Suspendarile dispuse prin ordonantele militare-supravegheate de ANAF
Directia Generala Antifrauda Fiscala, din cadrul ANAF, a anuntat ca va monitoriza comertul cu produse care au inregistrat cresteri semnificative nejustificate ale preturilor, pentru asigurarea unui mediu concurential onest si a accesibilitatii mijloacelor de prevenire a infectarii.
Pentru asigurarea indeplinirii masurilor de prevenire a raspandirii virusului COVID-19, Agentia Nationala de Administrare Fiscala este imputernicita sa verifice respectarea unor masuri prevazute de ordonantele militare emise in baza art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul starii de asediu si regimul starii de urgenta, cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest context, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala verifica daca se respecta masurile suspendarii:
-comercializarii consumului produselor alimentare si a bauturilor alcoolice si nealcoolice in restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice,
-activitatilor comerciale sportive, de organizare jocuri de noroc, sau furnizare tratament balnear si de ingrijire personala
-comertului cu amanuntul al produselor si serviciilor in centrele comerciale cu suprafata de vanzare mai mare de 400m2 in care-si desfasoara activitatea mai multi operatori economici. In centrele comerciale mentionate este permisa continuarea comercializarii de produse alimentare, veterinare sau farmaceutice, a produselor si serviciilor de optica medicala, a serviciilor de curatatorie si a produselor electronice si electrocasnice, daca operatorii economici respectivi asigura livrarea la domiciliu.
Atentie!
Incalcarea de catre persoane juridice a masurilor stabilite in ordonantele militare se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 1.000 lei la 70.000 lei (conform art. 28 din OUG nr. 1/1999, cu modificarile si completarile ulterioare).
Ca urmare a dinamicii preturilor, Directia Generala Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF monitorizeaza si analizeaza comertul cu produse care au inregistrat cresteri semnificative nejustificate ale preturilor, pentru asigurarea unui mediu concurential onest si a accesibilitatii mijloacelor de prevenire a infectarii.
Monitorizarea variatiilor de preturi si verificarea modului de declarare a obligatiilor fiscale aferente veniturilor realizate in aceasta perioada include atat dispozitive medicale (masti, manusi, biocide, dezinfectanti) si alte echipamente de protectie sanitara, care asigura preventia si tratarea afectiunilor asociate COVID-19, cat si produse alimentare esentiale specifice cosului de baza.
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sucursale ONG
Intrebare: Am o sucursala a unei asociatii care, incepand cu 01.01.2025, nu va mai avea 5 angajati. Sucursala este in Brasov, iar societatea mama este in Bucuresti. In mod normal, ar trebui completata declaratia 010 (700) si ar trebui retras codul fiscal. Codul fiscal a fost atribuit de ANAF Brasov, iar acum nu stiu cum sa procedez, pentru ca asociatia nu trebuie sa depuna aceleasi formulare ca o SRL pentru punct de lucru (respectiv 060 si 061 pentru inregistrare sau radiere CUI), asa cum mi se recomanda....
vezi AICI raspunsul specialistilor << Control ITM. Majorare salarii in constructii
Intrebare: O societate de constructii are doi angajati cu salariul minim brut in constructii de 4.528 lei pe luna. In urma unui control de la ITM, i s-a impus masura de a se respecta prevederile art. 164 alin. (8) din Legea 53/2003, deoarece salariatii aveau peste doi ani vechime si nu li s-au marit salariile peste salariul minim. Este corect ca societatea sa depuna o contestatie la PVC?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Facilitati salariati IT. Sectorul constructii si agroalimentar
Intrebare: Societate IT, cod CAEN 6201, incepand cu 01.01.2025, avand in vedere ca s-au eliminat facilitatile, mai intai la CASS si, din 2025, la impozit, pentru salariatii care sunt absolventi de facultate de profil sau ajutor programator (Ordinul nr. 21.813/6.421/2.246/4.433/2022), daca societatea indeplineste cumulat toate conditiile de creare de programe pe proiecte si indeplinesc conditia de venit de 10.000 de euro in anul anterior, pentru fiecare salariat, se mai poate acorda scutirea de impozit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratamentul contabil al garantiilor pentru ambalaje returnabile. Alegerea conturilor
Intrebare: Societatea a achizitionat un automat de preluare a ambalajelor cu garantie-RVM. Inregistrarile contabile de mai jos sunt corecte? 1. Colectare ambalaje si restituire garantie ca urmare a returnarii sub forma de vouchere: 461 = 462 1000 lei 2. Voucherele sunt utilizate la efectuarea cumparaturilor - garantia este folosita pentru acoperirea contravalorii cumparaturilor: 5328 = 411 800 lei 462 = 5328 800 lei 3. Predare ambalaje catre Returo: 411 = 461 1000 lei 4. Taxa de gestionare: 411 = 7588 411...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<