Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertului

06-Feb-2025
2063
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertului

Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, o informare cu privire la categoriile de persoane care pot semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertului.

Formulare ONRC. Persoane autorizate sa semneze cererile de inmatriculare si inregistrare la ONRC

Inregistrarea si depunerea documentelor la registrul comertului poate fi realizata exclusiv de categoriile de persoane expres prevazute de Legea nr. 265/2022, respectiv de reprezentantul legal al profesionistului, de imputernicitul acestuia in baza unei procuri speciale sau generale autentice, de avocatul imputernicit prin imputernicire avocatiala ori de oricare dintre asociatii, actionarii sau membrii profesionistilor.

Este vorba despre Legea nr. 265/2022 privind registrul comertului si pentru modificarea si completarea altor acte normative cu incidenta asupra inregistrarii in registrul comertului, inregistrarea si depunerea documentelor la registrul comertului, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin imputernicit se intelege consilierul juridic salariat al persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, intreprinderii individuale sau intreprinderii familiale, avocatul imputernicit cu imputernicire avocatiala, persoana imputernicita cu procura speciala sau generala, in forma autentica, sa semneze si/sau sa depuna cereri in numele persoanei fizice sau juridice, alte persoane fizice salariate ale persoanei juridice, persoanei fizice autorizate, intreprinderii individuale sau intreprinderii familiale, imputernicite pentru depunerea de cereri sau pentru ridicarea de documente la/de la registrul comertului (conform art. 3 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 265/2022).

Astfel, Legea nr. 265/2022 este actul normativ care reglementeaza competentele si procedurile privind inregistrarea in registrul comertului si care nu prevede posibilitatea ca expertii contabili sa asiste/reprezinte un beneficiar ori client in relatia cu oficiile registrului comertului in vederea efectuarii serviciilor profesionale.

Actualizare cod CAEN rev 3 de la 1 ianuarie 2025

Reamintim ca incepand cu 1 ianuarie 2025, a intrat in vigoare CAEN Rev.3, o versiune actualizata a Clasificarii Activitatilor din Economia Nationala, aprobata prin Ordinul Presedintelui Institutului National de Statistica nr. 377/17.04.2024. 

Aceasta schimbare presupune ca societatile, PFA-urile, II-urile si IF-urile sa-si actualizeze obiectul de activitate in conformitate cu noua clasificare. Aducem la cunostinta faptul ca, in acest context, anumiti contribuabili nu vor avea obligatii suplimentare fata de ANAF.

Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAF

Contribuabilii care, potrivit legii, au obligatia inscrierii mentiunilor in registrul comertului, actualizeaza codul CAEN al obiectului de activitate potrivit prevederilor Ordinului ministrului justitiei nr. 2938/C/2024 privind masurile s?i procedurile pentru punerea in aplicare a Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN Rev. 3, in ceea priveste persoanele fizice si juridice supuse inregistrarii in registrul comertului (...), publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.1323 din 30 decembrie 2024.

In conformitate cu prevederile art.89 alin.(1) din Codul de procedura fiscala, modificarile intervenite in datele declarate initial de persoanele fizice, juridice sau de alte entitati care se inregistreaza potrivit legii speciale la registrul comertului se fac potrivit dispozitiilor legii speciale. Ca urmare, aceasta categorie de contribuabili are obligatia sa declare actualizarea codului CAEN al obiectului de activitate numai la registrul comertului. 

ATENTIE! Informatiile privind inregistrarea/mentiunile ulterioare inregistrarii efectuate in registrul comertului sunt transmise Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza de protocol, de catre Oficiul National al Registrului Comertului.

Contribuabilii care, potrivit legii, nu au obligatia inregistrarii in registrul comertului declara, la organul fiscal competent, actualizarea codului CAEN al obiectului de activitate potrivit CAEN Rev. 3, dupa modificarea acestui cod in documentele care autorizeaza desfasa urarea activitatii. Declaratia de mentiuni se depune, potrivit art.88 alin.(1) din Codul de procedura fiscala, in termen de 15 zile de la data modificarii acestui cod in documentele care autorizeaza desfasa urarea activitatii.

In cazul contribuabililor care nu au inscris codul CAEN al obiectului de activitate in documentele care autorizeaza activitatea, codul CAEN actualizat va fi declarat cu ocazia depunerii unei declaratii de mentiuni la organul fiscal competent.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016