Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum functioneaza o directie de asistenta sociala moderna

16-Dec-2021
2708
Cum functioneaza o directie de asistenta sociala moderna

In Romania, conform legii 292/2011, fiecare administratie publica locala are obligativitatea de a crea o directie de servicii publice de Asistenta Sociala. Aceasta mini-institutie are mai multe roluri. Unul dintre ele este acela de a asigura servicii comunitare pentru familiile defavorizate, copii si alte persoane aflate in situatii de risc, iar altul este sa recruteze asistenti sociali profesionisti care sa creasca calitatea acestui tip de serviciu.

In ultimii ani, in Romania, demersul de modernizare a acestor servicii a fost lent, dar cu toate acestea a progresat. S-a constatat, de altfel, o imbunatatire semnificativa in mediul urban prin aportul de asistenti sociali bine pregatiti si prin infiintarea de centre cu fonduri europene dedicate ingrijirii anumitor categorii sociale.

Si cand vorbim de o directie de asistenta sociala moderna, ne referim in primul rand la solutii software capabile sa gestioneze centralizat dosarele familiilor luate in evidenta si sa monitorizeze indeaproape distributia de ajutoare sociale, asa cum este descris in acest exemplu.

Directiile de Asistenta Sociala mai au si atributii legate de protectia copilului, a familiei si a persoanelor in situatii de risc (persoane cu dizabilitati, persoane varstnice, victime ale violentei domestice, etc). Tot ele au responsabilitatea de a realiza dosarul familiei, de a analiza situatia ei sensibila si de a propune masuri de protectie speciala.

Modernizarea acestei institutii implica si pregatirea, recrutarea si evaluarea asistentilor sociali profesionisti care sa fie atestati de catre CNASR (Comisia de atestare a Asistentilor Sociali din Romania). De asemenea, este necesara structurarea unui sistem de formare profesionala pe diferite nivele. Astfel, la fiecare treapta profesionala candidatul trebuie evaluat, iar angajatorul sa plateasca cursurile de acreditare. Societatea are nevoie de profesionisti capabili de o viziune asupra comunitatii, astfel incat sa implementeze masuri de incluziune si protectie sociala pentru persoanele defavorizate.

Un sistem de Asistenta Sociala imbunatatit se refera si la capacitatea resursei umane de a atrage fonduri si investitii financiare pentru dezvoltarea acestor tipuri de servicii comunitare. Ele trebuie sa stie cum sa atraga ajutorul altor organizatii mai mari precum Unicef sau Fonps, organizatii ce sunt capabile sa sustina initiativele si proiectele de dezvoltare.

Si nu in ultimul rand, o directie de Asistenta Sociala moderna are nevoie de un leadership bazat pe empatie si recunoasterea meritelor angajatilor din institutie. Este nevoie de manageri aflati la carma institutiei ce cunosc bine sistemul si stiu cum sa obtina retentia resursei umane prin valorificarea rezultatelor bune a asistentilor sociali angajati.

Crearea unui sistem de Asistenta Sociala modern se realizeaza in timp si se adapteaza contextului si nevoilor actuale ale societatii, dupa cum este detaliat in aici. Daca in mediul urban sunt progrese, mediul rural se confrunta cu anumite provocari. Este nevoie de crearea de locuri de munca in aceste zone, bine platite, astfel incat, asistentii sociali sa fie dispusi sa se deplaseze in sate si comune indepartate, sa li se deconteze transportul si sa li se asigure si cazarea.

De aceea, imbunatatirea sistemului pleaca de la actualizarea cadrului legislativ si politic a acestei institutii. Plecand din acest punct se poate vorbi de modernizare prin digitalizare, specializare si management performant.

Sursa foto: pexels.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016