Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF publica ordinul privind contractele semnate de nerezidenti

07-Feb-2012
2477
ANAF a publicat pe pagina oficiala, in categoria Transparenta decizionala, Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF privind procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente.

Reamintim ca, in toamna anului trecut, prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, au fost aduse modificari alin. (7^1) al art. 8 "Definitia sediului permanent" din Codul Fiscal, in ceea ce priveste contribuabilii beneficiari ai unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, care sunt obligati sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri, la organele fiscale competente.

Astfel, potrivit noilor prevederi, s-a instituit si obligatia persoanelor fizice rezidente, precum si a sediilor permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, de a inregistra contractele incheiate cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, prestatoare de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, la organele fiscale competente. Prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.310/2007, a fost aprobata procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente.

Proiectul de ordin propune ca, in vederea inregistrarii contractelor incheiate cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, prestatoare de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, atat persoanele juridice romane, cat si persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, sa furnizeze organului fiscal competent date privind contractul/ documentul care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiat cu persoana fizica sau juridica nerezidenta, cum ar fi: partile contractante, obiectul contractului/ documentului care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, data inceperii activitatii, perioada pentru care se desfasoara activitatea, data incheierii contractelor sau data emiterii oricaror documente intre parti, precum si unele date suplimentare necesare pentru identificarea potentialelor sedii permanente, referitoare la locul unde se desfasoara activitatea.

De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare.
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii

*

Sugestiile, propunerile sau opiniile referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003":

- prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;

- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

- prin fax, la numarul: 0213.199.857.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF publica ordinul privind contractele semnate de nerezidenti":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

08-Feb-2012

Buna seara. Nu va suparati, ca nu imi exprim opinia despre aceasta ordonanta, dar put sa pun o intrebare. ne confruntam cu o situatie si anume:unitatea la care lucrez a reziliat un contract de concesiune cu o persoana fizica pentru neplata redeventei.Printr-o hotarare judecatoreasca definitiva,irevocabila si executorie s-a stabilt sa plateasca redeventa restanta,penalitatile pentru perioada respectiva si 25% pe zi intarziere pana la achitarea sumei restante.Concedetul sustine ca in baza OG 30/2011 este scutit de penalitati atat cea stabilita prin hotarare,cat si penalitatile de 0,25% pe zi intariere. Noi sustinem ca nu intra sub incidenta acestei Ordonante. Astept un raspuns.Multumesc.O seara buna si va asigur de intreaga mea consideratiune.

08-Feb-2012

prin codul fiscal din ian 2011 s-au produs multe anomalii. de exemplu: la asociatii de proprietari administratorul este pensionar si trebuie sa plateasca la conventii civile:CAS SI CASS CARE NU-L AJUTA CU NIMIC. Daca mergi la medic consultatia se plateste, medicamentele se platesc, si a m d p .Nimeni nu s-a gandit decat sa se ia niste bani in plus care:unde se duc? Aceasta este opinia mea! as vrea niste lamuriri. Am muncit 35 de ani. am contribuit la fondul de pensii o viata. Acum de ce sa mai contribui?????





Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"