Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Operatorii economici sunt obligati sa achizitioneze cititoare POS doar daca cifra de afaceri depaseste 100.000 de euro

07-Sep-2021
5034
Operatorii economici sunt obligati sa achizitioneze cititoare POS doar daca cifra de afaceri depaseste 100.000 de euro

Ministerul Economiei propune noi masuri pentru debirocratizarea mediului de afaceri. Astfel, operatorii economici sunt obligati sa achizitioneze cititoare POS doar daca cifra de afaceri depaseste 100.00 de euro.

Conform unui document publicat de institutie pe site-ul oficial, operatorii economici care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 100.000 de euro vor avea OBLIGATIA dotarii cu cititoare de card POS.

Pentru a creste plafonul cifrei de afaceri a operatorilor economici la 100.000 euro pentru dotarea cu cititoare de card - POS va fi modificat art.1, alin.(3) din OUG nr.193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.942 din 23 decembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.250/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

Va fi impusa respectarea prevederilor legii privind instrumentele moderne de plata, institutiilor de stat care nu s-au dotat cu cititoare de carduri. 

In prezent, conform Legii nr.191/2018 privind introducerea sistemelor moderne de plata, persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata, precum si cele care desfasoara activitati de prestari servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro (echivalent in lei), au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit si cardurile de credit prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.

Prevederea creeaza contribuabililor mici costuri suplimentare cu comisioane bancare si alte costuri (servicii internet, costuri instalare, etc). Pe de alta parte, desi exista obligatia pentru institutiile publice de a se dota cu cititoare de card - POS cand incaseaza sume de bani pentru activitatile efectuate, nu toate institutiile publice respecta obligatia.

De asemenea, a fost revizuita legislatia privind casele de marcat
 
In vederea indeplinirii obligatiilor fiscale si a colectarii eficiente a impozitelor de la operatorii economici, este necesara asigurarea unor servicii de calitate in relatia cu contribuabilii si debirocratizarea inregistrarii caselor de marcat. Astfel, prin simplificarea mecanismului de administrare fiscala, care presupune atat conformarea la declararea obligatiilor, cat si conformarea la plata obligatiilor, se sustine si un rol de prevenire si combatere a evaziunii fiscale.
 
Institutia propune modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare si a Hotararii Guvernului nr.479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Modificarile presupun eliminarea obligativitatii contractului de service, eliminarea registrelor specifice casei de marcat (caiet service, registrul special, documente de fiscalizare: factura, dovada platii facturii, certificat de garantie, proces verbal de sigilare, autorizatia de distribuire, stampila ANAF pe proces verbal de instalare si pe registrele specifice), astfel:
 
  • abrogarea prevederilor art.4 (12) d), art.4 (14) din OUG nr.28/1999 privind Contractul de service;
  • abrogarea art.1 (11) din OUG nr.28/1999 referitor la anuntul detaliat;
  • abrogarea art.(8), art.4 (8) din OUG nr.28/1999 si a art.4 (4) din HG nr.479/2003 referitoare la Registrul special (numerotare, vizare la organul fiscal);
  • stampilarea bonurilor fiscale in cazul caselor de schimb valutar Norma HG nr.479/2003 art.3 (2);
  • modificarea art.105 (1), (2) HG nr.479/2003 privind Cartea de interventie a aparatului de marcat;
  • modificarea legislatiei privind arhivarea, cu privire la pastrarea documentelor, precum: registrul special timp de 10 ani, memoria fiscala 10 ani, raportul Z 5 ani, jurnalul electronic 5 ani, rola-jurnal 2 ani;
  • abrogarea art.68, alin.(2), (3) din HG nr.479/2003 privind procesul-verbal de inlocuire a memoriei fiscale care se intocmeste in 4 exemplare, din care unul se depune la organul fiscal competent;
  • reducerea documentelor cu privire la achizitia casei de marcat( factura, dovada platii acesteia, certificat de garantie, proces verbal de sigilare, autorizatia de distribuire).

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici