Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilor

19-Aug-2020
2261
Art. 20 din Legea nr. 319/2006 instituie pentru dvs. o obligatie unde este exclusa din start orice neglijenta sau amatorism: instruirea angajatilor pe linie SSM! Autoritatile nu se joaca deloc cand vine vorba despre sanatatea si securitatea in munca, aici nu e loc de negocieri, amenzile sunt prompte si dure.
 
Si, asa cum era de asteptat, aceasta obligatie a revenit in forta pe agenda inspectorilor ITM in contextul extrem de sensibil creat de amenintarea coronavirus. Da, ITM-ul este foarte interesat acum de modul cum realizati aceasta instruire in firma dvs., poate si pentru ca este un lucru foarte usor de verificat.
 
Atentie! Nerespectarea ei constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 la 8.000 de lei, conform art.39 alin (4) din aceeasi Lege 319/2006. 
 
Aveti aceste fise obligatorii? Vi le oferim gata redactate in lucrarea Kit instructiuni SMM! Scapati astfel de stres si de efort, economisiti timp pretios si evitati totodata greseli care ar putea vicia procesul de instruire a angajatilor pe linie SSM. 
 
Va reamintim ce spune art. 20:
 
(1) Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau; 
(2) Instruirea prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
 
Si, in contextul COVID-19, exact despre aparitia unor noi riscuri si despre evolutia lor este vorba. De aceea este vital sa faceti exact ce va obliga legea: sa intocmiti fise de evaluare a riscurilor si de instruire SSM pentru fiecare post din firma dvs., fise pe care angajatii sa le citeasca si sa le semneze!
 
Instructiuni SSM pentru angajati
 
1. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica activitatilor de birou desfasurate de angajatii societatii
2. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca privind deplasarea lucratorilor de la domiciliu la locul de munca si invers
3. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica activitatilor de curatenie desfasurate de angajatii societatii
4. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica pentru agentii de securitate care efectueaza paza la sediile de institutii publice, centre comerciale, hoteluri, depozite, parcuri etc.
5. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca pentru prim-ajutor
6. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica pentru utilizarea autoturismelor societatii
7. Instructiune proprie SSM pentru virusul COVID-19
8. Instructiune proprie pentru telemunca
9. Instructiune proprie pentru prevenirea si stingerea incendiilor
10. Instructiune proprie pentru arhivar
 
Fise de evaluare a riscurilor
 
1. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru asistent social
2. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru riscul de imbolnavire cu COVID-19
3. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru personal care desfasoara activitati de birou
4. Fisa de evaluare a riscurilor pentru locul de munca - OPERATOR CALCULATOR
5. Fisa de evaluare de risc SSM pentru activitatea de tiparire
6. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Agent de securitate incinte
7. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul Resurselor umane
8. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul marketing-ului
9. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul achizitiilor
10. Fisa de evaluare a riscurilor pentru femei gravide
 
Inspectorii ITM solicita din start aceste instructiuni si fise pe linie SSM! Consulta acum lucrarea Kit instructiuni SMM!
 
Nu uitati, traversam o perioada ultra-sensibila, cauza fiind, evident, amenintarea coronavirus! 
Asa se si explica de ce in momentul de fata intrati sub incidenta a nu mai putin de 10 acte normative ca reglementeaza sanatatea si securitatea in munca. 
 
Unele dintre acestea sunt clasice, cum ar fi Legea nr. 319/2006, altele sunt foarte recente – de exemplu, Ordinul nr. 3577/831/2020 care stabileste conditiile SSM pentru desfasurarea activitatii la locul de munca pe parcursul starii de alerta.
 
Si atentie, amenzile pentru nerespectarea acestor acte normative sunt dure!
De pilda, simplul fapt ca nu v-ati instruit pe linie SSM salariatii care lucreaza in regim de telemunca, oferindu-le informatii inclusiv despre utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, se sanctioneaza cu o amenda de 2.000 de lei!
 
In aceste conditii, kit-ul cu fise si instructiuni pe care vi-l punem la dispozitie va este cu adevarat util! Mai ales ca aceste fise si instructiuni sunt primele lucrurile pe care vi le solicita inspectorii veniti in control.
 
Ele constituie dovada clara si rapida ca ati acordat atentie maxima amenintarii COVID-19, ca ati studiat cu atentie legislatia in domeniu si ca ati luat masurile necesare de protectie, ca un manager responsabil. Si nimeni nu amendeaza un manager responsabil. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "TOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilor":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • PFA cu venituri sub 36.000 lei. Care este baza de calcul CASS pentru 2022?

    • Un PFA, cod CAEN 0149 - Cresterea altor animale, realizeaza venituri in cursul unui an sub 36.000 lei. Doreste sa fie asigurat la sanatate. Intrebare: care este baza de calcul pentru asigurari de sanatate aferente anului 2022? Multumesc. PFA si baza de calcul CASS – raspunsul specialistului: Pentru anul 2022 , baza de calcul este de 30.600 lei (2550*12), astfel: Potrivit art. 170 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, "Persoanele fizice care realizeaza venituri prevazute la...» citeste mai departe aici

  • Nedepunerea la timp sau completarea incorecta a D101 se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de lei

    • Termenul de depunere a D101 este data de 26 iunie 2023. Contribuabilii trebuie sa stie ca dacaa nu se incadreaza la timp vor fi santionati cu amenda de 5.000 lei, conform legislatiei in vigoare. Impozit pe profit 2023 Ordinul ANAF nr. 310/2023 a adus reguli noi privind declararea impozitului pe profitul anului 2022. Practic, acest act normativ a modificat formularul si regulile de completare pentru D101, dar a introdus totodata Declaratia 101 consolidata, pentru firmele care fac parte dintr-un...» citeste mai departe aici

  • MONOGRAFIE contabila necesara firmelor care au achizitionat masini in leasing

    • Societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza in leasing pe 3 ani o masina. Va rog daca se poate o monografie contabila. Multumesc. Monografie contabila leasing financiar – raspunsul specialistului: Potrivit punctului 321 alin. (1) al OMFP 1802/2014, in cazul datoriilor de leasing financiar in valuta, acestea se inregistreaza la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data acordarii finantarii. In situatia in care data...» citeste mai departe aici

  • Miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA

    • Conform legislatiei în vigoare, miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor, persoane impozabile care sunt inregistrate in Romania pentru utilizarea regimului special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, prevazut la art. 3152 din Codul fiscal, ca trebuie sa depuna, prin mijloace electronice, declaratia...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1447/2023: 3 modificari importante privind documentele financiar-contabile

    • Prin Ordinul 1447/2023 au fost aduse 3 modificari importante in ceea ce priveste documentele financiar-contabile. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiare a fost modificat si completat cu urmatoarele prevederi: Reconstituirea documentelor financiar contabile este obligatorie pentru toate documentele pierdute, sustrase sau distruse care se afla in termenul de...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus

    • ANAF a pus recent in dezbatere publica un Proiect de Ordin privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus. Este vorba, mai exact, de Proiectul de ordin privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului nr.587/2016 pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016