Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OPANAF nr. 3391/2017. Noul formular 108 - Declaratie privind impozitul pe reprezentanta

02-Mar-2018
3559

ANAF a publicat recent Formularul 108 - Declaratie privind impozitul pe reprezentanta, conform OPANAF nr. 3391/ 2017 - valabil pentru anul 2018.

D108 se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei sau unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii.

Formularul se depune la organul fiscal central competent pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului de impunere, sau, in cazul reprezentantei unei sau unor persoane juridice straine infiintate sau desfiintate in/din Romania in cursul unei luni din anul de impunere, in termen de 30 de zile de la data la care aceasta a fost infiintata sau desfiintata, dupa caz.

Cum se completeaza declaratia?

In rubrica "Anul" se inscrie cu cifre arabe anul calendaristic pentru care se completeaza declaratia, in cazul de fata - 2018.

Sectiunea I "Date de identificare a reprezentantei"

In rubrica "Cod de identificare fiscala" se completeaza codul de identificare fiscala atribuit reprezentantei unei sau unor persoane juridice straine, autorizate sa functioneze in Romania, potrivit legii, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.

Daca D108 este completata de catre imputernicitul sau reprezentantul fiscal, desemnat conform legii, se vor inscrie codul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent reprezentantei ale carei obligatii sunt indeplinite, precum si datele de identificare ale acesteia, iar in rubrica "Functia/Calitatea" din formular se inscrie "Imputernicit".

In rubricile "Denumire" si "Adresa" se inscriu datele de identificare ale reprezentantei unei sau unor persoane juridice straine, autorizate sa functioneze in Romania, potrivit legii.

Daca reprezentanta este infiintata in cursul anului, se vor inscrie data infiintarii reprezentantei in rubrica corespunzatoare din formular.

In situatia in care reprezentanta este desfiintata in cursul anului, se vor inscrie data desfiintarii reprezentantei in rubrica corespunzatoare din formular.

Sectiunea II "Date privind impozitul pe reprezentanta"

In rubrica "Impozit pe reprezentanta" se inscrie suma privind impozitul pe reprezentanta, datorat pentru anul de raportare, stabilit conform legii.

In cazul reprezentantei unei sau unor persoane juridice straine, care este infiintata sau desfiintata in cursul unui an fiscal, impozitul datorat pentru acest an se calculeaza proportional cu numarul de luni de existenta a reprezentantei in anul fiscal respectiv.

Daca persoanele juridice straine infiinteaza o reprezentanta in Romania in cursul unei luni din anul de impunere, impozitul pentru anul de impunere se calculeaza de la data de 1 a lunii in care reprezentanta a fost infiintata pana la sfarsitul anului respectiv.

Pentru reprezentantele care se desfiinteaza in cursul anului de impunere, impozitul anual se recalculeaza pentru perioada de activitate de la inceputul anului pana la data de 1 a lunii urmatoare celei in care se desfiinteaza.

Puteti descarca de aici declaratia 108 valabila pentru 2018!

 

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016