Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Pasagerii sanctionati pentru necompletarea formularului PLF pot depune pana pe 14 noiembrie cererile prin care isi pot recupera banii

14-Nov-2022
1526
Pasagerii sanctionati pentru necompletarea formularului PLF pot depune pana pe 14 noiembrie cererile prin care isi pot recupera banii

Conform Legii 257/2022, amenzile pentru nedepunerea formularului PLF au fost anulate. Astfel, pasagerii sanctionati pentru necompletarea formularului digital de intrare in Romania pot sa isi primeasca banii inapoi, daca depun o Cerere in acest sens. Termenul limita pana la care persoanele pot face acest lucru este data de 14 noimbrie 2022.

 

Legea 257/2022 stabileste ca amenzile contraventionale aplicate in temeiul art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare in Romania, neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, se anuleaza si se scad din evidentele organelor de executare.

 

Sumele de bani achitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi ( data de 30 iulie 2022), reprezentand amenzi contraventionale, se restituie la cererea contravenientului depusa la organul fiscal de executare competent pana pe data de 14 noiembrie 2022.

Prin Ordinul nr. 1.620 din 16 august 2022 a fost aprobata procedura de restituire de catre organele fiscale locale a sumelor de bani achitate pana la data de 30 iulie 2022.

 

Cererea de restituire se depune la organul fiscal local competent in format letric sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, impreuna cu o copie a actului de identitate.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Profit 2023-2024. Dividende repartizate Deci, pentru decizia de distribuire dividende din exercitiile financiare 2023-2024, in anul 2025, ce situatii trebuie depuse la ANAF inainte de distributia acestora? Va...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare amortizare active noi clinica medicala Clinica medicala doreste sa achizitioneze echipamente medicale pentru extinderea activitatii medicale. Acum este o singura cladire, iar pe urma vor fi 2 cladiri structurate altfel...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Casare matrite primite in custodie Societatea a primit in custodie 4 matrite pentru a putea produce piese conform contractelor. Au fost inregistrate in contul 8033. Contractul s-a incheiat iar firma care este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistari contabile, lichidare societate O societate are urmatoarea situatie in conturi: - capital social suma de 200 lei - pierderi anii precedenti cand era platitoare de impozit pe venit suma de 53622 lei (contul 1171)...citeste mai mult

 

Cererea de restituire este insotita de copii ale procesului-verbal de constatare a contraventiei si ale documentelor de plata si trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente:

 

a) numele si prenumele solicitantului;

b) codul numeric personal;

c) domiciliul solicitantului;

d) suma si natura creantei solicitate la restituire;

e) codul IBAN aferent contului in care se solicita restituirea, in cazul in care nu se opteaza pentru restituirea sumei in numerar;

f) banca la care este deschis contul in care se solicita restituirea sumei.

 

Dupa primirea cererii de restituire, organul fiscal local competent efectueaza verificarea acesteia, a documentatiei anexate si a datelor din evidenta pe platitori.

 

Daca organul fiscal local competent considera ca are nevoie de documente suplimentare relevante solutionarii cererii, solicita prezentarea acestora.

 

Termenul de 45 de zile prevazut pentru solutionarea cererilor de restituire, in conformitate cu prevederile art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data la care s-a comunicat solicitarea de informatii suplimentare si data inregistrarii primirii acestor informatii la organul fiscal local competent.

 

In cazul in care, dupa primirea documentatiei inaintate de solicitant si verificarea datelor din evidenta pe platitori, organul fiscal local competent constata existenta unor obligatii fiscale restante ale acestuia, sumele solicitate se vor restitui numai dupa efectuarea compensarii acestor obligatii bugetare restante.

 

In cazul in care suma de restituit este mai mica decat obligatiile restante ale solicitantului, se efectueaza compensarea pana la concurenta sumei de restituit.

 

In cazul in care suma de restituit este mai mare decat suma reprezentand obligatii restante ale solicitantului, compensarea se efectueaza pana la concurenta obligatiilor restante, diferenta rezultata restituindu-se solicitantului.

 

In situatia in care solicitantul nu inregistreaza obligatii fiscale restante sau dupa efectuarea compensarii, organul fiscal local competent emite o decizie de restituire a sumelor de la bugetul local, al carei model este prevazut in anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, nr. 2.594/2016 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de stabilire a impozitelor si taxelor locale desfasurata de catre organele fiscale locale.

 

Dupa verificarea efectuata potrivit pct. 4, organul fiscal local competent intocmeste, in 2 exemplare, Decizia de restituire a sumelor de la bugetul de local. Decizia de restituire se aproba de conducatorul organului fiscal local competent.

 

In situatia in care persoana solicitanta nu este indreptatita la restituire, organul fiscal local competent respinge cererea de restituire si instiinteaza solicitantul.

 

In baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent intocmeste ordinul de plata sau fila cec, dupa caz, pe care il/o inainteaza unitatii Trezoreriei Statului.

 

Organul fiscal local competent inregistreaza operatiunea de restituire in evidenta pe platitor, retine un exemplar din cele doua ale deciziei de restituire, iar celalalt exemplar il transmite solicitantului odata cu instiintarea de efectuare a operatiunii de compensare si/sau restituire.

 

Organul fiscal local competent intocmeste un dosar pentru operatiunea de restituire, care va cuprinde, dupa caz:

a) cererea solicitantului;

b) documentatia care a stat la baza acesteia;

c) copia fisei solicitantului din evidenta analitica pe platitori pentru sumele care au facut obiectul operatiunii de compensare, daca a fost cazul;

d) nota de compensare.

 

Dosarele intocmite in vederea solutionarii solicitarilor de restituire a sumelor de bani, denumite in continuare sume de restituit, se arhiveaza la compartimentul financiar-contabilitate.

 

Cererea de restituire se solutioneaza in termenul prevazut la art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

 


CERERE
privind restituirea amenzilor contraventionale potrivit art. 2 din Legea nr. 257/2022 privind stabilirea 
unor masuri referitoare la executarea sanctiunilor contraventionale aplicate in temeiul 
art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea 
formularului digital de intrare in Romania, abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2022 pentru 


abrogarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare in Romania

 

Domnule/Doamna director,

 

Subsemnatul(a), ..............................., cu domiciliul in Romania/.........................., judetul ........................., codul postal …................, municipiul/orasul/comuna ....................................., satul/sectorul .................................., str. .......................................... nr. ........, bl. .........., sc. ......., et. ......, ap. ..............., identificat(a) prin B.I./C.I./C.I.P./pasaport seria ...... nr. .........., CNP ..................................................., in calitate de platitor/imputernicit al ......................., cu domiciliul in Romania/............................., judetul ...................., codul postal ...................., municipiul/orasul/comuna ...................................., satul/sectorul ................, str. ............................... nr. ........, bl. .........., sc. ......., et. ......, ap. ......., identificat prin B.I./C.I./C.I.P./pasaport seria ...... nr. .............., CNP ................................................., in conformitate cu prevederile art. 168 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, solicit restituirea sumei de ...................... lei, reprezentand amenda, conform Procesului-verbal de constatare a contraventiei nr./data ......................................., achitata prin chitanta/mandat postal/ordin de plata nr./data ............................... .

 

Solicit ca plata sumei sa fie efectuata prin:

 

[ ] casieria dumneavoastra;

[ ] virament bancar in contul ......................., deschis la Banca ........................ Sucursala .......................... .

 

Anexez prezentei urmatoarele documente, certificate „conform cu originalul“:........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Date de contact ale solicitantului/imputernicitului:

telefon: ............../e-mail: .................. .

Data:....................
Semnatura
....................

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016