Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbul de documente si informatii intre institutii si cetateni va fi simplificat(Proiect Ministerul Sanatatii)

12-Mar-2020
2092

Ministerul Sanatatii a publicat recent datele proiectului „Dezvoltarea capacitatii institutionale a Ministerului Sanatatii si Directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti pentru simplificarea procedurilor de reglementare sanitara”, prin care se va simplifica schimbul de informatii intre institutiile statului si cetateni.


Proiectul propus de Ministerul Sanatatii are ca scop simplificarea activitatilor administrative pentru cetateni si mediul de afaceri si are o durata de implementare de 36 de luni, incepand cu data de 29.10.2019.

Valoarea totala eligibila de 21.187.569,84lei, din care:
-asistenta financiara nerambursabila din Fondul Social European, prin Programul Operational Capacitate Administrativa: 17.794.139,58 (83,9839%);
-cofinantare proprie a beneficiarului: 3.393.430, 26 lei (16, 0161 %);

Obiectivul proiectului este dezvoltarea si introducerea de sisteme si standarde comune in administratia publica ce optimizeaza procesele decizionale orientate catre cetateni si mediul de afaceri, in concordanta cu SCAP.

OBIECTIVE SPECIFICE ALE PROIECTULUI:

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Anulare cod de tva de catre ANAF Societate pe actiuni, platitoare de impozit profit si tva lunar, la incasare a fost declarata in data de 28.07.2025 inactiva ca urmare a neprelungirii in termen la Registrul...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cota tva vanzare peleti Ce cota de TVA si/sau regim tva se aplica la vanzarea peletilor din paie, dar a celor din esenta de lemn (ex fag)? Multumesc.citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitate cheltuiala cu sediul social O societate are sediul social in locuinta asociatului unic. Nu desfasoara activitate economica la sediul dar a facut un contract de inchiriere pentru gazduire sediu. Cheltuiala cu...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Procedura TVA in baza facturilor de corectie emise dupa inspectia fiscala Persoana fizica, obtine venituri din drepturi de autor. Fiscul constata ca trebuia sa se inregistrez ca platitor de TVA in martie 2021. Face controlul si emite in luna octombrie...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare online prin Emag Societatea noastra doreste sa achizitioneze serviciul "FulFilment by Emag", adica sa transfere in depozitele Emag marfa, pe care acesta sa o vanda online. Din punctul nostru de...citeste mai mult

1. Proiectul contribuie la solutionarea nevoilor identificate la nivelul MS/DSP prin analiza situatiei existente a serviciilor specifice de avizare/autorizare furnizate exclusiv de MS/DSP in ceea ce priveste legislatia, procesele, instrumentele de lucru, procedurile ( A 3.1) si stabilirea masurilor de simplificare pentru reducerea poverii administrative pentru cetateni si mediul de afaceri ( A 3.2), permitand astfel operationalizarea modalitatilor de rezolvare a problemelor MS/DSP prin:
a ) posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/autorizare prin implementarea inregistrarii electronice si a arhivarii electronice a documentelor la nivelul MS/DSP;

b ) digitalizarea fluxurilor interne ale MS/DSP aferente avizarii/autorizarii prin intermediul platformei informatice si asigurarea lucrului colaborativ pe documente, eliminand posibilitatea dublarii si inconsecventei datelor si informatiilor detinute in cadrul institutiei;

c ) dezvoltarea si implementarea unei solutii de portal care va asigura accesul facil al cetatenilor si mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice si incarcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare;

De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informatiilor intre institutie si cetateni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de inregistrare electronica, eliminand astfel obligativitatea depunerii solicitarilor in format lectric la sediul institutiei, dand posibilitatea completarii dosarelor fara deplasarea la institutie.

d) retrodigitalizarea dosarelor de avizare/ autorizare din arhiva fizica din ultimii trei ani, asigurand accesul rapid al personalului implicat in procesele de avizare/ autorizare repetitive (vizele anuale), reducand astfel considerabil durata procesului de avizare/aiutorizare.

REZULTATELE PROIECTULUI:

Procesele operationale optimizate si simplificate la nivelul MS/DSP, in scopul reducerii poverii administrative pentru cetateni si mediul de afaceri prin digitalizarea serviciilor de avizare/autorizare din cadrul institutiei.
Cunostinte si abilitati ale personalului din autoritatile si institutiile publice centrale imbunatatite pentru sustinerea masurilor/ actiunilor din cadrul acestui obiectiv specific.

 

Sursa: Ministerul Sanatatii

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016