Manualul contabilului din firmele mici, un instrument esential in 2013!
Conform O.U.G. nr. 37/2011, care a modificat Legea Contabilitatii, proprietarii firmelor mici pot coopta absolventi de facultati economice pentru servicii contabile! Iata o veste cum nu se poate mai buna pentru proaspat proprietarii de firme mici. Si aici discutam despre toate firmele cu cifra de afaceri sub 35.000 de euro. Si vestea este formidabila si pentru cei care au de gand sa isi cladeasca o meserie de viitor, o meserie cu satisfactii materiale serioase.
Inainte de toate, trebuie sa constientizam faptul ca atunci cand discutam despre contabilitate, discutam despre arta, nu despre o simpla meserie. Nu oricine se poate descurca perfect cu cifrele. Si nu oricine poate ramane mereu la curent cu practicile in vigoare, cunoaste legea si modul ei corect de plinare, pastra inregistrari contabile corecte si evita amenzile corpului de control.
In mod real, aici este nevoie de profesionisti, nu de amatori. Si pentru ca exista numerosi romani care au de gand sa isi puna pe picioare cariere solide in acest domeniu, special cu acest scop a fost lansat
Manualul Contabilului din firmele mici. Este un instrument esential pentru toti cei care doresc sa ofere servicii de calitate, pe baza unor cunostinte serioase, oferite de specialisti din domeniu. Manualul de fata ofera o buna pregatire pentru cei care doresc sa tina contabilitatea unei firme mici, sau chiar mai multor firme mici. Sa recunoastem ca ne surade ideea de a tine contabilitatea mai multor firme si finalizarea lunii de munca in fata a doua sau trei salarii!
Haideti sa vedem si care sunt capitolele expuse pe larg in Manualul Contabilului din firmele mici:
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Achizitie de la unitati protejate Adresez o intrebare referitoare la fondul de handicap. Daca societatea are angajat o persoana cu handicap (total salariati 280) mai poate deduce din fondul de handicap lunar si 50%...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
I. Ce presupune contabilitatea pentru o firma mica si care este cadrul legislativ
II. Care sunt obligatiile fiscale legate de evidenta contabila la o firma mica si care este cadrul legislativ
III. Ce registre obligatorii trebuie sa aiba o firma mica si ce raportari contabile se intocmesc
IV. Care ar fi principalele inregistrari contabile pe care trebuie sa le prezinte o firma mica
V. Metodologia de aplicare a sistemului simplificat de contabilitate
VI. Traspunerea soldurilor conturilor din planul de conturi general in planul de conturi simplificat
Iata aspectele pe care Manualul de fata le clarifica, intr-un limbaj accesibil si in format concentrat! Consultati pagina de prezentare a Manualului si incepeti sa puneti bazele unei meserii de viitor! Ghidul este disponibil aici >>> Manualul Contabilului din firmele mici>>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Asociatie non profit. Aspecte juridice, contabile si fiscale. Achizitie autoturism
Intrebare: ONG ? Asociatie, creata pentru actiuni umanitare in folosul persoanelor diagnosticate cu sindrom VHL, boli grave, boli oncologice, achizitioneaza un autoturism prin credit pe 3 ani. Asociatia nu desfasoara activitate economica. Fondurile asociatiei provin din: * donatii de la persoane fizice; * donatii de la membri ai asociatiei; * sponsorizari din impozitul pe salarii, in baza declaratiilor 230; * sponsorizari din impozitul pe profit acordate de societati. 1. Cum se evidentiaza cheltuielile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectarea erorilor contabile in raportarile semestriale
Intrebare: Societatea X are anul fiscal diferit de anul calendaristic, perioada fiscala fiind 01.04.2024 ? 31.03.2025. Dat fiind faptul ca anul fiscal este diferit, situatiile financiare anuale se depun pana la 28.08.2025. Desi situatiile financiare anuale se depun pana la 28.08.2025, situatiile financiare semestriale se depun pana la 16.08.2025, adica inainte de depunerea situatiilor financiare anuale. Pana la depunerea situatiilor financiare semestriale, auditul pentru FY2025 nu era finalizat, insa nu ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cod de TVA anulat. Termen de prescriptie. D311. Deducerea TVA
Intrebare: O societate are cod TVA anulat din anul 2010, asa cum rezulta din evidenta ANAF. In anul 2017, societatea reia activitatea fara inregistrare in scop de TVA. In luna august 2025 primim decizie de impunere pentru perioada iunie 2024 ? mai 2025. Depunem formularul D311 pentru aceasta perioada cu sumele stabilite de ANAF, doar pentru livrari? Pentru achizitii, se includ in primul decont de TVA? Putem deduce TVA la achizitiile de marfuri din aceasta perioada si TVA aferent stocului pana la data...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Export mostre
Intrebare: Suntem o SRL, activ in productia de tapet pentru export in SUA. Pana in prezent, trimiteam sample-urile de tapet catre clienti folosind procedura standard de export, acestea fiind insotite de factura corespunzatoare (15 EUR/sample). Procedura includea trecerea prin vama ca export definitiv. In prezent, intentionam sa modificam modul de livrare astfel: Emitem factura cu doua pozitii separate: Sample-ul de tapet ? 0 EUR Costul de livrare ? 15 EUR/plic, suma achitata integral de client; costul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<