregistrare a entitatilor raportoare in evidentele Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare ONPCSB, prin aplicarea procedurii de creare a unui cont de raportor necesar transmiterii rapoartelor prevazute la art. 6 si 7 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Lege, in cadrul portalului de raportare ONPCSB.

Articolul 2

Intra sub incidenta prevederilor prezentului regulament entitatile raportoare prevazute la art. 5 alin. (1) din Lege, dupa cum urmeaza:

a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;

b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;

c) administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau ocupationale, in nume propriu si pentru fondurile de pensii facultative si/sau fondurile de pensii ocupationale pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;

d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;

e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;

f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;

g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);

h) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;

i) furnizorii de portofele digitale;

j) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;

k) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele;

l) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;

m) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.Articolul 3Procedura de creare a unui cont de utilizator in portalul de raportare ONPCSB este prezentata in anexa care face parte integranta din prezentul regulament.

ANEXA la regulament

PROCEDURA de creare a unui cont de utilizator in portalul de raportare ONPCSB

Portalul de raportare ONPCSB se poate accesa la adresa raportari.onpcsb.ro. Documentatia privind utilizarea portalului este accesibila din interfata acestuia. Detinerea unui cont este necesara pentru transmiterea rapoartelor prevazute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Lege, si a corespondentei conexe.

Crearea contului

Pentru a crea un cont de raportare se actioneaza butonul „Creeaza cont“ din pagina de start.in formularul de inregistrare se completeaza informatiile referitoare la entitatea raportoare, persoana care efectueaza inregistrarea si persoana desemnata conform art. 23 alin. (1) din Lege. Datele introduse trebuie sa fie conforme cu realitatea.I. Informatii referitoare la entitatea raportoare

1. Codul unic de inregistrare/Codul de identificare fiscala/ Codul numeric personalPersoana fizica autorizata care, in cadrul profesiei liberale, isi exercita personal functia si raspunde individual pentru activitatea desfasurata completeaza codul numeric personal (CNP).

2. Codul CAEN principal (Entitatile raportoare care nu detin cod CAEN nu vor completa aceasta rubrica.)

3. Numarul de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului, denumit in continuare ONRC (Entitatile raportoare care nu detin numar de inregistrare la ONRC nu vor completa aceasta rubrica.)

4. Denumirea/Numele si prenumele

5. Tipul - tipul entitatii raportoare, ales din lista tipurilor de entitati raportoare din cadrul categoriilor mentionate la art. 5 din Lege

6. Forma juridica de organizare

7. Natura capitalului - Rubrica se completeaza prin bifarea valorilor corespunzatoare referitoare la natura capitalului: autohton/strain integral/majoritar, de stat/privat integral/majoritar.

8. Adresa (sediul social/profesional al entitatii raportoare)

8.1. tara

8.2. Judetul

8.3. Localitatea

8.4. Strada

8.5. Numarul

9. Numarul de telefon

10. Adresa de e-mail

11. Numele si prenumele reprezentantului legal

II. Informatii referitoare la persoana care efectueaza inregistrarea

1. Numele

2. Prenumele

3. E-mail - Se introduce adresa de e-mail cu care se va face confirmarea contului si care va avea rol de nume de utilizator in pagina de autentificare.

4. Parola - Parola trebuie sa contina litere mari si mici, cifre si caractere speciale, minimum 8 caractere.

5. Confirmare parola - Se reintroduce parola.

6. Numarul de telefon

III. Informatii referitoare la persoana desemnata conform art. 23 alin. (1) din Lege

Se bifeaza caseta „Aceeasi cu persoana care efectueaza inregistrarea“, daca este cazul.

1. Numele

2. Prenumele

3. Numarul de telefon

4. E-mail

In cazul in care entitatea raportoare a numit mai multe persoane desemnate conform art. 23 alin. (1) din Lege, datele de identificare ale acestora vor putea fi introduse pe rand dupa actionarea butonului „Adauga persoana desemnata“.

Se bifeaza caseta „Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele personale in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.“

La actionarea butonului „Salveaza“ se verifica corectitudinea datelor introduse si se transmite un mesaj pe adresa de e-mail completata (la sectiunea II.3), care instiinteaza detinatorul despre crearea contului de raportare si solicita accesarea unui link de confirmare si activare.

Incheierea cu succes a inregistrarii se va notifica printr-un nou e-mail. La accesarea butonului „Renunta“ se sterg datele completate in formular.

Conectarea la portal

Pentru a intra in cont se actioneaza butonul „Intra in cont“ din pagina de start.La pasul 1 se introduc e-mail-ul si parola, apoi se actioneaza butonul „Trimite cod de securitate“.La pasul 2 se introduce codul de securitate primit pe e-mail, apoi se actioneaza butonul „Logare“.Dupa logarea in portalul de raportare se vor putea transmite rapoartele prevazute de Lege si se vor administra informatiile despre entitatea raportoare si eventualele sedii secundare, asa cum este prezentat in documentatia privind utilizarea portalului.-----

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016