Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Util pentru firme: Masuri pentru incurajarea angajarii persoanelor care nu au loc de munca

11-Mar-2016
730

Guvernul a modificat, in sedinta din data de 2 martie, normele medotologice de aplicare a legii privind sistemul asigurarilor de somaj, precum si procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca.

In programele care au ca scop ocuparea temporara a fortei de munca, pentru executarea de lucrari si activitati de interes pentru comunitatile locale, pot fi cuprinse persoanele neocupate, inregistrate ca someri la agentiile teritoriale pentru ocuparea fortei de munca judetene, indiferent daca beneficiaza sau nu de indemnizatie de somaj.

Subventia, pentru angajatorii care incadreaza in munca persoane in cadrul unor astfel de programe, se acorda in baza schemei de ajutor de minimis, instituita prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Daca subventia se finanteaza din bugetul asigurarilor de somaj, aceasta nu se acorda angajatorilor institutii si autoritati publice.

Sursa: internet

Daca finantarea subventiei se face din alte surse alocate conform prevederilor legale, beneficiare pot fi si autoritatile administratiei publice locale, cu exceptarea de la aplicarea reglementarilor in domeniul ajutorului de minimis.

Pentru acordarea subventiilor din bugetul asigurarilor pentru somaj, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a minicipiului Bucuresti vor incheia, la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale, un contract de finantare cu angajatorii persoanelor incadrate in munca din randul somerilor.

Angajatorii sunt obligati sa incheie cu persoanele incadrate in munca din randul somerilor contracte individuale de munca pe perioada determinata de cel mult 12 luni.
Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj, prin prestarea unui serviciu sau a unei activitati, angajatorii trebuie sa faca dovada ca:

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

- au prevazut in statut sau in actul de infiintare activitatea respectiva;
- sunt acreditati sau autorizati pentru derularea activitatii respective, iar acreditarea (autorizarea) nu este suspendata, retrasa sau incetata;
- li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare prividn achizitiile publice.

Programele de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor se intocmesc anual de agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene si a municipiului Bucuresti si se prezinta, pentru aprobare, la consiliile locale comunale, orasenesti si ale sectoarelor municipiului Bucuresti sau, dupa caz, la consiliile judetene, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, ca autoritati publice deliberative din localitatile si judetele pentru care acestea au fost elaborate.

Pentru finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a cheltuielilor cu forta de munca incadrata din randul somerilor, angajatorii vor depune lunar la primar sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean ori la primarul general al municipiului Bucuresti urmatoarele documente:

- cerere de finantare;
- statele de plata, care sa prevada distinct drepturile salariale ale persoanelor pentru care se acorda subventia din bugetul asigurarilor de somaj, iar in perioada 1 noiembrie – 31 martie sa prevada si contributiile de asigurari sociale datorate de angajator pentru persoanele respective, calculate la valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca si a cotelor de contributii in vigoare in luna in care se incheie contractul de finantare;
- raport tehnic privind executia lucrarii, respectiv prestarea serviciului sau a activitatii;
- un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate, respectiv serviciului sau activitatii prestate in luna respectiva.

Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii, in situatia in care finantarea se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.

Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.

Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor sustinute din bugetul asigurarilor pentru somaj cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.

Sursa: gov.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Util pentru firme: Masuri pentru incurajarea angajarii persoanelor care nu au loc de munca":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.