Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalni

27-Apr-2018
18802
Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalni

Bunurile executate silit se vand, de regula, cu mult sub pretul lor de piata. Tocmai de aceea, executarile silite sunt vazute de multi oameni drept oportunitati pentru a cumpara mai ieftin un bun sau un imobil dorit. Executarea silita este punctul final in procesul de recuperare a unei creante de la un debitor care nu si-a respectat obligatiile de plata, fie el persoana fizica sau juridica.

Daca participi la executari silite vei avea ocazia sa achizitionezi bunuri si imobile la preturi la care nu ai putea spera in mod normal, insa intrarea in posesie poate deveni, in unele cazuri, dificila. Astfel, e foarte important sa te informezi si sa iti cunosti drepturile si obligatiile inainte sa participi la o astfel de licitatie, altfel poti ajunge sa regreti o achizitie care parea foarte convenabila.

Iata cu ce probleme te poti confrunta cand cumperi un bun executat silit:

Achizitia bunului

Ca sa poti participa la orice licitatie pentru bunuri executate silit, fie ele obiecte sau imobile, trebuie sa depui in contul executorului 10% din valoarea bunului executat. Acesti bani reprezinta un acont si iti vor fi returnati in cazul in care nu castigi licitatia. Pretul unui bun vandut la licitatie porneste de la cel afisat de executor in publicatiile de vanzare, insa poate creste daca se inregistreaza o oferta mai mare pentru acel bun.

Debitorul poate asista, dar nu poate participa la licitatie, nici in nume personal si nici prin interpusi, si nu poate interveni in niciun fel asupra licitatiei bunului respectiv. Participantii la licitatie sunt si ei obligati, sub incidenta legii, sa respecte anumite prevederi. Conform art. 246 din Codul de Procedura Penala, „fapta de a indeparta, prin constrangere sau corupere, un participant de la o licitatie publica ori intelegerea intre participanti pentru a denatura pretul de adjudecare se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani.”

Achitarea bunului

Bunurile executate silit sunt scoase la licitatie de mai multe ori, pana cand sunt vandute. In cazul in care un bun nu este vandut la prima licitatie, se va organiza o noua licitatie, iar pretul de pornire pentru acel bun va scadea la 75% din valoarea initiala. Daca nu se realizeaza vanzarea la pretul de pornire nici la a doua licitatie, dar exista cel putin 2 cumparatori interesati, bunul va fi vandut cumparatorului cu cea mai mare oferta, insa pretul final al bunului nu poate scadea sub 30% din pretul de pornire al primei licitatii.

Odata castigata licitatia, incepe procesul de predare si, bineinteles, achitare a bunului achizitionat. Este foarte important sa nu licitezi niciodata pentru un bun pe care nu esti sigur ca il poti achita. Vei ramane fara bunul cumparat si vei plati foarte scump pentru aceasta greseala.

Adjudecantul sau castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 30 de zile pentru achitarea bunului achizitionat. Daca ai castigat licitatia, dar nu vei putea achita bunul cumparat, nu doar ca vei pierde garantia de 10% din pret depusa anterior, dar vei fi obligat sa suporti si costurile organizarii unei noi licitatii si eventuala diferenta de pret.

Intrarea in posesie

Odata achitat bunul, urmeaza intrarea in posesie a noului proprietar. In cazul imobilelor, intrarea in posesie poate fi destul de costisitoare pentru cumparator. Ce trebuie sa ai in vedere la acest punct e faptul ca tu esti cel care va suporta toate cheltuielile transferului. Art. 1666 indica urmatoarele: „cheltuielile ocazionate de transferul de proprietate vor fi suportate de catre cumparatorul-adjudecatar”.

Mai mult decat atat, cumparatorul este cel caruia ii revine obligatia de a evacua imobilul si va suporta toate cheltuielile ocazionate cu acest prilej. Astfel, intrarea in posesie poate deveni dificila in unele cazuri si asta pentru ca foarte multe dintre imobilele vandute la licitatii sunt inca locuite.

Sursa foto: Shutterstock

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalni":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016