Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E-Transport: Nu toate transporturile de bunuri cu risc fiscal vor fi supuse monitorizarii

01-Iul-2022
4634
E-Transport: Nu toate transporturile de bunuri cu risc fiscal vor fi supuse monitorizarii

Contribuabil mare, firma de distributie (CAEN 4634) care livreaza marfa cu risc ridicat catre unitati cu amanuntul (doar pe teritoriul Romaniei), cu mijloace proprii de transport, avem obligativitatea raportarii in sistemul RO e-Transport?

Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: 

Potrivit prevederilor art. 2 pct. 9 lit. f) din OUG 41/2022, in categoria transporului pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat intra si transportul bunurilor apartinand aceluiasi operator economic intre doua locatii situate pe teritoriul national de la locul de incarcare pana la locul de descarcare;

Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor prevazute la art. 4 lit a) din OUG 41/2022 referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revine urmatorilor utilizatori:
a) destinatarului inscris in declaratia vamala de import, respectiv expeditorului inscris in declaratia vamala de export, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul operatiunilor de import sau export, dupa caz;
b) beneficiarului din Romania, in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat;
c) furnizorului din Romania, in cazul tranzactiilor interne sau al livrarilor intracomunitare de bunuri cu risc fiscal ridicat, dupa caz;
d) depozitarului, in cazul bunurilor cu risc fiscal ridicat care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cat si pentru bunurile incarcate dupa depozitare sau dupa formarea unui nou transport pe teritoriul national din una sau mai multe partide de bunuri.

Pentru generarea codului UIT, utilizatorii prevazuti la art. 8 alin. (1) pot declara in Sistemul RO e-Transport datele referitoare la transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat, cu maximum 3 zile calendaristice inainte de data declarata pentru inceperea transportului, dar pana la prezentarea in punctul rutier de trecere a frontierei la intrarea in Romania sau la locul de import, respectiv punerea efectiva in miscare a vehiculului, dupa caz. Codul UIT va fi inregistrat pe documentul de transport.

Prin urmare societatea dvs, in calitate de furnizor are aceasta obligatie.

Pe site-ul ANAF exista un proiect pentru aprobarea procedurii privind monitorizarea transporturilor cu risc fiscal ridicat in care arata care sunt vehiculele rutiere care fac obiectul monitorizarii:

Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizarii in sistemul Ro e-Transport sunt cele care au o masa maxima autorizata de minim cu 3,5 tone, incarcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masa bruta totala mai mare de 500 Kg sau o valoare totala mai mare de 10.000 lei, aferente cel putin unei relatii comerciale care face obiectul transportului.

Asadar, asteptam aparitia acestui ordin ANAF, intrucat nu toate transporturile de bunuri cu risc fiscal vor fi supuse monitorizarii prin sistemul RO e TRANSPORT.

Update: Ordinul 1190/2022 pentru aprobarea Procedurii de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 656 din 30 iunie 2022.

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "E-Transport: Nu toate transporturile de bunuri cu risc fiscal vor fi supuse monitorizarii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016