Tot ce trebuie sa stii despre TVA in 2014!
In ceea ce priveste legislatia fiscal-contabila, in mod clar discutam despre un domeniu de complexitate majora si care poarta amprenta modificarilor deja instituite si a celor care se vor concretiza in viitorul apropiat. Iar unul dintre aspectele care se transforma in surse de greseli, amenzi si sanctiuni este cel referitor la TVA.
Cum se realizeaza ajustarea TVA pentru operatiuni cu bunuri imobile?
Cum se deduce TVA la factura de la un furnizor radiat?
Care sunt regulile ce se aplica in cazul prestarilor de servicii intracomunitare?
Cum se inregistreaza in declaratia 300 serviciile de cazare?
Iata doar 4 intrebari din sutele de neclaritati de care contabilii se lovesc in activitatea lor.
O veste buna pentru cei care doresc anularea a sute de neclaritati ce tin de domeniul TVA: Se lanseaza colectia celor mai importante lucrari de TVA, lucrari ce poarta emblema calitatii informatiei specializate Rentrop&Straton.
Va invitam sa aflati cateva informatii punctuale despre cele mai importante lucrari ce explica tot ce trebuie sa cunoastem despre TVA in 2014:
"Deducerea TVA" si "Solutii la cele mai controversate 100 probleme de TVA": CD Deducerea TVA: 50 de solutii pentru tratamentul fiscal corect. Iata unul dintre cele mai importante ajutoare pentru contabilii de pretutindeni. In cadrul ghidului descoperim exemple clare, temeiuri legale, exemple de monografii contabile si inregistrari contabile.
Toate acestea va ajuta sa exemple clare, temeiuri legale, exemple de monografii contabile si inregistrari contabile.
Descoperiti solutii pentru tratamentul fiscal corect si deducerea TVA in diverse situatii: - emiterea unor facturi eronate
- ONG catre care a fost emisa o factura cu TVA
- transporturi intracomunitare si livrari consecutive de marfuri
- facturare in avans a marfurilor
- inchirierea unui spatiu comercial. Aici gasiti raspunsuri clare si la obiect privind: - conditiile privind exercitarea dreptului de deducere TVA
- temeiuri legale explicite ce stau la baza solutiilor oferite
- corelatii intre decontul de TVA (300) si declaratia informativa (394)
= explicatii privind raportarea TVA nedeductibila in decontul de TVA. CD Solutii la cele mai controversate 100 probleme de TVA Lucrarea Solutii la cele mai controversate 100 probleme de TVA va pune la indemana: - explicatii privind vesnic noile reglementari TVA
- cai legale de rezolvare a unor situatii la care legea nu face referire
- 100 de solutii clare pentru paragrafele ambigue ale legii ce faciliteaza erorile si, deci, amenzile
- interpretari corecte ale temeiurilor legale incerte
- facilitati la calculul TVA. Descoperiti: Cum se realizeaza ajustarea TVA pentru operatiuni cu bunuri imobile Cum se deduce TVA la factura de la un furnizor radiat Care sunt regulile ce se aplica in cazul prestarilor de servicii intracomunitare
Cum se inregistreaza in declaratia 300 serviciile de cazare
Care este tratamentul fiscal si contabil aplicat unei reduceri a valorii stocului de marfa Ce trebuie sa cuprinda o factura emisa in situatia „autofacturare” pentru o cumparare auto second-hand de la o persoana fizica din Romania sau din Comunitatea Europeana
Cum este tratata o achizitie de bunuri din China
Ce comporta operatiunea de vanzare a activelor societatii.
Click aici pentru mai multe detalii referitoare la solutii practice in domeniul TVA>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de 01.08.2024, conform art. 316 alin. (11) lit. d. Furnizorul a emis cele doua facturi cu TVA. In data de 13.08.2024, furnizorul a redevenit platitor de TVA. a) In ceea ce priveste achizitia in perioada in care TVA-ul este anulat (01-12 august), care este monografia contabila? b)...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Dobanda fiscala sau civila solicitata la plata
Intrebare: O SRL in luna aprilie 2013 a intrat in insolventa. ANAF s-a inscris la masa credala cu suma de 514.420 lei. In luna ianuarie 2017, SRL-ul a intrat in faliment, iar ANAF s-a inscris cu o suma suplimentara de 152.159 lei, rezultand un total de 666.579 lei. In luna decembrie 2015, SRL a depus un decont de TVA cu optiune de rambursare pentru suma de 858.912 lei. Dupa rezolvarea decontului (RIF-ul a fost contestat in diferite instante, castig de cauza avand loc in octombrie 2021), ANAF a compensat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Obligatia generarii codului UIT in sistemul RO e-Transport
Intrebare: O societate comerciala, membra intr-o Cooperativa Agricola, livreaza naut (produs cu risc fiscal ridicat) catre aceasta. Societatea comerciala si Cooperativa Agricola au acelasi sediu si acelasi depozit. Marfa (nautul) practic nu este incarcata intr-un mijloc de transport si nu paraseste depozitul; este intocmita doar e-factura. Bunurile respective cu risc fiscal ridicat fac, in acest caz, obiectul monitorizarii in sistemul RO e-Transport? Este necesara generarea codului UIT?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Indemnizatie de maternitate. Stagiu de cotizare. Baza de calcul
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca am procedat corect in urmatoarea situatie: O salariata a adus in luna iunie un concediu medical cu codul 08 (sarcina si lauzie) pentru perioada 01.06.2024-30.06.2024. La societatea noastra a inceput sa lucreze din 01.01.2024, dar a adus o adeverinta de la vechiul loc de munca cu veniturile realizate in perioada 01.06.2023-31.12.2023. Este corect sa luam in calcul pentru indemnizatia de concediu medical si veniturile de la vechiul angajator sau trebuie sa tinem cont doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << PFA. Relatii de colaborare
Intrebare: O PFA doreste sa realizeze un proiect de valoare 200.000 lei in domeniul informatic pentru o SRL din Romania. PFA doreste sa imparta lucrarea cu un colaborator, tot PFA, prin subcontract. PFA poate incheia subcontractul cu cealalta PFA sau doar SRL si PFA pot incheia un asemenea contract pentru aceasta valoare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Organizare operatiuni cu numerar puncte de lucru/sediu
Intrebare: Avem doua firme: una cu obiect de activitate fabricarea produselor de cofetarie si alta cu obiect de activitate vanzarea acestora. Locatiile unde avem magazinele sunt raspandite in mai multe judete din tara, fata de sediul firmei. Cum putem colecta, prin personal propriu, banii in numerar din cofetarii, in mod cat mai sigur si legal? Ce documente intocmim la ridicarea banilor incadrati din vanzari, din cofetarii (puncte de lucru), unde avem registru de casa? Ce documente intocmim la incasarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<