Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi depuse si prin platforma e-TAX, conform Ordinului 209/2024

16-Feb-2024
1692
Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi depuse si prin platforma e-TAX, conform Ordinului 209/2024
Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi depuse prin platforma e-TAX, conform Ordinului 209/2024.

Ordinul Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor nr. 209/2024 privind modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 122 din 13 februarie 2024.

Seviciul e-TAX

Pentru depunerea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu, contribuabilii utilizeaza serviciul «eTAX - comunicare AFM online», denumit in continuare eTAX, existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Atentie! Contribuabilii sunt obligati sa depuna declaratia aferenta lunii decembrie prin intermediul eTAX daca au utilizat ambele cai de transmitere a declaratiei intr-un an fiscal. In cazul utilizarii eTAX nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a actului administrativ-fiscal sau a actului emis de Administratia Fondului pentru Mediu in executarea legii.

Actele administrativ-fiscale si alte acte emise in forma electronica de catre Administratia Fondului pentru Mediu in executarea legii se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul serviciului «eTAX - comunicare AFM online».

Prin intermediul eTAX contribuabilii pot transmite Administratiei Fondului pentru Mediu declaratii, cereri sau alte documente.

Cererea de inrolare pentru utilizarea serviciului eTAX: 

Depunerea electronica a declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu in cadrul Serviciului „eTAX - comunicare AFM online” se poate realiza de catre urmatoarele persoane autorizate:

a) reprezentant legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate;

b) imputernicitul reprezentantului legal, detinator al unei semnaturi electronice calificate.

Utilizarea Serviciului „eTAX - comunicare AFM online” de catre persoanele prevazute la lit. a) va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unui document care atesta calitatea de reprezentant legal, atasat la cererea de inrolare prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin.

Utilizarea Serviciului „eTAX - comunicare AFM online” de catre persoanele prevazute la lit. b) va fi posibila numai dupa inrolarea in aplicatia informatica, in baza unei imputerniciri notariale atasate la cererea de inrolare prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul ordin.

Imputernicirea notariala trebuie sa cuprinda obligatoriu urmatoarele elemente:

a) datele de identificare ale contribuabilului;

b) datele de identificare ale reprezentantului legal;

c) datele de identificare ale persoanei fizice care va avea calitatea de imputernicit pentru utilizarea serviciului «eTax - comunicare AFM online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu;

d) adresa de e-mail la care se vor efectua notificarile referitoare la confirmarea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si comunicarea altor documente ori informari emise de Administratia Fondului pentru Mediu; 

e) acordul privind primirea de informari prin posta electronica;

f) acceptul privind termenii si conditiile de utilizare a serviciul «eTax - comunicare AFM online» pus la dispozitie de Administratia Fondului pentru Mediu.

In cererea de inrolare, contribuabilul isi va exprima acordul privind comunicarea actelor administrativ-fiscale si a altor acte, emise de Administratia Fondului pentru Mediu in forma electronica, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile art. 47 alin. (15) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016