
Raportul Special
realizat de specialisti
O societate comerciala ce si-a modificat sediul social primeste facturi cu datele vechiului sediu social. Mentiunea avand ca obiect inregistrarea modificarilor este inscrisa in registrul comertului la data de 08.04.2022.
Toate facturile emise incepand cu data de 08.04 trebuie sa aiba adresa sediului social nou. Noi am notificat furnizorii cateva zile mai tarziu cand am intrat in posesia documentelor. Au fost de asemenea achizitii efectuate de angajatii societatii in aceasta perioada.
Care este modalitatea de corectare a documentelor pentru a fi conforme, caci unele facturi sunt emise de furnizori prin preluarea datelor de pe min. finante fara posibilitatea de introducere manuala a datelor? Pe site-ul Ministerului de Finante adresa sediului social nu este inca actualizata.
Se pot inca inregistra o perioada facturile cu adresa veche sau riscam la un eventual control fiscal sa fie calificate ca neconforme cu prevederile Codului fiscal referitor la elementele obligatorii ale facturii? Multumesc!
Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu:
Opinia mea este ca asemenea situatie nu vi se poate imputa la un control fiscal.
Daca detineti documente din care reiese ca ANAF nu a actualizat datele privind noul sediu social, parerea mea este ca facturile pe care le primiti cu vechiul sediu pot fi inregistrate in evidenta contabila si fiscala.
Intr-adevar, la modificarea sediului social trebuiesc facute o serie de adrese de ex. catre ITM pentru Revisal, catre clienti si furnizori iar la contractele incheiate ce sunt in derulare trebuie sa faceti acte aditionale cu noua adresa. De asemenea, orice avize de functionare trebuie modificate astfel incat sa figureze pe ele datele de identificare actuale ale firmei dvs.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025 - Editie revizuita stick USB
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Sunteti de acord cu aceste masuri propuse de Guvern pentru functionarea ANAF?Factura de hartie ramane doar in arhive, anunta Ministerul Finantelor. RO E-Factura este functionala din 11 noiembrieCum se efectueaza corect inventarierea patrimoniuluiTot ce trebuie sa stii despre veniturile din activitati independe si obligativitatea completarii Registrului de evidenta fiscala PFACe venituri vizeaza ANAF in 2017 si cine trebuie sa se astepte la un control fiscal?Ultimele articole
Amanet. ANAF incepe verificari ample la casele de amanet. Peste 3.700 de firme sunt in vizorCum sa treci cu SUCCES de un CONTROL ANAFSanctiuni in valoare de peste 20 milioane lei pentru nerespectarea prevederilor E-TransportControale ANAF. In aprilie 2024 au fost efectuate cu 44% mai multe actiuni de control fiscalControale ANAF. In ce domenii vor fi efectuate verificari in perioada 20 februarie-8 martie 2024Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA