Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programul IMM Invest Romania a fost modificat din nou! A crescut plafonul garantiilor (OUG 143/2020)

26-Aug-2020
1702

Ordonanta de urgenta nr. 143/2020 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMaNIA, precum si pentru modificarea si completarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata prin art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 772 din 25 august 2020.

Astfel, actul normativ care a intrat in vigoare la data de 25 august 20202 a adus urmatoarele modificari Programului IMM Invest:


-Plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul programului este de 20.000.000.000 lei.

-Perioada de acordare a grantului pentru plata dobanzii este de 8 luni de la data acordarii creditului.

-Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat prevazute la alin. (3) lit. a) si b), care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul programului, nu poate depasi 10.000.000 lei.

-Microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru acordarea creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru.

-Perioada de valabilitate a schemei, respectiv perioada in care se selecteaza beneficiarii si se emit scrisori de garantie/acorduri de finantare in legatura cu masurile prevazute la art. 2 si 3, este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 decembrie 2020, iar perioada in care se poate efectua plata grantului este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 octombrie 2021, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii.


Extras din OUG 143/2020:

In contextul actual, pentru combaterea efectelor economice negative generate de pandemia COVID-19 care se manifesta cu o deosebita acuitate asupra IMM-urilor, au fost aprobate masuri de sprijin pentru aceste categorii de intreprinderi prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMaNIA, precum si pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile ulterioare, in vederea corelarii facilitatilor oferite de acest program cu necesitatile economiei aflate sub influenta efectelor raspandirii virusului SARS-CoV-2.
Deoarece de la data intrarii in vigoare a programului IMM INVEST Romania au fost identificate o serie de aspecte si constrangeri care ingreuneaza implementarea facilitatilor de finantare si garantare oferite prin programul IMM Invest Romania se impun o serie de modificari legislative de natura sa simplifice si flexibilizeze accesul la finantare al IMM-urilor.
Consecintele neadoptarii acestor masuri ar aduce grave prejudicii activitatii economice a unui numar semnificativ de intreprinderi mici si mijlocii din toate sectoarele de activitate din Romania, corelat cu aparitia unor efecte la nivel social determinate de disponibilizarea unei mase semnificative a salariatilor din Romania care in prezent sunt angajati in intreprinderile mici si mijlocii, cu implicatii negative asupra procesului de relansare economica.
intrucat statul este obligat sa ia masuri pentru asigurarea continuarii si relansarii activitatii economice si elementele mai sus prezentate vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMaNIA, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.029 din 27 decembrie 2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (33) si (34) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
(33) Perioada de acordare a grantului pentru plata dobanzii este de 8 luni de la data acordarii creditului. Acordarea grantului pentru anul 2020 se realizeaza conform schemei de ajutor de stat prevazute la art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMaNIA, precum si pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile ulterioare, iar pentru anii urmatori se aproba anual printr-un act normativ cu putere de lege doar in conditiile in care cresterea economica estimata de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza se situeaza sub nivelul cresterii economice din anul 2020. Acordarea grantului se realizeaza in conditiile respectarii prevederilor legislatiei din domeniul ajutorului de stat in vigoare.
(34) Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat prevazute la alin. (3) lit. a) si b), care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul programului, nu poate depasi 10.000.000 lei, in limita valorii celei mai mari dintre cele mentionate la art. 1 alin. (3) lit. a) pct. (i), (ii) si (iii). Microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru acordarea creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru prevazute la alin. (3) lit. a) sau b)."
2. La articolul 3 alineatul (1), litera i) se abroga.
Art. II. -
Schema de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata prin articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 283 din 4 aprilie 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
"
(41) Microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru acordarea creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru prevazute la alin. (2) sau (3)."
2. La articolul 4, litera e) se abroga.
3. La articolul 5, alineatele (1), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 5. -
(1) Perioada de valabilitate a schemei, respectiv perioada in care se selecteaza beneficiarii si se emit scrisori de garantie/acorduri de finantare in legatura cu masurile prevazute la art. 2 si 3, este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 decembrie 2020, iar perioada in care se poate efectua plata grantului este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 octombrie 2021, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii conform art. 1 alin. (33) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.
. . . . . . . . . .
(3) Bugetul schemei de ajutor de stat este 1.106 milioane lei, echivalentul in lei a aproximativ 228,42 milioane euro, pentru masurile de finantare prevazute la capitolul II.2.
(4) Pentru anul 2020, plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul programului este de 20.000.000.000 lei."
Art. III. -
Dispozitiile art. I si II ale prezentei ordonante de urgenta se aplica si solicitarilor de acordare a creditelor garantate in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMaNIA aflate in curs de solutionare.
Art. IV. -
(1) Dispozitiile art. 1 alin. (33) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMaNIA, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica, la solicitarea beneficiarului de credit, si pentru creditele garantate, contractate in cadrul programului anterior intrarii a vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Microintreprinderile si intreprinderile mici care au contractat credite/linii de credit pentru capital de lucru in conditiile art. 1 alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, pot solicita acordarea suplimentara a unor/unei alte credite/linii de credit pentru capital de lucru in conditiile art. 1 alin. (3) lit. a), cu incadrarea in limita valorii maxime a creditului pentru capital de lucru prevazuta la art. 1 alin. (3) lit. a).

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • SAF-T in 2024. Contribuabili care trebuie sa depuna D406 si persoane care NU au aceasta obligatie

    • SAF-T reprezinta un standard international utilizat pentru transferul electronic de date din evidenta contabila si fiscala, de la contribuabili/platitori catre autoritatile fiscale si auditori. La noi, sistemul a fost introdus inca din anul 2022 pentru anumiti contribuabili si se aplica amenzi destul de mari in cazul in care acestia nu isi indeplinesc obligatiile legale. Mai exact, pentru raportare in SAF-T trebuie depusa D406 -Declaratia informativa privind fisierul standard de control...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta in 25 octombrie 2024

    • ANAF a publicat Calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2024 pe site-ul oficial. Conform materialului, pana pe 25 octombrie 2024 trebuiesc depuse la fisc, de contibuabili, mai multe declaratii fiscale importante. Calendar ANAF: Declaratii fiscale cu scadenta In 25 octombrie 2024 Vineri, 25 octombrie Obligatii fiscale: Depunerea Declaratiei lunare privind obligatiile de plata la bugetul de stat – Formularul 100. Categorii de contribuabili: Contribuabilii care au...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Pensionarii platesc CASS pentru venituri din chirii? Ce spun specialistii

    • Veniturile din chirii, asa cum sunt definite in art. 83 din Codul Fiscal, sunt acele venituri obtinute din cedarea folosintei bunurilor, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decat veniturile din activitati independente. In aceasta categorie sunt incluse: veniturile din inchirierea bunurilor imobile (case, apartamente, terenuri); veniturile din inchirierea bunurilor mobile...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016