Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF supune dezbaterii publice Formularul 108

25-Oct-2017
1741

Orice reprezentanta a unei/unor persoane juridice straine datoreaza un impozit anual in suma de 18.000 lei, care se declara si se plateste la bugetul de stat pana in ultima zi a lunii februarie, inclusiv, a anului de impunere, potrivit noilor reglementari ale Codului Fiscal.

In situatia infiintarii/desfiintarii reprezentantei impozitul datorat pentru anul de impunere se calculeaza proportional cu numarul de luni de functionare a reprezentantei si se declara in termen de 30 de zile de la data la care aceasta a fost infiintata / desfiintata, dupa caz.

In vederea administrarii unitare a impozitului pe reprezentanta si a prelucrarii automate a declaratiilor fiscale, prin proiectul de ordin supus dezbaterii publice, se propune aprobarea modelului si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta", precum si a instructiunilor de completare a acestuia.

Reamintim ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2018, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr.25/2017, se modifica dispozitiile Capitolului III "Impozitul pe reprezentante" de la Titlul VI din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Modificarile legislative au vizat, in principal, aspecte referitoare la stabilirea, declararea si plata impozitului anual datorat de reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania.

Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul INFO ANAF/ Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea "Conf.Legii nr.52/2003", la urmatoarele adrese:

- Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Serviciul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;

- Prin email la adresa presa@anaf.ro

Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul INFO ANAF / Comunicate de presa aflat pe site-ul institutiei.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016