Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

TOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilor

19-Aug-2020
1155
Art. 20 din Legea nr. 319/2006 instituie pentru dvs. o obligatie unde este exclusa din start orice neglijenta sau amatorism: instruirea angajatilor pe linie SSM! Autoritatile nu se joaca deloc cand vine vorba despre sanatatea si securitatea in munca, aici nu e loc de negocieri, amenzile sunt prompte si dure.
 
Si, asa cum era de asteptat, aceasta obligatie a revenit in forta pe agenda inspectorilor ITM in contextul extrem de sensibil creat de amenintarea coronavirus. Da, ITM-ul este foarte interesat acum de modul cum realizati aceasta instruire in firma dvs., poate si pentru ca este un lucru foarte usor de verificat.
 
Atentie! Nerespectarea ei constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 4.000 la 8.000 de lei, conform art.39 alin (4) din aceeasi Lege 319/2006. 
 
Aveti aceste fise obligatorii? Vi le oferim gata redactate in lucrarea Kit instructiuni SMM! Scapati astfel de stres si de efort, economisiti timp pretios si evitati totodata greseli care ar putea vicia procesul de instruire a angajatilor pe linie SSM. 
 
Va reamintim ce spune art. 20:
 
(1) Angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau; 
(2) Instruirea prevazuta la alin. (1) trebuie sa fie adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
 
Si, in contextul COVID-19, exact despre aparitia unor noi riscuri si despre evolutia lor este vorba. De aceea este vital sa faceti exact ce va obliga legea: sa intocmiti fise de evaluare a riscurilor si de instruire SSM pentru fiecare post din firma dvs., fise pe care angajatii sa le citeasca si sa le semneze!
 
Instructiuni SSM pentru angajati
 
1. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica activitatilor de birou desfasurate de angajatii societatii
2. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca privind deplasarea lucratorilor de la domiciliu la locul de munca si invers
3. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica activitatilor de curatenie desfasurate de angajatii societatii
4. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica pentru agentii de securitate care efectueaza paza la sediile de institutii publice, centre comerciale, hoteluri, depozite, parcuri etc.
5. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca pentru prim-ajutor
6. Instructiune proprie de securitate si sanatate in munca specifica pentru utilizarea autoturismelor societatii
7. Instructiune proprie SSM pentru virusul COVID-19
8. Instructiune proprie pentru telemunca
9. Instructiune proprie pentru prevenirea si stingerea incendiilor
10. Instructiune proprie pentru arhivar
 
Fise de evaluare a riscurilor
 
1. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru asistent social
2. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru riscul de imbolnavire cu COVID-19
3. Fisa de evaluare a riscurilor SSM pentru personal care desfasoara activitati de birou
4. Fisa de evaluare a riscurilor pentru locul de munca - OPERATOR CALCULATOR
5. Fisa de evaluare de risc SSM pentru activitatea de tiparire
6. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Agent de securitate incinte
7. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul Resurselor umane
8. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul marketing-ului
9. Fisa de evaluare a riscurilor pentru Lucrator in domeniul achizitiilor
10. Fisa de evaluare a riscurilor pentru femei gravide
 
Inspectorii ITM solicita din start aceste instructiuni si fise pe linie SSM! Consulta acum lucrarea Kit instructiuni SMM!
 
Nu uitati, traversam o perioada ultra-sensibila, cauza fiind, evident, amenintarea coronavirus! 
Asa se si explica de ce in momentul de fata intrati sub incidenta a nu mai putin de 10 acte normative ca reglementeaza sanatatea si securitatea in munca. 
 
Unele dintre acestea sunt clasice, cum ar fi Legea nr. 319/2006, altele sunt foarte recente – de exemplu, Ordinul nr. 3577/831/2020 care stabileste conditiile SSM pentru desfasurarea activitatii la locul de munca pe parcursul starii de alerta.
 
Si atentie, amenzile pentru nerespectarea acestor acte normative sunt dure!
De pilda, simplul fapt ca nu v-ati instruit pe linie SSM salariatii care lucreaza in regim de telemunca, oferindu-le informatii inclusiv despre utilizarea echipamentelor cu ecran de vizualizare, se sanctioneaza cu o amenda de 2.000 de lei!
 
In aceste conditii, kit-ul cu fise si instructiuni pe care vi-l punem la dispozitie va este cu adevarat util! Mai ales ca aceste fise si instructiuni sunt primele lucrurile pe care vi le solicita inspectorii veniti in control.
 
Ele constituie dovada clara si rapida ca ati acordat atentie maxima amenintarii COVID-19, ca ati studiat cu atentie legislatia in domeniu si ca ati luat masurile necesare de protectie, ca un manager responsabil. Si nimeni nu amendeaza un manager responsabil. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "TOP 10 documente pentru Sanatatea si Securitatea in Munca. Instructiuni proprii si fise de evaluare a riscurilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Persoanele juridice NU mai depun raportarile contabile la data de 30 iunie daca indeplinesc anumite conditii
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov informeaza contribuabilii faptul ca, incepand cu anul 2021 Legea 82/1991, Legea contabilitatii, instituie ca Ministerul Finantelor Publice poate stabili intocmirea si depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situatiilor financiare sau a unor raportari contabile si la alte perioade decat anual, in cadrul exercitiului financiar, doar de catre persoanele care au realizat o cifra de afaceri mai mare decat...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune modificarea formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor
    • ANAF a publicat, in data de 11 iunie 2021, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor" utilizat in activitatea de verificare a situatiei fiscale personale. Conform referatului de aprobare, verificarea situatiei fiscale personale cu privire la impozitul pe venit reprezinta ansamblul activitatilor desfasurate de organul fiscal avand ca obiect examinarea totalitatii drepturilor si a obligatiilor de natura patrimoniala,...» citeste mai departe aici

  • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspuns oficial ANAF
    • Care sunt contribuabilii care au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer? Raspunsul ANAF: Conform prevederilor legale, in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata, au obligatia intocmirii anuale a dosarului preturilor de transfer contribuabilii din categoria marilor contribuabili, stabiliti prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil si fiscal al operatiunilor de LOHN
    • Activitate in sistem de LOHN in cazul unei societati SRL micro-intreprindere, platitoare de TVA in sistem normal lunar, care activeaza in sistem de lohn cu obiectul principal de activitate 1520 fabricarea incaltamintei. Societatea primeste materialele necesare confectionarii incaltamintei prin import direct de la clientii sai din Italia (IT) si Marea Britanie (UK), iar ulterior acestea sunt returnate si facturate clientului ca produs finit manopera incaltaminte. Pentru fabricarea produsului...» citeste mai departe aici

  • Vineri 25 iunie 2021-termen limita pentru depunerea a opt declaratii fiscale-
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca vineri, 25 iunie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor declaratii: - "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" - formularul 100; CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI - lunar - contribuabilii care au urmatoarele obligatii de plata la bugetul de stat: - impozit pe venitul persoanelor fizice: impozit pe veniturile din dividende distribuite persoanelor fizice, impozit pe veniturile din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariat
    • Intrebare Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor cu testele Covid suportate de angajator pentru salariati? Raspuns oficial ANAF: La stabilirea regimului fiscal aplicabil contravalorii testelor Covid suportate de angajator pentru angajatii sai, este necesara analizarea de catre angajator a scopului pentru care au fost facute testele, respectiv pentru asigurarea masurilor specifice care au ca obiect protejarea sanatatii angajatilor si desfasurarea activitatii in conditii de securitate si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016