Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii privind obligativitatea depunerii raportului R405

22-Dec-2021
613
Conditii privind obligativitatea depunerii raportului R405

Un sediu permanent din Romania, neinregistrat la ONRC, platitor de tva, membru al unui grup multinational a carui cifra de afaceri anuala consolidata depaseste 750 mil. de euro, are obligatia depunerii notificarii Country by Country (declaratia R405)?

Mentionez ca tara raportoare are incheiata o conventie bilaterala de schimb de informatii. De asemenea, sediul permanent depune raportare contabila anuala. Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Raspunsul consultantului fiscal Justinian Cucu: 

In conformitate cu dispozitiile art. 291 indice 3 din Codul de procedura fiscala o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania sau o alta entitate raportoare, in conformitate cu sectiunea II din anexa nr. 3, au obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale, potrivit acelorasi prevederi.
Definitiile cuprinse in aceasta sectiune sunt esentiale pentru determinarea obligatiilor ce revin diverselor entitati. Conform art. 291 indice 3 alin. (1) din Codul de procedura fiscala obligatia de raportare revine societatii-mama finala a grupului de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania sau o alta entitate raportoare, in conformitate cu sectiunea II din anexa nr. 3. Definitia societatii-mama finala se regaseste la Sectiunea 1 pct. 7 din Anexa 3.
Odata ce conditia privind venitul consolidat total de 750 mil. Euro sau echivalent este indeplinita vor trebui analizate la nivelul grupului celelalte conditii care determina obligatia de declarare pe baza formularului R404 „Raportul pentru fiecare tara in parte” si Notificarea autoritatii fiscale cu privire la statutul sediului permanent din Romania, respectiv a calitatii de societate-mama finala, societate-mama surogat sau entitate constitutiva desemnata potrivit Sectiunii 2 pct. 7 din Anexa 3 pe baza formularului R405.
Art. 4 alin. (1) din OPANAF nr. 3049/2017 astfel cum a fost modificat prin OPANAF nr. 2237/2019 subliniaza ca fiecare entitate constitutiva a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia de a notifica pana cel tarziu in ultima zi a anului fiscal de raportare al respectivului grup de intreprinderi multinationale, dar nu mai tarziu de termenul-limita de depunere a declaratiei fiscale anuale privind impozitul pe profit a respectivei entitati constitutive pentru anul fiscal precedent, dupa formatul continut in anexa nr. 3 din ordin, organul fiscal competent din Romania pentru administrarea creantelor acesteia, cu privire la calitatea acesteia in cadrul grupului de intreprinderi multinationale, respectiv identitatea si rezidenta fiscala ale entitatii raportoare (formularul R405).


In concluzie, daca, asa cum subliniati in cuprinsul intrebarii dumneavoastra, venitul consolidat total al grupului este mai mare de 750.000.000 euro sau o suma in lei echivalenta cu 750.000.000 euro, astfel cum se reflecta in situatiile financiare consolidate ale grupului pentru respectivul an fiscal precedent atunci acesta reprezinta un grup de intreprinderi multinationale obligatiei pentru care este obligatorie depunerea formularului R405 insa doar daca sediului permanent din Romania ii este desemnata calitatea de persoana obligata conform anexei 3 din cadrul Codului de procedura fiscala in speta entitate raportoare. Conform pct. 1 din cadrul anexei 3 o entitate constitutiva rezidenta in Romania, care nu este societatea-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale, prezinta un raport pentru fiecare tara in parte referitor la anul fiscal de raportare al unui grup de intreprinderi multinationale din care face parte, daca sunt indeplinite urmatoarele criterii:
a) entitatea isi are rezidenta fiscala in Romania;
b) indeplineste una dintre urmatoarele conditii:
(i) societatea-mama finala a grupului de intreprinderi multinationale nu este obligata sa prezinte un raport pentru fiecare tara in parte in jurisdictiile in care isi are rezidenta fiscala;
(ii) jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala societatea-mama finala este parte la un acord international in vigoare, la care Romania este parte, dar nu este parte la un acord privind stabilirea autoritatii competente in vigoare la care sa fie parte Romania, pana la momentul specificat la art. 2913 alin. (1), in vederea prezentarii raportului pentru fiecare tara in parte pentru anul fiscal de raportare;
(iii) in jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala societatea-mama finala s-a produs un esec sistemic care a fost notificat de catre autoritatea competenta din Romania entitatii constitutive care isi are rezidenta fiscala in Romania.

In concluzie, este necesara o analiza detaliata modului de functionare a grupului pentru a se putea determina o eventuala obligatie a sediului permanent din Romania, in conditiile in care anexa 3 din Codul de procedura fiscala cuprinde un numar semnificativ de circumstante care inlatura obligatia de raportare in Romania.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii privind obligativitatea depunerii raportului R405":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completare
    • Finantele au pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". In prezent, D112 -Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate este reglementata conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa
    • Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment. Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023
    • Guvernul modifica termenul pentru depunere D101 in cazul grupului fiscal. Formularul va putea fi transmis de persoana juridica respunzabila pana pe data de 25 iunie incepand cu anul 2023. Pentru corelare cu termenele de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit prevazute la art. I alin.(13) din din O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, se propune...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016