Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
In Romania, conform legii 292/2011, fiecare administratie publica locala are obligativitatea de a crea o directie de servicii publice de Asistenta Sociala. Aceasta mini-institutie are mai multe roluri. Unul dintre ele este acela de a asigura servicii comunitare pentru familiile defavorizate, copii si alte persoane aflate in situatii de risc, iar altul este sa recruteze asistenti sociali profesionisti care sa creasca calitatea acestui tip de serviciu.
In ultimii ani, in Romania, demersul de modernizare a acestor servicii a fost lent, dar cu toate acestea a progresat. S-a constatat, de altfel, o imbunatatire semnificativa in mediul urban prin aportul de asistenti sociali bine pregatiti si prin infiintarea de centre cu fonduri europene dedicate ingrijirii anumitor categorii sociale.
Si cand vorbim de o directie de asistenta sociala moderna, ne referim in primul rand la solutii software capabile sa gestioneze centralizat dosarele familiilor luate in evidenta si sa monitorizeze indeaproape distributia de ajutoare sociale, asa cum este descris in acest exemplu.
Directiile de Asistenta Sociala mai au si atributii legate de protectia copilului, a familiei si a persoanelor in situatii de risc (persoane cu dizabilitati, persoane varstnice, victime ale violentei domestice, etc). Tot ele au responsabilitatea de a realiza dosarul familiei, de a analiza situatia ei sensibila si de a propune masuri de protectie speciala.
Modernizarea acestei institutii implica si pregatirea, recrutarea si evaluarea asistentilor sociali profesionisti care sa fie atestati de catre CNASR (Comisia de atestare a Asistentilor Sociali din Romania). De asemenea, este necesara structurarea unui sistem de formare profesionala pe diferite nivele. Astfel, la fiecare treapta profesionala candidatul trebuie evaluat, iar angajatorul sa plateasca cursurile de acreditare. Societatea are nevoie de profesionisti capabili de o viziune asupra comunitatii, astfel incat sa implementeze masuri de incluziune si protectie sociala pentru persoanele defavorizate.
Un sistem de Asistenta Sociala imbunatatit se refera si la capacitatea resursei umane de a atrage fonduri si investitii financiare pentru dezvoltarea acestor tipuri de servicii comunitare. Ele trebuie sa stie cum sa atraga ajutorul altor organizatii mai mari precum Unicef sau Fonps, organizatii ce sunt capabile sa sustina initiativele si proiectele de dezvoltare.
Si nu in ultimul rand, o directie de Asistenta Sociala moderna are nevoie de un leadership bazat pe empatie si recunoasterea meritelor angajatilor din institutie. Este nevoie de manageri aflati la carma institutiei ce cunosc bine sistemul si stiu cum sa obtina retentia resursei umane prin valorificarea rezultatelor bune a asistentilor sociali angajati.
Crearea unui sistem de Asistenta Sociala modern se realizeaza in timp si se adapteaza contextului si nevoilor actuale ale societatii, dupa cum este detaliat in aici. Daca in mediul urban sunt progrese, mediul rural se confrunta cu anumite provocari. Este nevoie de crearea de locuri de munca in aceste zone, bine platite, astfel incat, asistentii sociali sa fie dispusi sa se deplaseze in sate si comune indepartate, sa li se deconteze transportul si sa li se asigure si cazarea.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
De aceea, imbunatatirea sistemului pleaca de la actualizarea cadrului legislativ si politic a acestei institutii. Plecand din acest punct se poate vorbi de modernizare prin digitalizare, specializare si management performant.
Sursa foto: pexels.com
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Sfaturi de la experti
Intrebare: Ma numesc I.S. si sunt angajat la SC D. E. Romania SA si am atributii legate de Fondul de Mediu. Am urmatoarele intrebari legate de taxa verde conform Legii 127/2024. Precizez ca noi producem si livram echipamente electrice si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit in anul 2024 obtine urmatoarele rezultate: - 8.000 lei pierdere fiscala pentru trimestrul I 2024; - 25.000 lei profit fiscal pentru trimestrul II 2024; - 5.000 lei profit fiscal pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA