Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Amnistie fiscala prin OUG 107/2024. Postasii vor asigura comunicarea intre persoane fizice si ANAF

25-Sep-2024
863
Amnistie fiscala prin OUG 107/2024. Postasii vor asigura comunicarea intre persoane fizice si ANAF

Conform unui nou Proiect de OUG pus in dezbatere publica de Min. Finantelor, postasii vor asigura comunicarea intre persoane fizice si ANAF cu privire la documentatia necesara pentru a beneficia de amnistia fiscala introdusa prin OUG 107/2024.

Astfel, conform Notei de fundamentare, este necesara organizarea unei campanii de comunicare prin posta pentru a creste numarul contribuabililor care sunt informati cu privire la beneficiile si termenele in care trebuie sa se incadreze pentru accesarea facilitatiilor fiscale prevazute de OUG nr.107/2024.

Companiei Nationale «Posta Romana» i se incredinteaza, pe baza de conventie incheiata cu ANAF, prestarea urmatoarelor servicii de utilitate publica:

a) de tiparire, implicuire si comunicare cu confirmare de primire catre contribuabili, a documentelor necesare accesarii facilitatilor fiscale prevazute la art. II-V si art. XVI din OUG nr. 107/2024, respectiv:

i) scrisoarea de informare privind beneficiile si conditiile de accesare a facilitatilor fiscale, inclusiv cuantumul total al obligatiilor bugetare restante la data de 31 august 2024 inclusiv, din care, defalcat, valoarea acestora ce trebuie platita si, respectiv, valoarea care poate face obiectul anularii; 
ii) modelul ”Notificarii privind intentia de a beneficia de anulare a unor obligatii bugetare”;
iii) modelul ”Cererii privind anularea unor obligatii bugetare”;

b) de preluare a plicului care contine ”Notificarea privind intentia de a beneficia de anulare a unor obligatii bugetare” si trimiterea acestuia catre organul fiscal central competent in administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilul de la care a fost preluat pentru incadrarea in prevederile OUG nr. 107/2024;

c) de incasare prin mijloacele legale de plata, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul postal, a sumelor aferente obligatiilor bugetare ce trebuie achitate in vederea accesarii facilitatilor fiscale prevazute de OUG nr. 107/2024,
in cazul contribuabililor care opteaza pentru plata acestor obligatii in numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

Pentru contribuabilii care sunt inrolati la serviciul ”Spatiul privat virtual”, documentele prevazute la art. 2 lit. a) se comunica, de catre ANAF, prin intermediul acestui serviciu, in format electronic. Depunerea ”Notificarii privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare” si/sau a ”Cererii de anulare a unor obligatii bugetare” se realizeaza de catre contribuabili prin intermediul serviciului ”Spatiul privat virtual”.

Prin noul act normativ se propun spre reglementare masurile specifice necesare pentru informarea contribuabililor cu privire la accesarea facilitatilor fiscale reprezentand anularea unor obligatii bugetare, in temeiul prevederilor art. I – XVIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal- bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si incasarea, prin mijloacele prevazute de lege, a obligatiilor bugetare care fac obiectul anularii potrivit legii ce urmeaza a fi intreprinse de catre Ministerul Finantelor si Agentia Nationala de Administrare Fiscala impreuna cu Compania Nationala «Posta Romana» - S.A. denumita in continuare Posta Romana.

Posta Romana este desemnata prin Decizia presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) nr. 1363/2019 ca unic furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale din Romania, acesta fiind singurul furnizor de astfel de servicii pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2024.

Conform prevederilor acestei decizii, Posta Romana are obligatia sa presteze pe intreg teritoriul Romaniei, inclusiv in zonele geografice greu accesibile sau cu densitate scazuta a populatiei, acolo unde numarul redus al trimiterilor postale colectate sau distribuite nu justifica prezenta unui furnizor de servicii postale pe principii comerciale, la tarife accesibile si la anumite standarde de calitate, serviciile postale prevazute la art. 8 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 187/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform dispozitiilor art. 9 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 187/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, in stabilirea acestei proceduri, autoritatea de reglementare actioneaza in vederea limitarii posibilelor efecte negative asupra concurentei, determinate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, precum si a asigurarii protectiei interesului public.

Avand in vedere volumul si complexitatea serviciilor ce urmeaza a fi prestate in scopul atingerii obiectivelor urmarite intr-un termen cat mai scurt, prin prezenta ordonanta de urgenta, se incredinteaza Postei Romane, prestarea serviciilor de utilitate publica, stabilite de prezenta ordonanta de urgenta, reglementandu-se, totodata, tariful la care se vor realiza aceste servicii comunicat de Posta Romana prin adresa nr. 116/8268/2024.

Aceste tarife pentru prestarea serviciilor prevazute in ordonanta de urgenta sunt fundamentate pe costurile calculate conform principiilor de intocmire a situatiilor financiare separate asa cum sunt reglementate de ANCOM. Calculatiile costurilor sunt supuse anual unui audit extern independent conform obligatiilor in calitate de furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale, vor fi aprobate de catre conducerea Postei Romane.Astfel, in baza dreptului exclusiv conferit prin prezentul act normativ, Ministerul Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fscala va incheia o conventie cu Compania Nationala Posta Romana SA pentru prestarea serviciilor stabilite de prezenta ordonanta in temeiul art. 30 din Legea nr.98/2016 privind achizitiile publice cu modificarile si completarile ulterioare.

Astfel urmeaza sa se comunice contribuabililor care nu sunt inrolati in serviciul ”Spatiul privat virtual” o informare, impreuna cu documentele necesare pentru accesarea masurilor de amnistie fiscala reprezentand anularea unor obligatii bugetare reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 si, dupa caz, incasarea in numerar sau prin intermediul cardului bancar, a obligatiilor bugetare care fac obiectul anularii potrivit legii, in baza unei conventii incheiata de Posta Romana cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala.


Sursa: Min. Finantelor

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016