Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programul E-Factura va fi operational de la 1 octombrie 2021. Finantele au publicat documentatia tehnica

16-Sep-2021
3276
Programul E-Factura va fi operational de la 1 octombrie 2021. Finantele au publicat documentatia tehnica

Premierul Romaniei, Florin Citu, a anuntat recent printr-o conferinta de presa ca Programul E-Factura va fi operational de la 1 octombrie 2021, iar testarea lui va incepe din 15 septembrie. In acest sens a fost publicata si documentatia tehnica pe site-ul Ministerului Finantelor. 

Asa cum a anuntat Florin Citu, programul va intra insa in teste in data de 15 septembrie si abia de la 1 octombrie va fi operational: „Din aceasta luna intram cu proiectul. Inteleg ca avem un demo la care mai umblam ca sa poata fi prezentat publicului si inteleg ca pasii urmatori sunt asa: cam pe 15 septembrie sa intram cu programul in productie, dar sa fie test, si dupa aceea sa-l avem de la 1 octombrie live”. 

In acest context, Ministerul Finantelor a publicat un tutorial video pentru Programul E-Factura. Il puteti consulta AICI»

Ce trebuie sa aveti in vedere:

  • Va fi pus la dispozitie si un validator de XML (care include inclusiv validarile de CIUS RO-NAT), prin intermediul DUKIntegrator 
  • Fisierul XMl al facturii trebuie generat de emitenti din aplicatiile informatice proprii. Se intentioneaza sa se adauge in clientul pus la dispozitie gratuit o facilitate de completare de la tastatura a datelor facturii si transformarea in XML tip UBL 2.1
  • Facturile vor fi disponibile beneficiarilor institutii publice prin intermediul sistemului national de raportare ForexeBug, in care sunt deja inrolate toate institutiile publice din Romania. Se va pune la dispozitia acestora o aplicatie informatica de vizualizare in format PDF a datelor din XML.

 

De asemenea, au fost publicate mai multe documente necesare accesarii si utilizarii Programului E-Factura.

Descarca documentul denumit Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura pentru institutii publice, AICI»

Descarca documentul care prezinta serviciile web pentru Sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, click AICI»

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Casare matrite primite in custodie Societatea a primit in custodie 4 matrite pentru a putea produce piese conform contractelor. Au fost inregistrate in contul 8033. Contractul s-a incheiat iar firma care este...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Peleti paie. Cota tva Avand in vedere insa ca ele provin direct din paie de grau, materia prima care intra in utilajul ce doar ii compacteaza, sunt doar procese mecanice, nu exista alte tratari, nu se...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Regimul fiscal al activitatii de inchiriere in regim hotelier O societate neplatitoare de TVA are ca obiect de activitate servicii turistice si inchiriaza spatii prin Booking, primeste factura de la Booking pentru comision. Ce obligatii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Import de bunuri. Monografie contabila Am cumparat o baterie auto din Anglia pentru una dintre masinile Societatii. Am primit factura in valoare de 1111 lire. S-au efectuat procedurile vamale cu plata taxei vamale si a...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligativitate retinerii garantii salariati Avem o intrebare referitoare la obligativitatea retinerii garantiilor de la angajatii din departamentul trezorerie (care gestioneaza platile) din cadrul unei societati comerciale...citeste mai mult

Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronica“ a fost demarat in luna martie 2020 de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in vederea eficientizarii colectarii impozitelor si taxelor, vizand in principal imbunatatirea si consolidarea gradului de colectare a TVA si prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.

Romania a adoptat in data de 8 septembrie 2020 Legea nr. 199/2020 privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice, lege care a transpus in legislatia nationala Directiva 2014/55/EU privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Astfel, incepand din luna septembrie 2021, Ministerul Finantelor, prin Centrul National pentru Informatii Financiare, va implementa, in cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronica ce va permite incarcarea, stocarea si descarcarea facturilor emise de agentii economici in relatie cu institutiile publice, pentru operationalizarea cadrului normativ prevazut de Directiva 2014/55/UE privind facturarea electronica in domeniul achizitiilor publice.

Ministerul Finantelor mentioneaza ca programul pilot de implementare a unui sistem de facturare electronica pe relatia Business to Goverment (B2G), va pune bazele extinderii platformei pentru dezvoltari ulterioare si va asigura know-how-ul necesar dezvoltarii sistemului generalizat de facturare electronica pe relatia Business to Business (B2B).

Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronica in Romania a fost luata dupa analizarea modului in care Italia a aplicat facturarea electronica generalizata atat pe relatia Business to Government (B2G), cat si pe relatia Business to Business (B2B) si presupune etape de proces care sa permita comensurarea efectelor asupra mediului economic si gestionarea eficienta a datelor receptionate.

In conditiile unui cadru international si intern puternic marcat de criza pandemica, politica fiscala aplicata de catre Ministerul Finantelor vizeaza recuperarea contractiei economice din anul 2020, realizarea graduala a consolidarii fiscale si sustinerea unei cresteri economice sustenabile, cu luarea in considerare a impactului si dinamicii tehnologiilor digitale asupra schimbarii paradigmei modelelor de crestere economica.

Digitalizarea este un fenomen vizibil cu puternice implicatii in domeniul economic, cu o evolutie extrem de rapida ce creeaza noi oportunitati pentru mediul de afaceri in relatiile comerciale si genereaza cresterea conectarii si interactiunii cu institutiile publice, sens in care este necesara redefinirea proceselor si folosirea tehnologiei cu luarea in considerare a principalilor factori determinanti, precum: transmiterea, receptionarea si analizarea in timp real a datelor, procesarea unor volume mari de date, crearea de noi servicii in spatiul public care sa aduca plus valoare in activitatea mediului de afaceri.

La nivelul Uniunii Europene, combaterea fraudei si evaziunii fiscale este un obiectiv prioritar, iar atingerea acestui obiectiv se urmareste atat la nivel comunitar prin adoptarea de masuri comune, aplicabile tuturor statelor membre, cat si la nivel national, fiecarui stat membru revenindu-i obligatia de a lua masuri in vederea intaririi capacitatii administrative si a cresterii gradului de colectare a impozitelor si taxelor.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici