Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia F4109 trebuie transmisa pentru TOATE casele de marcat electronice neutilizate, chiar si pentru cele cu memoria fiscala scoasa

25-Apr-2022
17116
Declaratia F4109 trebuie transmisa pentru TOATE casele de marcat electronice neutilizate, chiar si pentru cele cu memoria fiscala scoasa

Reprezentantii Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania reamintesc firmelor ca sunt obligate sa transmita Declaratia F4109 pentru toate casele de marcat electronice neutilizare, chiar si pentru cele cu memoria fiscala scoasa. 

Operatorii economici care nu utilizeaza casele de marcat in nicio zi din perioada de raportare, au obligatia depunerii formularului F4109. Acestia trebuie sa transmita declaratia chiar si pentru aparatele memoria fiscala scoasa. 

Atentie! Legea se aplica si in cazul caselor de marcat folosite la activitati sezoniere, precum targuri sau expozitii.

``Utilizatorii de aparate de marcat fiscale trebuie sa transmita declaratia F4109 ”Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate” pentru toate aparatele de marcat neutilizate, chiar si pentru cele la care a fost extrasa memoria fiscala si a fost transmis formularul F4105 cu extragere memorie fiscala. 

Prevederile art. 3 si art. 4 din OpANAF nr. 627/2018, cu privire la completarea si transmiterea Declaratiei – F4109, raman aplicabile inclusiv pentru aparatele de marcat electronice fiscale conectate la sistemul informatic dar care nu au fost utilizate (ex. casele de marcat folosite pentru activitati sezoniere, targuri, expozitii )``, a transmis Patronatul Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat din Romania.

Conform reglementarilor in vigoare, nu exista exceptii de la obligatia depunerii formularului F4109.

Pentru a descarca formularul F4109, click AICI>>

Procedura de conectare a aparatelor de marcat fiscale la ANAF

Reamintim ca procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost aprobata prin Ordinul nr. 435/2021 care a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 319 din 30 martie 2021. Legea a intrat in vigoare incepand cu data de 30 amrtie 2021.

Conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale se realizeaza incepand cu 31.03.2021.

Termenele limita de conectare pentru aparatele de marcat electronice fiscale sunt:

30.06.2021 - Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria marilor contribuabili;

30.11.2021 - Pentru aparatele de marcat electronice fiscale detinute de operatori economici incadrati in categoria contribuabililor mici si mijlocii;

La momentul fiscalizarii, daca aceasta operatiune se realizeaza ulterior datelor 30.06.2021, respectiv 30.11.2021, in functie de categoria operatorilor economici care detin aparatele de arcat electronice fiscale.

IMPORTANT: toate categoriile de contribuabili se pot conecta incepand cu 31.03.2021.

ANAF a publicat Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice, conform OPANAF 435/2021. Detalii in ACEST articol<<

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal. Cum sa procedati daca NU ati emis la timp bonul fiscal la incasarile cu cardul

    • Emiterea bonului fiscal este o obligatie legala pentru toti comerciantii care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Incasarile prin POS pot genera confuzii legate de necesitatea emiterii bonului, mai ales atunci cand este emisa si o factura. In acest articol analizam ce trebuie facut in situatiile in care bonul fiscal nu a fost emis la timp pentru o incasare cu cardul si care sunt optiunile legale de remediere. Avem acest caz concret. Am constatat ca pe 01 septembrie 2025, s-a omis...» citeste mai departe aici

  • Case de marcat electronice. Cum sa procedati daca ati OMIS emiterea Raportului Z intr-o zi

    • Bonul fiscal si raportul Z sunt documente esentiale in activitatea oricarui operator economic care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale. Acestea au roluri distincte, dar complementare, in evidentierea si raportarea tranzactiilor comerciale. Emiterea bonului fiscal este obligatorie pentru fiecare vanzare, iar raportul Z finalizeaza zilnic gestiunea fiscala. Lipsa raportului Z poate genera probleme contabile si fiscale, de aceea este important sa se actioneze prompt in astfel de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016