ANAF publica ordinul privind contractele semnate de nerezidenti
ANAF a publicat pe pagina oficiala, in categoria
Transparenta decizionala,
Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF privind procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente. Reamintim ca, in toamna anului trecut, prin
Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, au fost aduse
modificari alin. (7^1) al art. 8 "Definitia sediului permanent" din Codul Fiscal, in ceea ce priveste contribuabilii beneficiari ai unor prestari de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, executate de persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, care sunt obligati sa inregistreze contractele incheiate cu acesti parteneri, la organele fiscale competente.
Astfel, potrivit noilor prevederi, s-a instituit si obligatia persoanelor fizice rezidente, precum si a sediilor permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine, de a inregistra contractele incheiate cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, prestatoare de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, la organele fiscale competente. Prin
Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.310/2007, a fost aprobata procedura de inregistrare a contractelor incheiate intre persoane juridice romane si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente. Proiectul de ordin propune ca, in vederea inregistrarii contractelor incheiate cu persoane juridice straine sau fizice nerezidente pe teritoriul Romaniei, prestatoare de servicii de natura activitatilor de lucrari de constructii, montaj, supraveghere, consultanta, asistenta tehnica si orice alte activitati, atat persoanele juridice romane, cat si persoanele fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine,
sa furnizeze organului fiscal competent date privind contractul/ documentul care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiat cu persoana fizica sau juridica nerezidenta, cum ar fi: partile contractante, obiectul contractului/ documentului care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, data inceperii activitatii, perioada pentru care se desfasoara activitatea, data incheierii contractelor sau data emiterii oricaror documente intre parti, precum si unele date suplimentare necesare pentru identificarea potentialelor sedii permanente, referitoare la locul unde se desfasoara activitatea.
De asemenea, au fost publicate si pot fi consultate anexele si referatul de aprobare.
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Cost intrare mijloace fixe Societatea noastra are in derulare investitii -constructii -magazii cereale si utilarea acestora cu termen de realizare - 1 an. Finantarea se face 65% din fonduri europere si 35%...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
*
Sugestiile, propunerile sau opiniile referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, cu mentiunea "Conf. Legii nr. 52/2003": - prin scrisori, la adresa: ANAF - Directia de comunicare, relatii publice si mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741;
- electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
- prin fax, la numarul: 0213.199.857.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare vinuri in ambalaje non SGR
Intrebare: Dupa data de 30.06.2025 este interzisa vanzarea vinurilor in ambalaje non-SGR. Distribuitorii (clientii mei) m-au anuntat ca au un stoc semnificativ de ambalaje non-SGR. 1. Pot sa le facturez doar garantia aferenta acestor produse? 2. Pot sa fac retur cu pret 0, facturare cu pret 0 si apoi o pozitie cu garantia SGR? Mentionez ca nu pot determina exact pretul cu care a fost vandut produsul non-SGR. Eu, ca vanzator, sunt distribuitor al producatorului de vinuri. 3. Trebuie sa fac retur catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Recunoastere cheltuieli in avans
Intrebare: Un dezvoltator imobiliar are terenul inregistrat in contul 371. Proiectul consta in constructia de case. La un moment dat, se face o donatie catre primarie a unei parcele de teren destinata drumului de acces. Politica firmei este ca terenul sa nu fie capitalizat in costurile caselor. Din punct de vedere fiscal, exista posibilitatea ca descarcarea sa se faca treptat, pe masura ce casele sunt finalizate, iar suma aferenta sa fie inregistrata in contul 471? Ce tip de documente trebuie intocmite...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Venituri obtinute de un sportiv din strainatate. Impozitarea in Romania
Intrebare: Avem urmatoarea situatie: un sportiv roman, membru al echipei RedBull, participa la competitii internationale in calitate de sportiv de performanta. Aceste competitii se desfasoara atat in tari din Uniunea Europeana, cat si in afara acesteia. Sportivul este remunerat in functie de locul ocupat in cadrul fiecarei competitii, iar impozitele sunt retinute la sursa in tara in care se obtine venitul. In acest context, va rugam sa ne precizati care sunt obligatiile declarative in Romania pentru aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Contributii sociale platite in Austria. Pensie in Romania
Intrebare: O persoana fizica este angajata cu CIM in Romania si plateste contributii sociale conform legislatiei din Romania. In ultimele 12 luni, a lucrat aproximativ 2 luni, neconsecutive, in Austria, unde a avut contract de munca part-time, iar angajatorul i-a retinut si platit contributii sociale in Austria. 1. Care este modalitatea si cum se pot recupera sumele platite ca si contributii salariale in Austria? 2. In cazul in care sumele platite in Austria ca si contributii sociale se pot recupera, ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Monografie contabila taxe vamale si TVA
Intrebare: Pentru efectuarea formalitatilor vamale la importul temporar sosit din Turcia, conform legislatiei in vigoare, este necesar sa garantam drepturile vamale (valoarea TVA si taxa vamala), iar la reexport se va intocmi decizia de regularizare (taxa vamala 3% / luna + 19% TVA). Garantie = 12.200 lei Este corect urmatoarele inregistrari contabile: 1. Plata garantiei vamale: 2678 = 5121 sau ar trebui sa folosim contul 4282 ?Alte creante in legatura cu statul?? 2. Compensarea taxelor si TVA (nu stim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<