Contractele la distanta s-au modificat. Modificarile privesc cerintele de informare, incheierea si dreptul de retragere
OUG 34/2014 a modificat mai multe aspecte privind
drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii.
Contractele la distanta se supun astfel unor noi reglementari pe care le explicam prin cele ce urmeaza, intr-o scurta analiza.
Va informam totodata ca
OUG nr. 34/2014 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 427/2014 si a intrat in vigoare din 13.06.2014.
Prin
OUG 34/2014 este definit
contractul la distanta ca fiind
orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul. OUG 34/2014 modifica Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicatiile electronice. Astfel, definitia contractului la distanta, noteaza Lege5.ro, tine cont de materia specifica, astfel: contractul de furnizare a unor servicii de comunicatii electronice destinate publicului sau a unor servicii de acces si conectare la retele publice de comunicatii electronice, precum si de livrare a unor echipamente terminale care au legatura cu furnizarea serviciului, incheiat cu utilizatorii finali, persoane juridice, fara prezenta fizica simultana a partilor, care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si inclusiv la momentul incheierii contractului, unul sau mai multe mijloace de comunicatie la distanta.
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Plata impozit spatiu in comodat Nu exista posibilitatea de a mentiona in contractul de comodat faptul ca proprietarul isi poate recupera de la societatea comerciala valoarea impozitului pe cladire datorat catre...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Cesiune de creanta Societatea a fost microinteprindere pana la 31 Dec 2024, iar de la 1 Ianuarie 2025 societate platitoare de impozit pe profit. > 01.07.2024 asociatul unic al societatii incheie in...citeste mai mult
Se stabileste ca
site-urile comerciale trebuie sa indice, cel mai tarziu la inceputul procesului de formulare a comenzii, daca se aplica vreo restrictie in ceea ce priveste livrarea si care sunt mijloacele de plata acceptate.
Aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca, potrivit noilor prevederi, in situatia in care profesionistul apeleaza
telefonic consumatorul, in cazul in care urmeaza sa se incheie un contract la distanta, profesionistul trebuie sa confirme oferta consumatorului, al carui angajament incepe doar dupa ce acesta a semnat oferta sau dupa ce si-a trimis consimtamantul scris. Aceste confirmari trebuie facute pe un suport durabil.
De asemenea,
profesionistul este obligat sa trimita consumatorului confirmarea incheierii contractului, pe un suport durabil, intr-un termen rezonabil din momentul incheierii contractului la distanta si cel tarziu la momentul livrarii produselor sau inainte de inceperea prestarii serviciului solicitat.
Momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul confirmarii, pe un suport durabil, de catre profesionist a acceptarii
comenzii transmise de consumator, informeaza Lege5.ro.
ATENTIE! Aceste reglementari, precum si celelalte din prezenta ordonanta, nu aduc atingere dispozitiilor privind incheierea prin mijloace electronice a contractelor si comenzile prin internet, astfel cum sunt stabilite la art. 7 si 9 din Legea nr. 365/2002, republicata, cu modificarile ulterioare.
In ce priveste
dreptul de retragere, prevederile stabilesc ca respectivul consumator beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta sau dintr-un contract in afara spatiilor comerciale, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat:
- costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita;
- costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. in cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta.
Nota: Noile reglementari se aplica pentru contractele incheiate dupa data intrarii sale in vigoare, in vreme ce pentru contractele in curs de derulare se aplica legislatia in vigoare la data incheierii acestora.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament fiscal organizare conferinta
Intrebare: Societate paltitoare de TVA organizeaza evenimente de tip conferinta in domeniul transportatorilor, in cadrul acestor conferinte se ofera cazare, mancare, bautura, muzica, prezentari. 1. Societatea poate aplica marja de profit pentru acest tip de eveniment? 2. Care este tratamentul fiscal? 3. Care sunt inregistrarile contabile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Prestari servicii catre clienti din UK
Intrebare: Societate nou infiintata, neplatitoare de TVA, cu coduri CAEN de servicii informatice 6210, 6290, 6310, 6391 si 6392, va presta servicii catre UK. Va rog sa precizati aspectele importante referitoare la acestea, adica pentru fiecare cod CAEN: monografie contabila, intocmirea facturii, declaratii etc. Este necesar CIF pentru TVA intracomunitar?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Activitate PFA in sistem real
Intrebare: O persoana fizica autorizata care presteaza servicii foto-video, codul CAEN 7420, si realizeaza venituri din activitati independente in sistem real. Serviciile prestate sunt preponderent pentru clienti persoane fizice, dar si pentru clienti persoane juridice. In situatia in care contravaloarea serviciilor prestate, pentru care se emite factura, se incaseaza prin banca, exista obligativitatea detinerii casei de marcat, atat pentru anul 2025, cat si pentru anul 2026? Exista obligativitatea legala...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Incasare cu voucher Emag
Intrebare: O societate are contract cu eMAG pentru vanzari online. O persoana fizica a cumparat produsul societatii prin eMAG in valoare de 100 lei si i s-a oferit cadou un voucher de 20 lei de catre eMAG. Persoana fizica a platit doar 80 lei. La sfarsitul lunii, eMAG a emis un decont de voucher in numele societatii noastre, in valoare de 20 lei, fara TVA ? adica emitent este societatea noastra si cumparator este eMAG. Care este monografia contabila in aceasta situatie?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Schimbarea perioadei fiscale de la trimestru la luna
Intrebare: In cazul unei firme infiintate in luna iulie, care la momentul infiintarii a ales sa depuna declaratiile la trimestru, cum poate proceda pentru a trece la depunerea lunara a declaratiilor? Am incercat depunerea declaratiei D700 si apare eroare, indicand ca nu se respecta termenul de depunere. Firma depaseste in luna octombrie cifra de afaceri de 10.000 euro si ar trebui sa treaca la depunerea lunara a declaratiei de TVA. Cum procedez in acest caz? Declaratia 112 se depune lunar chiar daca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<