Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declararea sediului social si deducerea chiriei

28-Iun-2012
6341
O firma cu sediul social in provincie doreste inchirierea unui apartament in Bucuresti, in vederea intalnirii periodice cu clientii pentru negocieri. Trebuie deschis un punct de lucru?

Chiria este deductibila fiscal? Ce alte implicatii fiscale mai decurg din acest contract?

Daca se deschide un punct de lucru trebuie angajata o persoana acolo?

Va invitam sa urmariti filmarea pentru solutia oferita de specialistii www.portalmonografiicontabile.ro


Solutie contabila: Din punctul de vedere al reglementarilor fiscale aplicabile, consideram ca acest apartament este un sediu secundar al societatii dvs, pentru care aveti obligatia declararii la autoritatea fiscala, tinand cont de precizarile de la art. 74 alin. (3) din Codul de procedura fiscala , ce definesc un sediu secundar, dupa cum urmeaza:
„In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.”

Declararea sediilor secundare la autoritatea fiscala se efectueaza prin depunerea declaratiei 060 in termen de 30 de zile de la infiintare sau inchiriere. Desigur, noi consideram ca aveti obligatia sa inregistrati si acest sediu la Registrul comertului, conform precizarilor din reglementarile stabilite din legislatia societatilor comerciale.

In ce priveste deducerea chiriei, consideram ca si pentru aceasta situatie sunt aplicabile reglementarile de la art. 21 alin. (1) din Codul fiscal , ce stabileste ca sunt deductibile cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri. Astfel, dvs puteti decide in mod concret utilizarea apartamentului si puteti stabilii natura cheltuielii.

Retinem si aspectul ca daca inchirierea se efectueaza de la o persoana fizica, se necesita ca acest contract de inchiriere sa fie inregistrat la autoritatea fiscala, ca si forma de deducere a cheltuielii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple


Articole similare

Ce documente sunt necesare la DEDUCEREA CHIRIEI?
Mai multe articole despre deducerea chiriei




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016