Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi principii privind viitoarea lege a salarizarii in 2021. Sporurile vor fi plafonate la 20% din salariul de baza

15-Apr-2021
1867

Conform unui memorandum anuntat de Ministerul Muncii, sunt propuse mai multe principii noi privind viitoarea lege a salarizarii in 2021. Sporurile voi fi plafonate la 20% din salariul de baza.

Una dintre masurile prevazute in Programul de Guvernare 2020-2024 consta in “demararea unei ample evaluari a obiectivelor asupra criteriilor care stau la baza salarizarii in sistemul public, ca o conditie esentiala a imbunatatirii cadrului legislativ (Legea nr.153/2017). 

„In acest sens, criterii precum complexitatea muncii trebuie evaluate, in mod obiectiv, fiind necesare corelarii intre munca si nivelul de salarizare din sistemul public. De asemenea, este nevoie de o evaluare a justetei cu care coordonarea de proiecte cu fonduri externe nerambursabile in administratia publica se reflecta in salarizarea intregului personal implicat direct in desfasurarea activitatilor, respectiv in indeplinirea sarcinilor uzuale de serviciu pentru care functionarii sunt remunerati din fonduri nationale”, se arata in memorandum.

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Finantelor propun demararea unei evaluari in domeniul salarizarii personalului platit din fonduri publice, in vederea reanalizarii si elaborarii cadrul legal privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.

Se propun o serie de principii care vor fi avute in vedere la elaborarea cadrului normativ privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, printre acestea numarandu-se :

-reanalizarea coeficientilor de ierarhizare pentru fiecare familie ocupationala de functii bugetare, cu respectarea raportului de 1 la 12, dintre cel mai mic si cel mai mare salariu de baza, si inmultirea coeficientilor cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata in vigoare – 2300 lei;

-introducerea unor grile de salarizare pentru administratia publica locala, corespunzator functiilor publice si functiilor contractuale;

-plafonarea sporurilor la 20% din salariul de baza, la nivel individual;

-revizuirea sistemului de acordare a sporurilor :

-sporurile pentru conditii de munca la care expunerea la conditii de munca este aceeasi, indiferent de functia detinuta, se vor acorda in cuantum fix, ca spor de pana la 25% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata;

-analiza tuturor categoriilor de sporuri, cu mentinerea numai a celor cu adevarat relevante;

-acordarea unui spor de performanta lunar, personalului care a realizat sau a participat direct la obtinerea unor rezultate deosebite in activitatea institutiei/autoritatii publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activitati cu caracter deosebit, a efectuat lucrari cu caracter exceptional ori a avut un volum de activitate ce depaseste in mod semnificativ volumul optim de activitate, in raport de complexitatea sarcinilor, in baza criteriilor stabilite de ordonatorul de credite;

-implementarea noului cadru legal pentru toate familiile ocupationale in acelasii timp, in scopul evitarii aparitiei unor noi dezechilibre in sistemul public de salarizare si al inlaturarii posibilitatii contestarii unor prevederi in fata instantelor de judecata.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici