Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ONRC: A fost inlaturata cerinta cu privire la capitalul social minim de 200 RON la constituirea unui SRL. (Legea 223/2020)

07-Dec-2020
7266

Oficiul National al Registrului Comertului a transmis, recent, pe site-ul oficial, cateva informatii cu privire la intrarea in vigoare a Legii nr. 223/2020 pentru simplificarea si debirocratizarea transferului de parti sociale si a varsarii capitalului social prin modificarea Legii societatilor nr. 31/1990.

Incepand cu data de 5 noiembrie 2020 intra in vigoare Legea nr. 223/2020 pentru simplificarea si debirocratizarea transferului de parti sociale si a varsarii capitalului social prin modificarea Legii societatilor nr. 31/1990, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1018 din 02.11.2020, Partea I.

Astfel, noile dispozitii legale prevad:

-Inlaturarea cerintei cu privire la capitalul social minim de 200 RON la constituirea unei societati cu raspundere limitata (SRL)

Art. 11 alin. (1) din Legea societatilor nr. 31/1990 se modifica si are urmatorul cuprins: „Capitalul social al unei societati cu raspundere limitata se divide in parti sociale egale”.

-Valoarea capitalului social al unei societati cu raspundere limitata nu poate fi mai mica de 1 leu, avand in vedere teza finala a art. 11 alin. (1) care stipuleaza faptul ca acesta se divide in parti sociale egale.

-De asemenea, la inmatricularea unei societati cu raspundere limitata (SRL) a fost eliminata obligatia de a face dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv, respectiv art. 36 alin. (2) lit. b) s-a modificat in sensul ca la inmatricularea societatilor cererea va fi insotita de (...) b) „dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv, cu exceptia societatilor cu raspundere limitata;”.

-Inmatricularea societatii sau, dupa caz, schimbarea sediului social nu mai este conditionata de inregistrarea, in prealabil, la unitatile teritoriale ANAF, a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social

-Dispozitiile art. 17 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 au fost modificate in sensul ca „La inmatricularea societatii si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social. Dupa inregistrarea in registrul comertului, oficiul registrului comertului transmite documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social.”

-Simplificarea formalitatilor privind transmiterea partilor sociale catre persoane din afara societatii
Art. 202 alin. (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Daca actul constitutiv nu prevede altfel, transmiterea catre persoane din afara societatii este permisa numai daca a fost aprobata de asociati reprezentand cel putin trei patrimi din capitalul social.”

-Se abroga art. 202 alin. (21)-(24) si art. 203 alin. (3).

-Inregistrarea in registrul comertului a transmiterii dreptului de proprietate asupra partilor sociale catre persoane din afara societatii se face intr-o singura etapa, prin utilizarea cererii de inregistrare, fiind astfel eliminata etapa depunerii si mentionarii hotararii adunarii generale a asociatilor privind transmiterea partilor sociale catre persoane din afara societatii.

 

Alte modificari ale Legii nr. 31/1990:


61 alin. (1) se modifica astfel: „Creditorii sociali si orice alte persoane prejudiciate prin hotararile asociatilor privitoare la modificarea actului constitutiv pot formula o cerere de opozitie prin care sa solicite instantei judecatoresti sa oblige, dupa caz, societatea sau asociatii la repararea prejudiciului cauzat.” .

62. alin. (2) se modifica astfel: „Opozitia se judeca in camera de consiliu, cu citarea partilor, fiind aplicabile dispozitiile art.202 din Codul de procedura civila.” (se formuleaza impotriva hotararii adunarii generale a asociatilor).

185 alin. (6) se modifica astfel: „Ministerul Finantelor Publice si Oficiul National al Registrului Comertului vor incheia un protocol de colaborare, in vederea transmiterii, in format electronic, a copiilor si informatiilor prevazute la alin. (3).” (pentru copiile si informatiile privind situatiile financiare anuale).

204 alin.(3) se modifica astfel: „Dispozitiile art. 17 alin. (1) se aplica si in cazul schimbarii denumirii.” (modificarea elimina teza finala a alin. (3) al articolului, in sensul ca, nu se mai face trimitere la cazul continuarii societatii cu raspundere limitata cu asociat unic, fiind abrogate dispozitiile art. 14 din Legea nr. 31/1990 cu privire la inregistrarea in registrul comertului a calitatii de asociat unic al unei societati, de Legea nr. 102/2020).

Act normativ:

Legea nr. 223/2020 - pentru simplificarea si debirocratizarea transferului de parti sociale si a varsarii capitalului social prin modificarea Legii societatilor nr. 31/1990.

 

 

Sursa: ONRC

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016