Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul pentru Mediul de Afaceri a dublat suma pentru targuri si expozitii

20-Iun-2018
1809

Bugetul pentru targuri si expozitii a fost majorat, de la 25 de milioane de lei, in 2017, la 55 de milioane, in 2018, a anuntat ministrul Mediului de Afaceri, Radu Oprea, in cadrul seminarului "Sustinerea aplicata a programului de promovare a exportului".

Ministrul Mediului de Afaceri a explicat ca a luat aceasta masura in contextul in care in ultima vreme comertul exterior este in crestere, iar cifrele statistice arata ca, intr-adevar, trimestrul trecut s-a exportat mult mai mult decat in acelasi trimiestru al anului 2017. Totusi, ministrul a precizat ca balanta comerciala nu este cea mai buna, deoarece, in acelasi timp, importam destul de mult. 

In acest sens, ministerul isi propune sa sprijine mediul de afaceri prin targuri si expozitii sub brand de tara, iar al doilea lucru “pe care o sa-l vedeti saptamana viitoare, cand va fi aprobat in sedinta de guvern, se cheama internationalizare, si este un program care se adreseaza companiilor ce doresc sa participe in mod individual la targuri si expozitii. Va fi foarte mult simplificata fata de procedura de anul trecut”, a precizat Radu Oprea.

Concret, ministrul a explicat ca firmele care doresc vor putea participa la targuri, iar decontarea se va realiza in baza certificarii pe care o va da directorul de targ sau consilierul economic al Romaniei din zona respectiva.

Totodata, ministrul a subliniat faptul ca, anual, Romania pierde in jur de 300 de milioane de euro, pentru ca certificatele de origine – un document utilizat in comertul international, care atesta faptul ca bunurile au fost produse intr-o anumita tara – nu sunt completate corect. Aceste certificate sunt emise atat pentru exportul romanesc direct, cat si pentru programele cu finantare externa, la nivel national.

Oprea a precizat ca este vorba despre o platforma pe care Comisia Europeana o dezvolta , care ar usura modul in care sunt completate certificatele de origine. Aceasta platforma a fost deja prezentata Consiliului de Export si se doreste ca prin intermediul ei sa vina in ajutorul intreprinderilor mici si mijlocii, in special, pentru ca, spune el, acolo exista un numar scazut de personal specializat in comert exterior. Astfel, o aplicatie de felul acesta ar simplifica foarte mult lucrurile, iar comertul romanesc ar castiga, in acest fel, 300 de milioane de euro.

Declaratiile au fost facute in cadrul seminarului de miercuri, cu tema "Sustinerea aplicata a programului de promovare a exportului", organizat de ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) si de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016