Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum functioneaza o directie de asistenta sociala moderna

16-Dec-2021
2368
Cum functioneaza o directie de asistenta sociala moderna

In Romania, conform legii 292/2011, fiecare administratie publica locala are obligativitatea de a crea o directie de servicii publice de Asistenta Sociala. Aceasta mini-institutie are mai multe roluri. Unul dintre ele este acela de a asigura servicii comunitare pentru familiile defavorizate, copii si alte persoane aflate in situatii de risc, iar altul este sa recruteze asistenti sociali profesionisti care sa creasca calitatea acestui tip de serviciu.

In ultimii ani, in Romania, demersul de modernizare a acestor servicii a fost lent, dar cu toate acestea a progresat. S-a constatat, de altfel, o imbunatatire semnificativa in mediul urban prin aportul de asistenti sociali bine pregatiti si prin infiintarea de centre cu fonduri europene dedicate ingrijirii anumitor categorii sociale.

Si cand vorbim de o directie de asistenta sociala moderna, ne referim in primul rand la solutii software capabile sa gestioneze centralizat dosarele familiilor luate in evidenta si sa monitorizeze indeaproape distributia de ajutoare sociale, asa cum este descris in acest exemplu.

Directiile de Asistenta Sociala mai au si atributii legate de protectia copilului, a familiei si a persoanelor in situatii de risc (persoane cu dizabilitati, persoane varstnice, victime ale violentei domestice, etc). Tot ele au responsabilitatea de a realiza dosarul familiei, de a analiza situatia ei sensibila si de a propune masuri de protectie speciala.

Modernizarea acestei institutii implica si pregatirea, recrutarea si evaluarea asistentilor sociali profesionisti care sa fie atestati de catre CNASR (Comisia de atestare a Asistentilor Sociali din Romania). De asemenea, este necesara structurarea unui sistem de formare profesionala pe diferite nivele. Astfel, la fiecare treapta profesionala candidatul trebuie evaluat, iar angajatorul sa plateasca cursurile de acreditare. Societatea are nevoie de profesionisti capabili de o viziune asupra comunitatii, astfel incat sa implementeze masuri de incluziune si protectie sociala pentru persoanele defavorizate.

Un sistem de Asistenta Sociala imbunatatit se refera si la capacitatea resursei umane de a atrage fonduri si investitii financiare pentru dezvoltarea acestor tipuri de servicii comunitare. Ele trebuie sa stie cum sa atraga ajutorul altor organizatii mai mari precum Unicef sau Fonps, organizatii ce sunt capabile sa sustina initiativele si proiectele de dezvoltare.

Si nu in ultimul rand, o directie de Asistenta Sociala moderna are nevoie de un leadership bazat pe empatie si recunoasterea meritelor angajatilor din institutie. Este nevoie de manageri aflati la carma institutiei ce cunosc bine sistemul si stiu cum sa obtina retentia resursei umane prin valorificarea rezultatelor bune a asistentilor sociali angajati.

Crearea unui sistem de Asistenta Sociala modern se realizeaza in timp si se adapteaza contextului si nevoilor actuale ale societatii, dupa cum este detaliat in aici. Daca in mediul urban sunt progrese, mediul rural se confrunta cu anumite provocari. Este nevoie de crearea de locuri de munca in aceste zone, bine platite, astfel incat, asistentii sociali sa fie dispusi sa se deplaseze in sate si comune indepartate, sa li se deconteze transportul si sa li se asigure si cazarea.

De aceea, imbunatatirea sistemului pleaca de la actualizarea cadrului legislativ si politic a acestei institutii. Plecand din acest punct se poate vorbi de modernizare prin digitalizare, specializare si management performant.

Sursa foto: pexels.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Erori contabile. Cum se pot corecta in mod legal

    • Contabilitatea unei firme este foarte importanta, indiferent de activitatea economica pe care o desfasoara, fiindca in acest fel se tine cont de activitatea companiei, de eventualele datorii pe care le-ar avea, dar si de toate celelalte informatii care vizeaza circuitul financiar al acesteia. Uneori insa, apar diverse erori contabile, de la cele matematice, pana la cele de aplicare a politicilor contabile sau de intepretare incorecta a noilor legi si amendamente fiscale, etc. In acest...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala, OUG 107/2024. Cum poti beneficia de facilitati daca trebuie sa modifici regimul de impozitare

    • Prin OUG 107/2024 a fost adoptata de Guvern amnistia fiscala care presupune facilitati pentru contribuabili precum anularea dobanzilor, penalitatilor si altor accesorii, reducerea unei parti din datorie in cazul persoanelor fizice, dar si bonificatii de 3% pentru societatile care platesc la timp obligatiile fiscale. Cum beneficiezi de anularea dobanzilor si accesoriilor Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31...» citeste mai departe aici

  • Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILE

    • Declaratia privind beneficiarul real NU va mai fi depusa ANUAL de catre firme, asa cum a fost stabilit prin Legea 315/2021, inca de la 1 ianuarie 2022. Insa obligatia de a depune formularul ramane in continuare in vigoare pentru anumite persoane, existand si cateva exceptii. Declaratia privind beneficiarul real este declaratia pe propria raspundere pe care o da reprezentantul unei firme sau societati. Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt...» citeste mai departe aici

  • Casare mijloace fixe. Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Mijloacele fixe sunt bunuri supuse deprecierii, cu durata de viata mai mare de un an insa, pe care le folosesc firmele in diverse operatiuni si aduc numeroase beneficii. Iar cand acestea nu mai sunt utile sau functionale, societatile pot alege sa le caseze. In articolul care urmeaza vom vedea care este definitia exacta a casarii unor mijloace fixe, dar si cateva reglementari cheie in cadrul acestor operatiuni. In plus, prezentam cateva studii de caz utile explicate de specialistii nostri. Ce...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016