Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Din 15 martie 2023 restaurantele care vand mancare fizic sau online sunt obligate sa afiseze lista ingredientelor

16-Nov-2022
23654
Din 15 martie 2023 restaurantele care vand mancare fizic sau online sunt obligate sa afiseze lista ingredientelor

UPDATE: Restaurantele care vand mancare fizic sau online NU mai sunt obligate sa afiseze lista ingredientelor incepand cu data de 20 decembrie 2022. Conform Ordinului 779/2022 termenul a fost prorogat pana pe 15 martie 2023.

Ordinul nr. 779 din 29 noiembrie 2022 privind modificarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 201/2022 privind furnizarea de informatii la comercializarea produselor finite/mancarurilor furnizate de unitatile de restauratie colectiv a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1182 din 9 decembrie 2022.


Articol initial: 

Un Ordin recent al ANPC aduce noi obligatii pentru restaurantele care vand mancare fizic sau online. Acestea vor trebui sa afiseze, in meniu, lista ingredientelor si aditivilor folositi in prepararea retetelor, dar si declaratia nutritionala. Actul normativ intra in vigoare din 20 decembrie 2022.

 

Conform Ordinului 201/2022, restaurantele trebuie sa afiseze informatii privind tipul si cantitatea ce depaseste 20 g a ingredientelor compuse constituente ale produsului finit/mancarii furnizat/e de unitatile de restauratie colective, a declaratiei nutritionale, precum si a aditivilor utilizati se face astfel incat informatiile sa fie disponibile si accesibile direct la locul de desfacere/oferire a acestui/acestei produs/ mancari sau, in cazul comercializarii la distanta, inainte de finalizarea comenzii.

 

Informatiile privind declaratia nutritionala trebuie sa respecte prevederile art. 30 alin. (5) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011, respectiv valoarea energetica si cantitatile de grasimi, de acizi grasi saturati, de zaharuri si de sare. Acestea trebuie sa fie inscrise intr-un loc vizibil, usor accesibil, lizibil, de nesters si nu trebuie sa fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, langa produs, pe un panou/meniu.

 

Informatiile privind aditivii utilizati trebuie sa respecte prevederile din anexa VII Partea C din Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011.

 

Daca produsele finite/mancarurile furnizate de unitatile de restauratie colective sunt oferite spre vanzare in mai multe locuri diferite in cadrul aceleiasi unitati, aceste informatii sunt prezentate consumatorului la fiecare dintre aceste locuri.

 

Pentru produsul finit/mancarea furnizat/a de unitatile de restauratie colective oferit/a spre vanzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanta, informatiile figureaza pe suportul de vanzare la distanta, pe eticheta de pret sau ambalajul de transport, precum si in orice material publicitar.

 

Ordinul 201/2022 privind furnizarea de informatii la comercializarea produselor finite/mancarurilor furnizate de unitatile de restauratie colective a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 926 din 21 septembrie 2022.

 

Ordinul 201/2022 stabileste modalitatile de informare a consumatorilor cu privire la informatiile privind produsele finite/mancarurile preparate si/sau oferite spre comercializare consumatorului pentru consumul pe loc sau la domiciliu de catre unitatile de restauratie colectiva.

 

In sensul prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

 

a) ingredient compus, unitate de restauratie colectiva si mijloc de comunicare la distanta, conform definitiilor prevazute la art. 2 alin. (2) lit. (h), (d) si (u) din Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011 al Parlamentului European si al Consiliului din 25 octombrie 2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.924/2006 si (CE) nr. 1.925/2006 ale Parlamentului European si ale Consiliului si de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European si a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE si 2008/5/CE ale Comisiei si a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei;

 

b) informatii referitoare la produsele alimentare - informatiile referitoare la un produs alimentar puse la dispozitia consumatorului final prin intermediul unei etichete, al altor documente insotitoare, prin orice alte mijloace, inclusiv instrumente ale tehnologiei moderne, conform art. 2 alin. (2) lit. (a) din Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011;

 

c) comercializare de produse alimentare/mancaruri nepreambalate prin comunicare la distanta - comercializarea de produse alimentare/mancaruri nepreambalate de catre unitatile de restauratie colectiva si/sau comercianti detailisti consumatorilor care comanda produse alimentare prin mijloace de comunicare la distanta, asa cum sunt definite la art. 2 alin. (2) lit. (u) din Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011;

 

d) camp vizual - toate suprafetele unui ambalaj care pot fi citite dintr-un singur unghi de vedere, asa cum sunt definite la art. 2 alin. (2) lit. (k) din Regulamentul (UE) nr. 1.169/2011.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016