Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost lansata o aplicatie dedicata operatorilor economici din turism (Informare MEEMA)

23-Apr-2020
2910

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, prin Directia Generala Turism, a anuntat printr-un comunicat de presa ca a lansat in data de 22 aprilie 2020 o aplicatie dedicata operatorilor din turism.

Aplicatia pentru operatorii economici din turism are rolul de a inventaria sumele achitate in avans, aferente pachetelor de servicii de calatorie si serviciilor turistice independente inca neexecutate. Aceasta poate fi accesata pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, sectiunea Forumulare (Formulare operatori economici din turism).

 „Asa cum am promis, astazi a fost lansata aplicatia prin intermediul careia toate agentiile de turism si unitatile de cazare din Romania pot raporta totalitatea platilor facute in avans, incasate de la clienti si, eventual, achitate catre furnizori. Prin centralizarea acestor informatii vom sti concret situatia financiara a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decat atat, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus sa colectam si informatii referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite sa evalam situatia reala din piata, iar ulterior sa propunem masuri care pot sprijini industria ospitalitatii si turistii”, a declarat Emil-Razvan Pirjol, secretar de stat in Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism.

In contextul situatiei epidemiologice actuale si a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism se doreste digitalizarea, eficientizarea si transparenta procedurilor. 

Astfel, prin intermediul aplicatiei se vor colecta digital informatii financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele incasate in avans de la clienti pentru pachetele de servicii de calatorie (o combinatie de cel putin doua tipuri diferite de servicii de calatorie, spre exemplu transport si cazare) si serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masa incluse), totodata despre platile efectuate catre partenerii externi, dar se are in vedere si evidenta resurselor umane existente la nivelul acestora (numarul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cat si numarul de contracte suspendate din alte motive).

Se recomanda operatorilor economici din turism furnizarea acestor informatii prin intermediul formularului online, insa completarea acestuia nu este obligatorie.


Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri – Directia Generala Turism detine o serie de date referitoare la sumele incasate in avans de catre agentiile de turism pentru pachetele de servicii de calatorie, obtinute prin intermediul raportarilor lunare, insa este necesar ca aceasta sa fie actualizata la zi si completata cu informatiile referitoare la serviciile turistice independente, dar si la resursele umane.

 

Sursa: MEEMA

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016