Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se simplifica procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca (Proiect de Ordin)

17-Mar-2020
2260

Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca a pus in dezbatere un nou proiect de ordin privind modificarea si completarea "Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj", aprobata prin Ord. presedintelui ANOFM nr. 85/2002.

In vederea simplificarii modului de accesare a serviciilor publice de ocupare oferite cetatenilor, proiectul de ordin "Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj" a fost pus in consultare publica incepand cu data de 13.03.2020, pana in data de 23.03.2020.

Prin actul normativ este reglementata procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau de indemnizatie pentru somaj dupa cum urmeaza:

-este aprobat modelului comun european de curriculum vitae;

-documentele se pot depune online;

In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta.

- procedura prevede prezentarea actelor in original, care se pastreaza la dosar in copie;

- informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica;

- agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj;

- evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

-pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii;
b) nume si prenume;
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

- carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.

Extras din proiectul de ordin:

Art. I -

Procedura de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, aprobata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca nr. 85/2002 privind aprobarea Procedurii de primire si de solutionare a cererilor de loc de munca sau indemnizatie de somaj, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 181 din 18 martie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Litera c) a articolului 2 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„c) curriculum vitae, intocmit conform modelului comun aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae;” 

2. Litera d) a alineatului (3) al articolului 5 din Procedura se abroga.

3. La articolul 5 din Procedura, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
“(5) Documentele prevazute la alin. (1), (3) si (4) se pot depune personal sau prin e-mail.
In cazul in care persoanele opteaza pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit si se accepta in copie certificata pentru conformitate cu originalul, de catre persoana solicitanta, cu exceptia cererii prevazuta la alin. (1) si a declaratiei pe proprie raspundere prevazuta la alin. (3) lit.c), care se transmit in format electronic cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat.”

4. Alineatul (2) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(2) Actele pentru care prezenta procedura prevede prezentarea lor in original se pastreaza la dosar in copie.”

5. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 6 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “(3) Copiile de pe acte se efectueaza si se certifica de catre functionarul public care intocmeste dosarul, prin:”

6. Dupa alineatul (6) al articolului 6 din Procedura se introduce un nou alineat, alineatul (7) cu urmatorul cuprins:
„(7) Cu exceptia cazului in care persoana se prezinta cu adeverinta de venit eliberata, conform prevederilor legale, de catre organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, inclusiv prin intermediul spatiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informatiile privind venitul impozabil se obtin la solicitarea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, din adeverintele de venit emise si transmise in forma electronica, in conditiile prevazute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.”

7. Articolul 7 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 7 - Agentia locala pentru ocuparea fortei de munca sau punctul de lucru verifica actele si documentele prevazute la art. 6 alin. (1) si (7) si in urma solutionarii cererii elibereaza titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj, conform modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezenta procedura”.

8. Articolul 12 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 12 -

(1) Evidenta dosarelor persoanelor cu drept de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

(2) Pentru asigurarea evidentei dosarelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: a) data inregistrarii; b) nume si prenume; c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.”

9. Articolul 14 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins: “Art. 14 - Carnetul de evidenta se vizeaza lunar, sau ori de cate ori persoanele care beneficiaza de indemnizatie de somaj sunt solicitate, la agentia pentru ocuparea fortei de munca la care sunt inregistrate, pe baza actului de identitate.”

10. Dupa articolul 16 din Procedura se introduce un nou articol, articolul 161 , cu urmatorul cuprins: “Art. 161 - Persoanele in cautarea unui loc de munca care indeplinesc cumulativ conditiile prevazute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, se inregistreaza la agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau, dupa caz, resedinta, pe baza documentelor prevazute la art. 2 si a adeverintei de venit prevazuta la art. 6 alin. (7).”

11. Articolul 17 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 17 - (1) Evidenta persoanelor care nu beneficiaza de indemnizatie de somaj, dar care solicita un loc de munca, se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei persoanelor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza rapoarte care vor contine minim urmatoarele informatii: 
a) data inregistrarii; 
b) nume si prenume; 
c) identificator unic de anonimizare a codului numeric personal.

12. Articolul 23 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 23 - (1) Evidenta deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/incetarea si repunerea in plata a dreptului de indemnizatie de somaj se tine in sistemul informatic al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca. (2) Pentru asigurarea evidentei deciziilor prevazute la alin. (1), lunar sau ori de cate ori este necesar, la nivelul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se genereaza, pentru fiecare dintre categoriile de dispozitii prevazute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor contine minim urmatoarele informatii:
a) data inregistrarii cererii; 
b) nume si prenume; 
c) numarul de evidenta al cererii de loc de munca.” 

13. Articolul 24 din Procedura se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art. 24 - (1) Rapoartele si borderourile centralizatoare prevazute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) si art. 23 alin. (2) se arhiveaza atat pe suport hartie cat si pe suport magnetic. (2) Numerele de evidenta din registrele prevazute la alin. (1) se acorda in ordine crescatoare, pentru o perioada de un an calendaristic.”

14. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “in original si in copie” se inlocuieste cu sintagma “in original”. 

15. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizatie de somaj”. 

16. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia privind stabilirea dreptului de indemnizatie de somaj”.

17. In tot cuprinsul Procedurii, sintagma “dispozitia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj” se inlocuieste cu sintagma “decizia de incetare/suspendare/repunere in plata a indemnizatiei de somaj”. Pagina 5 din 5 

18. La Anexa nr. 3 la Procedura, literele b) si c) ale punctului 6 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: “b) declaratie pe propria raspundere, sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, ca persoana nu are restrictii medicale care o impiedica sa presteze munca sau ca are eventuale restrictii medicale care o impiedica sa presteze o anumita munca; c) adeverinta de venit prevazuta la art. 6 alin. (7);”

19. Anexele nr. 6, nr. 7 si nr. 10 - 13 la Procedura se abroga.

 

Sursa: Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici