Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Angajat la mai multe societati: Imputernicire utilizarea unui token de transmitere a declaratiilor electronice

11-Sep-2018
6095

Ce se intampla in situatia in care un angajat la mai multe societati intra in concediu medical, in conditiile in care semnarea si transmiterea declaratiilor se facea pe baza tokenului facut pe numele acestuia? Se poate face o imputernicire prin care tokenul pe numele lui sa fie folosit de administratori, pentru ca acestia sa transmita declaratiile la ANAF? Acestea sunt intrebarile la care vor raspunde specialistii nostri. 

Raspunsul specialistului

Certificatul digital calificat (plus tokenul pentru semnatura electronica extinsa) identifica o persoana fizica care actioneaza fie in nume propriu sau ca reprezentant autorizat (spre exemplu, administratorul unei societati, in calitatea lui de reprezentant legal al societatii), fie in numele unui tert, in calitate de imputernicit (spre exemplu, angajatul unei firme de contabilitate, care depune declaratiile fiscale pentru unul sau mai multi clienti ai firmei).

Certificatul digital calificat este personal si netransmisibil, iar pentru a depune declaratii fiscale in numele unei societati in calitate de imputernicit este nevoie si de documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Cand persoana imputernicita nu mai lucreaza pentru contribuabil, acesta revoca persoanei respective accesul la serviciul de depunere online a declaratiilor fiscale. De asemenea, o declaratie fiscala semnata cu semnatura electronica extinsa, bazata pe certificatul digital calificat si generata cu ajutorul tokenului este asimilata, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale cu inscrisul sub semnatura privata.

In aceste conditii, solutia propusa nu are baza legala, intrucat semnatura electronica este o semnatura privata si trebuie sa apartina titularului indreptatit, respectiv persoanei pe numele careia a fost emis certificatul digital calificat. Insa, in practica, declaratiile se transmit si de alte persoane decat titularul certificatului digital calificat, cu acordul tacit, nu expres, al titularului (de regula, un alt angajat din firma). Cum persoana respectiva depunea declaratiile pentru mai bine de 10 societati, este putin probabil ca aceasta sa lase tokenul la dispozitia administratorilor fiecarei societati in parte, solutia corecta fiind desemnarea unui alt angajat din firma pentru obtinerea unui alt certificat digital calificat si acordarea imputernicirilor catre acesta de catre fiecare societate in parte.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi

    • Bonul fiscal si raportul Z sunt documente esentiale in activitatea oricarui operator economic care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Acestea au roluri distincte, dar complementare, in evidentierea si raportarea tranzactiilor comerciale. Emiterea bonului fiscal este obligatorie pentru fiecare vanzare, iar raportul Z finalizeaza zilnic gestiunea fiscala. Lipsa raportului Z poate genera probleme contabile si fiscale, de aceea este important sa se actioneze prompt in astfel de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016