
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate a avut o casa de marcat care nu functiona corespunzator, motiv pentru care s-a procedat in martie 2023 la scoaterea memoriei fiscale de catre o unitate specializata si s-a depus la ANAF formularul F4105 - notificare privind situatia aparatului de marcat electronic fiscal cu privire la scoaterea memoriei fiscale in iulie 2023.
Societatea nu a mai folosit acesta casa de marcat si a inlocuit-o cu alta.
Mai trebuie sa depuna inca o data F4105 pentru casa care nu mai este folosita datorita defectiunii? Ce alte documente ar mai trebui sa insoteasca F4105?
Conform pct. 6 din Anexa 1 la OANAF 4156/2017 pentru aprobarea informatiilor continute in registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora: "6. Datele referitoare la starea aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele:
6.1. furat/disparut/distrus/dezmembrat pentru piese de schimb;
6.2. exportat/livrat intracomunitar/exportat temporar/reexportat;
6.3. adaptat pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si care a obtinut avizul tehnic favorabil;
6.4. fiscalizat/nefiscalizat;
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
6.5. alte indicii despre starea de functionare a aparatului si/sau a locului unde este amplasat/depozitat etc." Totodata, interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal (AMEF) sunt precizate la pct. 9 al aceleiasi anexe la OANAF 4156/2017, respectiv: "9. Datele privind instalarea si interventiile efectuate asupra aparatului de marcat electronic fiscal sunt urmatoarele: (...)
9.4. tipul interventiei si, dupa caz, documentul intocmit;
9.5. data si ora instalarii/efectuarii interventiei;
9.6. constatarea unei interventii neautorizate asupra aparatului de marcat electronic fiscal." Astfel cum se poate observa din prevederile legale anterior redate, Notificarea cod 4105 se transmite ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEF (a se vedea si pct. 6 din Anexa 2 la ordin).
In opinia mea, in situatia dvs. prima data ati avut obligatia transmiterii F4105 prin care notificati schimbarea memoriei fiscale sau scoaterea acesteia fara inlocuire. Daca ulterior, spre exemplu, decideti casarea acesteia, instrainarea sau repunerea in functiune veti avea obligatia retransmiterii F4105. Atat timp cat starea AMEF nu s-a modificat de la ultimul 4105 transmis nu aveti obligatia intocmirii si depunerii unei alte notificari. Formularul 4105 trebuie insotit de documentele eliberate in primul rand de unitatea service responsabila cu mentenanta AMEF, in cazul instrainarii factura, in cazul casarii/repararii/schimbarii memoriei PV intocmit de catre distribuitor s.a.m.d. Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Proiect: Finantele propun modificarea modelului autorizatiei de distribuire a aparatelor de marcatFinantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateLegea 126/2024. Operatorii economici care nu conecteaza casele de marcat la sistemul ANAF vor fi sanctionati penalANAF modifica Ordinul 4156/2017. Noi informatii vor fi incluse in Registrul National al AMEFFirmele pot primi autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat si in format electronic, conform Ordinului 1307/2023Ultimele articole
Casa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?Proiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importanteOperatorii economici care NU dau bonuri fiscale sau detin sume nejustificate in casele de marcat vor fi mai aspru sanctionati de autoritatiSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA