Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalni

27-Apr-2018
19027
Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalni

Bunurile executate silit se vand, de regula, cu mult sub pretul lor de piata. Tocmai de aceea, executarile silite sunt vazute de multi oameni drept oportunitati pentru a cumpara mai ieftin un bun sau un imobil dorit. Executarea silita este punctul final in procesul de recuperare a unei creante de la un debitor care nu si-a respectat obligatiile de plata, fie el persoana fizica sau juridica.

Daca participi la executari silite vei avea ocazia sa achizitionezi bunuri si imobile la preturi la care nu ai putea spera in mod normal, insa intrarea in posesie poate deveni, in unele cazuri, dificila. Astfel, e foarte important sa te informezi si sa iti cunosti drepturile si obligatiile inainte sa participi la o astfel de licitatie, altfel poti ajunge sa regreti o achizitie care parea foarte convenabila.

Iata cu ce probleme te poti confrunta cand cumperi un bun executat silit:

Achizitia bunului

Ca sa poti participa la orice licitatie pentru bunuri executate silit, fie ele obiecte sau imobile, trebuie sa depui in contul executorului 10% din valoarea bunului executat. Acesti bani reprezinta un acont si iti vor fi returnati in cazul in care nu castigi licitatia. Pretul unui bun vandut la licitatie porneste de la cel afisat de executor in publicatiile de vanzare, insa poate creste daca se inregistreaza o oferta mai mare pentru acel bun.

Debitorul poate asista, dar nu poate participa la licitatie, nici in nume personal si nici prin interpusi, si nu poate interveni in niciun fel asupra licitatiei bunului respectiv. Participantii la licitatie sunt si ei obligati, sub incidenta legii, sa respecte anumite prevederi. Conform art. 246 din Codul de Procedura Penala, „fapta de a indeparta, prin constrangere sau corupere, un participant de la o licitatie publica ori intelegerea intre participanti pentru a denatura pretul de adjudecare se pedepseste cu inchisoarea de la unu la 5 ani.”

Achitarea bunului

Bunurile executate silit sunt scoase la licitatie de mai multe ori, pana cand sunt vandute. In cazul in care un bun nu este vandut la prima licitatie, se va organiza o noua licitatie, iar pretul de pornire pentru acel bun va scadea la 75% din valoarea initiala. Daca nu se realizeaza vanzarea la pretul de pornire nici la a doua licitatie, dar exista cel putin 2 cumparatori interesati, bunul va fi vandut cumparatorului cu cea mai mare oferta, insa pretul final al bunului nu poate scadea sub 30% din pretul de pornire al primei licitatii.

Odata castigata licitatia, incepe procesul de predare si, bineinteles, achitare a bunului achizitionat. Este foarte important sa nu licitezi niciodata pentru un bun pe care nu esti sigur ca il poti achita. Vei ramane fara bunul cumparat si vei plati foarte scump pentru aceasta greseala.

Adjudecantul sau castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 30 de zile pentru achitarea bunului achizitionat. Daca ai castigat licitatia, dar nu vei putea achita bunul cumparat, nu doar ca vei pierde garantia de 10% din pret depusa anterior, dar vei fi obligat sa suporti si costurile organizarii unei noi licitatii si eventuala diferenta de pret.

Intrarea in posesie

Odata achitat bunul, urmeaza intrarea in posesie a noului proprietar. In cazul imobilelor, intrarea in posesie poate fi destul de costisitoare pentru cumparator. Ce trebuie sa ai in vedere la acest punct e faptul ca tu esti cel care va suporta toate cheltuielile transferului. Art. 1666 indica urmatoarele: „cheltuielile ocazionate de transferul de proprietate vor fi suportate de catre cumparatorul-adjudecatar”.

Mai mult decat atat, cumparatorul este cel caruia ii revine obligatia de a evacua imobilul si va suporta toate cheltuielile ocazionate cu acest prilej. Astfel, intrarea in posesie poate deveni dificila in unele cazuri si asta pentru ca foarte multe dintre imobilele vandute la licitatii sunt inca locuite.

Sursa foto: Shutterstock

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce trebuie sa stii cand cumperi un bun executat silit. 3 probleme cu care te poti intalni":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Operatiunea Integrum: Amenzi de peste 1,6 milioane de euro in numai o saptamana
    • UPDATE 19.03.2019 Inspectorii antifrauda au dat amenzi de peste 1,6 milioane de euro, in cadrul operatiunii "Integrum". Numai in prima saptamana a operatiunii ”Integrum”, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala (DGAF) din cadrul ANAF au dispus 107 amenzi in cuantum total de 1.504.500 lei si confiscari de numerar, venituri si marfuri fara acte justificative in valoare totala de 6.344.272 lei. Inspectorii antifrauda anunta ca in totalul marfurilor confiscate, 88% reprezinta...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Copiii vor primi alocatiile majorate, incepand cu luna aprilie!
    • UPDATE 19 martie 2019 Cuantumul alocatiilor primite de copii se majoreaza incepand cu 1 aprilie 2019. Dat fiind ca Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost adoptata vineri, 15 martie a.c., si a intrat in vigoare ieri, 18 martie, majorarea alocatiilor se poate aplica de la 1 aprilie, potrivit OUG 9/2019. In OUG 9/2019, pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind...» citeste mai departe aici

  • Salariatii care primesc vouchere de vacanta si nu le folosesc pot primi contravaloarea in bani (propunere legislativa)
    • Potrivit unei initiative lesilative inregistrata in Senat pentru dezbatere, salariatii care primesc vouchere de vacanta, dar nu le folosesc in termenul stabilit, pot primi contravaloarea lor in bani, fie sub forma unor tichete de masa. Initiativa propune modificarea si completarea Legii nr.165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 599, din 13 iulie 2018. Asadar, proiectul de act normativ prevede ca salariatii care primesc...» citeste mai departe aici

  • Facturare franciza. Regim fiscal - baza de factura a francizei
    • Societatea are ca obiect de activitate vanzari auto, inchirieri auto, service auto si alte servicii conexe. Daca in urma unui contract de inchiriere auto, are loc o dauna, reparatia efectuandu-se in service-ul societatii, masina fiind proprietatea acesteia, se deconteaza catre asigurator pe baza de deviz, nefiind cazul colectarii de TVA. Insa asigurarea masinilor este cu franciza, partea de franciza refacturandu-se utilizatorului in culpa. Cum este corect sa se refactureze valoarea francizei? Cu...» citeste mai departe aici

  • Modele de documente utile pentru asociatiile de proprietari
    • Va ocupati de o asociatie de proprietari? Atunci trebuie sa aveti toate aceste documente completate corect. Sunt nici mai mult nici mai putin de 37. Dar vestea buna este ca le puteti avea pe toate cele 37 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018! Folositi lucrarea pe stick 37 documente utile in asociatiile de proprietari ...detalii complete gasiti aici >>click» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016