
Raportul Special
realizat de specialisti
Unul dintre cele mai importante topicuri dezbatute de contabili pe grupuri si forumuri de specialitate se refera la semnatura electronica si la procedurile necesare pentru schimbarea furnizorului de certificat digital.
Nu doar ca este extrem de importanta si utila, insa semnatura electronica a devenit ca si obligatorie pentru profesionisii care activeaza ca medici, contabili, consultanti fiscali, farmacisti sau juristi.
Emiterea semnaturii electronice se poate face rapid, aceasta fiind valabila timp de un an. Din diverse motive, o persoana poate sa aleaga reinnoirea certificatului digital la un alt furnizor, fiind necesara o procedura mai mult decat simpla. In plus, inregistrarea la ANAF se poate face online, fara sa mai fie nevoie de deoplasare la sediul organului fiscal pentru depunerea formularului 150 sau a altor documente.
Am cerut informatii despre etapele necesare pentru reinnoirea certificatului digital in cazul in care se schimba furnizorul de semnatura electronica direct de la sursa: expertii AlfaSign - furnizor acreditat de servicii de certificare conform Ordinului 636 din 04.11.2014.
Asadar, am aflat ce trebuie sa faca, exact, o persoana care vrea sa isi schimbe furnizorul de certificat digital calificat
"Pentru schimbarea furnizorului de certificat digital calificat sunt necesari doar doi pasi. Procedura este foarte simpla si persoana in cauza poate avea un certificat digital nou in cel mult 24 de ore. Primul pas este instalarea driverelor, necesare utilizarii dispozitivului e-token primit de la noul furnizor.
Al doilea si practic ultimul pas consta in transmiterea online a declaratiilor fiscale in sistemul ANAF. Clientul trebuie sa descarce, completeze si semneze documentul de confirmare. Documentul salvat este transmis catre noul furnizor, care il verifica, semneaza si transmite inapoi clientului. In final, clientul il incarca online pe platforma ANAF si in termen de maxim 24 ore primeste ok-ul pentru depunerea declaratiilor", au explicat in exclusivitate pentru Contabilul.ro specialistii AlfaSign, furnizor acreditat de servicii de certificare conform Ordinului 636 din 04.11.2014.
Acum ca am inteles cat de simplu este sa ne schimbam furnizorul de semnatura electronica, trebuie sa acordam mare atentie acestui aspect: Noul furnizor de semnatura electronica trebuie sa fie in mod obligatoriu ACREDITAT, pentru a ne asigura ca functionam corect si legal.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Pentru consultanta pas cu pas privind schimbarea furnizorului de semnatura electronica puteti accesa www.alfasign.ro sau suna la numarul de telefon: 0374.109.859.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Sfaturi de la experti
Intrebare: Avem incheiat un contract de vanzare catre un partener din Elvetia; marfa urmand sa ajunga in spatiul UE, destinatia Spania. Partenerul ne-a transmis cod de TVA din Elvetia, dar spune ca nu are cod de TVA in Spania sau in alta...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contributii la fond de pensii facultative. Aspecte fiscale. Monografie contabila
Intrebare: O SRL plateste pentru un angajat pensie privata 500 lei pe luna, impartita astfel: 250 lei contributie angajator si 250 lei contributie angajat, platita de firma dar retinuta din salariu. * Contractul este incheiat incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA