Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 2012/2020: Inregistrare in SVP prin identificare vizuala online pentru persoanele fizice, juridice si alte entitati

12-Iun-2020
3949

In Monitorul Oficial, Partea I nr. 494 din 11 iunie 2020 a fost publicat Ordinul nr. 2012/2020 pentru modificarea si completarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017.

Actul normativ a intrat in vigoare la data de 11 iunie si prevede modificarea si completarea procedurii de comunicare intre Ministerul Finantelor si contribuabili. Astfel, a fost introdus sistemul video de inregistrare in SVP. 

Extras din Ordinul nr. 2012/2020:

In temeiul prevederilor art. 47 alin. (16), art. 79 alin. (4) si art. 80 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere avizul Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei comunicat prin Adresa nr. 7.710 din 25.05.2020,

ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. -
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 660/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 368 din 17 mai 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 5, dupa litera h) se introduce o noua litera, litera h1), cu urmatorul cuprins:
"
h1) identificare vizuala online - procesul de recunoastere unica prin sistem video a persoanei fizice titular sau reprezentant desemnat/imputernicit al persoanelor fizice, juridice sau entitatii fara personalitate juridica in baza documentelor transmise si/sau informatiilor comunicate de persoana fizica, reprezentantul legal, imputernicitul sau reprezentantul desemnat pe baza acordului privind prelucrarea datelor cu caracter personal conform Regulamentului nr. 2016/679."
2. La articolul 5, dupa litera n) se introduce o noua litera, litera o), cu urmatorul cuprins:
"
o) sistem video - sistem de transmitere si de inregistrare a imaginii."
3. La articolul 17, alineatele (4), (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
(4) In situatia in care nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV cererea de inregistrare in SPV se respinge.

(5) In situatia in care imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la transmiterea documentelor. Dispozitiile alin. (2) se aplica in mod corespunzator.

(6) In situatia in care informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt validate, dar informatiile referitoare la calitatea de reprezentant sau calitatea de imputernicit nu se pot verifica ori informatiile furnizate sunt insuficiente sau din verificarea documentelor justificative prezentate optional rezulta ca acestea contin date incomplete sau incorecte, se notifica solicitantul la adresa de posta electronica, in termen de 5 zile de la inregistrare, cu privire la completarea informatiilor sau cu privire la faptul ca aprobarea cererii de inregistrare se face la ghiseu ori prin identificare vizuala online."

4. La articolul 17, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu urmatorul cuprins:
"
(61) In cazul in care aprobarea cererii de inregistrare se face prin identificarea vizuala online, astfel cum aceasta este prevazuta la alin. (6), organul fiscal initiaza procesul de recunoastere prin sistem video cu persoana care a desemnat sau imputernicit solicitantul, in scopul confirmarii calitatii atribuite acestuia. In acest sens, organul fiscal notifica atat solicitantul, cat si entitatea care l-a desemnat/imputernicit la adresele de posta electronica completate in cererea de inregistrate, in termen de 5 zile de la inregistrare. Dispozitiile art. 20 alin. (6) lit. c) si ale art. 21 alin. (21)-(28) si (41) se aplica in mod corespunzator."

5. La articolul 17, dupa alineatul (11) al se introduc doua noi alineate, alineatele (111) si (112), cu urmatorul cuprins:
"
(111) In cazul aprobarii cererii de inregistrare prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul utilizeaza sistemul video oferit pe platforma informatica dedicata.

(112) In vederea aprobarii cererii prevazute la alin. (1) prin identificare vizuala online, reprezentantul legal/reprezentantul desemnat/imputernicitul prezinta documentele si/sau comunica informatiile solicitate de organul fiscal central. Dispozitiile art. 21 alin. (21)-(28) si (41) se aplica in mod corespunzator."

6. La articolul 20 alineatul (6), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:
"
c) aprobare prin identificare vizuala online. In acest caz persoana fizica trebuie sa se programeze online, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF, selectand data si ora la care este disponibila pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala online."

7. La articolul 21, dupa alineatul (2) se introduc opt noi alineate, alineatele (21)-(28), cu urmatorul cuprins:
"
(21) In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala initiaza identificarea prin sistem video.

(22) In vederea identificarii vizuale online Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala transmite persoanei fizice o informare, pe adresa de posta electronica completata in formularul de inregistrare, care cuprinde:

a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, prin accesarea aplicatiei de programari online puse la dispozitie;
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
d) reguli de conduita.

(23) In situatia in care persoana fizica nu este prezenta la sesiunea de identificare vizuala online la data si ora programate/reprogramate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.

(24) In cazul in care documentele transmise in vederea identificarii vizuale online de persoana fizica nu reprezinta imaginea actului de identitate valabil si/sau datele nu sunt corecte, atunci cererea de inregistrare in SPV se respinge.

(25) In timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica.

(26) In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.

(27) In cazul in care identificarea vizuala online se intrerupe din motive tehnice independente de vointa solicitantului si/sau a Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica cu privire la faptul ca trebuie sa se reprogrameze.

(28) In cazul in care identificarea vizuala online s-a realizat cu succes, se procedeaza la aprobarea cererii si se transmite un mesaj contribuabilului pe adresa de posta electronica."

8. La articolul 21, dupa alineatul (4) al se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
"
(41) Organul fiscal central arhiveaza datele furnizate pentru aprobarea cererilor de inregistrare, potrivit prevederilor legale in vigoare."

9. La articolul 24 alineatul (1), dupa litera j) se introduce o noua litera, litera k), cu urmatorul cuprins:
"
k) informatii referitoare la efectuarea de plati potrivit art. 163 din Codul de procedura fiscala."
10. Dupa articolul 241 se introduce un nou articol, articolul 242, cu urmatorul cuprins:
"
ARTICOLUL 242

Efectuarea platilor de catre persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica

Contribuabilii pot efectua plati in sistem online pentru tipurile de creante fiscale stabilite in anexa la

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.376/2016 privind tipurile de creante fiscale care pot fi platite prin intermediul cardurilor bancare in sistem online prin intermediul Sistemului National Electronic de Plati, cu modificarile si completarile ulterioare."

Art. II. -
Dispozitiile prevazute la art. I pct. 1-7 intra in vigoare in termen de doua luni de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016