Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 3037/2020. Noi reglementari privind mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora

15-Dec-2020
1668

Ordinul nr. 3037/2020 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1210 din 11 decembrie 2020.

Noul Ordin modifica Ordinul nr. 1665/2020 prin care au fost stabilite mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, in urma necesitatii crearii mecanismului privind automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor bancare de catre organele de executare silita din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 

Pentru mai multe detalii, click AICI«

Extras din Ordinul 3037/2020:

in temeiul prevederilor art. 47 alin. (16) si art. 54 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

tinand cont de dispozitiile art. 46 alin. (4) si ale art. 69 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere avizul Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei comunicat prin Adresa nr. 3.028 din 19.10.2020,ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. I. -


Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 12 martie 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 12, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"
(3) Comunicarea catre institutiile de credit a deciziilor de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, aferente popririlor infiintate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului ordin, se realizeaza de catre Punctul central prin preluarea informatiilor cuprinse in acestea de la Unitatea de Imprimare Rapida si incarcarea in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., prin intermediul platformei e-Popriri. Dispozitiile art. 1-3, 6-9 si 11 se aplica in mod corespunzator."

2. La anexa nr. 1 punctul 1.2 litera i), punctul i3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
i3) suspendare totala sau partiala - starea generata de suspendarea executarii silite, in conditiile legii, totala (pentru intreaga suma ramasa de recuperat) sau partiala (pentru o parte din suma ramasa de recuperat);".

3. La anexa nr. 1 punctul 2.5 litera c), punctul c2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:c2) societate aflata in procedura insolventei;".

4. La anexa nr. 1, punctul 5.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
5.2. Dupa actualizarea informatiilor conform pct. 5.1 si, dupa caz, pct. 6.2, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor sau Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti, pentru poprirea infiintata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dupa caz, si o incarca pe platforma e-Popriri, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile pct. 2.3-2.5 si 2.7. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala."

5. La anexa nr. 1, punctul 6.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
6.3. Dupa actualizarea sumelor efectuata conform pct. 4.6 si 6.2, se transmite Adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta, institutiilor de credit carora li s-au comunicat adresele de infiintare a popririi, indiferent daca acestea au incheiat sau nu cu A.N.A.F. conventia-cadru prevazuta in anexa nr. 2 la ordin. Prevederile pct. 2.3-2.5 se aplica in mod corespunzator. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala."

6. La anexa nr. 1, punctul 7.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"7.2. in baza informatiilor prevazute la pct. 7.1, precum si in cazul in care in urma actualizarii sumei ramase de recuperat potrivit pct. 4.6 aceasta este «zero» lei, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Decizia de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, pentru poprirea infiintata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, si o incarca pe platforma e-Popriri, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile pct. 2.3-2.5 si 2.7. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala."

7. La anexa nr. 1, punctul 8.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
8.4. Pana la data semnarii Conventiei-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, institutiile de credit aplica prevederile prezentei proceduri, cu exceptia dispozitiilor cap. III. Pana la data semnarii conventiei- cadru, pentru popririle infiintate potrivit prezentei proceduri, informatiile prevazute la pct. 2.5 pot fi comunicate la Punctul central de catre institutiile de credit, prin posta electronica."

Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016