Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 2538/2023: Din 14 septembrie 2023 se aplica noile instructiuni de completare a Ordinului de plata pentru Trezoreria Statului

18-Sep-2023
3461
Ordinul 2538/2023: Din 14 septembrie 2023 se aplica noile instructiuni de completare a Ordinului de plata pentru Trezoreria Statului

Recent a fost publicat in Monitorul Oficial Ordinul 2538/2023, care a intrat in vigoare din 14 septembrie 2023. Conform noii legi au fost aprobate noi instructiuni de completare a ordinului de plata pentru Trezoreria Statului, document prin care contribuabilii achita impozite si taxe.

Ordinul 2538/2023 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 830 din 14 septembrie 2023.

Printre modificari amintim urmatoarele:

-pentru obligatiile fiscale/bugetare care se achita catre bugetele componente ale bugetului general consolidat in conturile de venituri bugetare, in conturile unice sau in conturile de disponibil in care Agentia Nationala de Administrare Fiscala incaseaza/recupereaza obligatii fiscale/bugetare, cu exceptia celor prevazute la pct. 5 si 6, se inscrie: «bugetul general consolidat».

-prin sintagma «incaseaza/recupereaza» se intelege stingerea obligatiilor fiscale/bugetare prin plata voluntara, compensare, executare silita si prin alte modalitati prevazute expres de lege;

-pentru accizele care se platesc de catre cumparator in numele furnizorului, inainte de livrarea efectiva a produselor accizabile, se inscrie denumirea furnizorului inregistrat ca platitor de accize;

Extras din Ordin ( unde se regasesc toate modificarile):

Articolul I

Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 206 din 10 martie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 3 se abroga. 

2. La articolul 5 litera j), punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

pentru obligatiile fiscale/bugetare care se achita catre bugetele componente ale bugetului general consolidat in conturile de venituri bugetare, in conturile unice sau in conturile de disponibil in care Agentia Nationala de Administrare Fiscala incaseaza/recupereaza obligatii fiscale/bugetare, cu exceptia celor prevazute la pct. 5 si 6, se inscrie: «bugetul general consolidat». Prin sintagma «incaseaza/recupereaza» se intelege stingerea obligatiilor fiscale/bugetare prin plata voluntara, compensare, executare silita si prin alte modalitati prevazute expres de lege;

3. La articolul 5 litera j), punctul 3 se abroga. 

4. La articolul 5 litera j), punctul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

4. pentru obligatiile de plata catre institutii publice, respectiv pentru plati solicitate de institutii publice in conformitate cu prevederile legale in vigoare, altele decat cele de la pct. 1 si 2, se inscrie denumirea institutiei publice beneficiare;

5. La articolul 5 litera j), punctul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

6. pentru accizele care se platesc de catre cumparator in numele furnizorului, inainte de livrarea efectiva

a produselor accizabile, se inscrie denumirea furnizorului inregistrat ca platitor de accize;

6. La articolul 5 litera j), punctul 7 se abroga. 

7. La articolul 5 litera k), punctul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

1. codul de identificare fiscala al contribuabilului, pentru obligatiile fiscale/bugetare prevazute la lit. j) pct. 1 sau pentru alte obligatii fiscale/bugetare pentru care prin acte normative in vigoare se prevede astfel, cu exceptia situatiei prevazute la pct. 1 1; in cazul impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se inscrie codul de identificare fiscala al sediului secundar;

8. La articolul 5 litera k), dupa punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 1 1, cu urmatorul cuprins: 1 1. codul de identificare fiscala al organului fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru obligatiile fiscale/bugetare prevazute la lit. j) pct. 1, pentru care titularul contului este acesta;

9. La articolul 5 litera k), punctul 3 se abroga. 

10. La articolul 5 litera k), punctul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 6. codul de identificare fiscala al furnizorului inregistrat ca platitor de accize, pentru accizele platite de cumparator in numele furnizorului, prevazute la lit. j) pct. 6;

11. La articolul 5 litera k), punctul 7 se abroga. 12. La articolul 5 litera k), punctul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 9. pentru platile mentionate la lit. j) pct. 9 se inscrie:

9.1. codul de identificare fiscala al beneficiarului sumei, persoana juridica, in situatia in care beneficiarul sumei este inregistrat fiscal in Romania;

9.2. codul numeric personal, in situatia platilor catre conturi deschise la Trezoreria Statului;

9.3. codul de identificare fiscala al centralei institutiei de credit din Romania la care beneficiarul sumei isi are deschis contul sau codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in situatia in care beneficiarul sumei nu este inregistrat fiscal in Romania; 

9.4. codul numeric personal sau codul de identificare fiscala al centralei institutiei de credit din Romania la care beneficiarul sumei isi are deschis contul potrivit deciziei platitorului, in cazul in care plata se efectueaza din conturi deschise la unitatile Trezoreriei Statului catre persoane fizice in conturi bancare;

13. La articolul 5, litera l) se modifica si va avea urmatorul cuprins: l) in spatiul marcat «Cod IBAN beneficiar» se inscrie codul IBAN aferent contului de venituri/cheltuieli bugetare sau contului de disponibil, dupa caz, in care se achita suma, deschis la unitatile Trezoreriei Statului sau codul IBAN al contului beneficiarului sumei, deschis la institutia de credit;

14. La articolul 5, litera p) se modifica si va avea urmatorul cuprins: p) rubrica «Reprezentand» se completeaza dupa cum urmeaza:– pentru sumele reprezentand venituri bugetare se inscrie denumirea obligatiei bugetare achitate, iar in cazul celor prevazute la lit. j) pct. 1 se inscrie «bugetul general consolidat», precum si orice alte informatii pe care platitorul le considera relevante;– in cazul celorlalte categorii de sume care se achita se inscrie natura economica a platii efectuate, iar in cazul platilor catre beneficiari care nu sunt inregistrati fiscal in Romania se pot inscrie si alte informatii relevante (de exemplu, codul de identificare fiscala al acestora din tara in care sunt inregistrati fiscal);

15. Dupa articolul 6 3 se introduce un nou articol, articolul 6 4, cu urmatorul cuprins: 

Articolul 6 4 (1) In cazul obligatiilor de plata catre institutiile publice, respectiv pentru plati solicitate de catre institutii publice in conformitate cu prevederile legale in vigoare prevazute la art. 5 lit. j) pct. 4, institutiile publice au obligatia de a informa contribuabilii referitor la codul IBAN aferent contului in care acestia vor efectua plata sumelor datorate, precum si la codul de identificare fiscala prevazut la art. 5 lit. k) pct. 4. (2) Eventualele sume virate de catre contribuabili in conturile corespunzatoare de venituri bugetare/disponibil deschise la unitatile Trezoreriei Statului codificate cu codul de identificare fiscala prevazut la art. 5 lit. k) pct. 10 in loc de codul de identificare fiscala prevazut la art. 5 lit. k) pct. 4 raman inregistrate in contul in care au fost incasate, in masura in care institutia publica nu solicita unitatii Trezoreriei Statului transferul acestora in acelasi cont de venituri bugetare/disponibil in care suma a fost incasata, codificat cu codul de identificare fiscala al institutiei publice respective. Solicitarea adresata in scris unitatii Trezoreriei Statului cuprinde informatii cu privire la suma incasata, respectiv numarul si data documentului de plata, suma, datele de identificare ale platitorului (nume si prenume/ denumire, codul de identificare fiscala), contul beneficiar, si orice alta informatie relevanta care sa identifice unic o suma incasata.

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016