Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se poate renunta la accesul in SPV si la serviciul de depunere declaratii?

26-Oct-2022
17992
Cum se poate renunta la accesul in SPV si la serviciul de depunere declaratii?
In urma incetarii unui contract de prestari servicii contabilitate, dorim sa renuntam la accesul in SPV si la serviciul de depunere declaratii pentru clientul respectiv, fiind imputerniciti pentru semnare si transmitere declaratii electronicesi pentru acces in SPV.

Care sunt pasii de urmat pentru revocarea depunerii declaratiilor si a accesului in SPV, ca imputerniciti in baza semnaturii electronice?

Solutie fiscal-contabila:

Pentru revocarea dreptului de acces la serviciul online, pentru depunerea declaratiilor se depune online formularul 151 „Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online ”.

Renuntarea la SPV se face potrivit Procedurii comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, art. 25, din O.P.A.N.A.F. nr. 1.090/2022.


Potrivit prevederilor de la art. 11 din aceasta procedura, detinatorul de certificat calificat poate modifica elementele de inregistrare ca utilizator SPV sau poate cere renuntarea la utilizarea SPV.

Pentru modificarea datelor de inregistrare ca utilizator SPV se utilizeaza aplicatiile informatice specifice oferite de SPV.

Renuntarea la utilizarea SPV se face potrivit dispozitiilor art. 25.

La art. 25 se precizeaza ca persoana fizica, persoana juridica sau entitatea fara personalitate juridica poate cere renuntarea la utilizarea SPV.

In cazul persoanelor fizice inregistrate ca utilizator SPV, renuntarea la SPV se efectueaza de catre acestea prin completarea corespunzatoare a campurilor special destinate in aplicatia informatica specifica oferita in SPV.

In cazul persoanelor juridice si al altor entitati fara personalitate juridica inregistrate ca utilizator SPV numai prin imputernicit sau reprezentant desemnat, renuntarea la SPV se efectueaza de catre imputernicit sau reprezentantul desemnat, dupa caz, prin completarea corespunzatoare a campurilor special destinate in aplicatia specifica oferita de SPV, potrivit mandatului de imputernicire sau reprezentare.

Ca urmare a renuntarii la SPV, organul fiscal central transmite persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entitati fara personalitate juridica, precum si imputernicitilor/reprezentantilor acesteia, dupa caz, pe adresa de posta electronica, comunicata potrivit cap. III, un mesaj prin care se confirma dezactivarea accesului la serviciu.

Astfel, intrati in SPV autentificandu-va cu certificatul digital si parola.

Apoi pozitionati-va pe pictograma din stanga butonului Deconectare.

Se va deschide o minifereastra cu urmatoarele optiuni:

Profil utilizator serviciu ce ofera posibilitatea:
− Schimbarii parolei
− Editarii profilului
− Vizualizarii istoricului activitatilor efectuate pe cont
− Renuntare la serviciul SPV

Apasati butonul Renuntare SPV si urmati pasii (alegeti CUI-ul pentru care doriti sa renuntati si apasati Da)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici