Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 3037/2020. Noi reglementari privind mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora

15-Dec-2020
1402

Ordinul nr. 3037/2020 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1210 din 11 decembrie 2020.

Noul Ordin modifica Ordinul nr. 1665/2020 prin care au fost stabilite mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, in urma necesitatii crearii mecanismului privind automatizarea infiintarii si ridicarii popririlor bancare de catre organele de executare silita din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. 

Pentru mai multe detalii, click AICI«

Extras din Ordinul 3037/2020:

in temeiul prevederilor art. 47 alin. (16) si art. 54 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

tinand cont de dispozitiile art. 46 alin. (4) si ale art. 69 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

avand in vedere avizul Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei comunicat prin Adresa nr. 3.028 din 19.10.2020,ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. I. -


Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 12 martie 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 12, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"
(3) Comunicarea catre institutiile de credit a deciziilor de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, aferente popririlor infiintate pana la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentului ordin, se realizeaza de catre Punctul central prin preluarea informatiilor cuprinse in acestea de la Unitatea de Imprimare Rapida si incarcarea in spatiul privat de pe portalul A.N.A.F., prin intermediul platformei e-Popriri. Dispozitiile art. 1-3, 6-9 si 11 se aplica in mod corespunzator."

2. La anexa nr. 1 punctul 1.2 litera i), punctul i3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
i3) suspendare totala sau partiala - starea generata de suspendarea executarii silite, in conditiile legii, totala (pentru intreaga suma ramasa de recuperat) sau partiala (pentru o parte din suma ramasa de recuperat);".

3. La anexa nr. 1 punctul 2.5 litera c), punctul c2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:c2) societate aflata in procedura insolventei;".

4. La anexa nr. 1, punctul 5.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
5.2. Dupa actualizarea informatiilor conform pct. 5.1 si, dupa caz, pct. 6.2, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor sau Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti, pentru poprirea infiintata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dupa caz, si o incarca pe platforma e-Popriri, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile pct. 2.3-2.5 si 2.7. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala."

5. La anexa nr. 1, punctul 6.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
6.3. Dupa actualizarea sumelor efectuata conform pct. 4.6 si 6.2, se transmite Adresa pentru instiintarea institutiilor de credit privind sumele ramase de recuperat, ca urmare a stingerilor efectuate, din popririle infiintate prin mijloace electronice de transmitere la distanta, institutiilor de credit carora li s-au comunicat adresele de infiintare a popririi, indiferent daca acestea au incheiat sau nu cu A.N.A.F. conventia-cadru prevazuta in anexa nr. 2 la ordin. Prevederile pct. 2.3-2.5 se aplica in mod corespunzator. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala."

6. La anexa nr. 1, punctul 7.2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"7.2. in baza informatiilor prevazute la pct. 7.1, precum si in cazul in care in urma actualizarii sumei ramase de recuperat potrivit pct. 4.6 aceasta este «zero» lei, Punctul central emite, prin sistemul informatic e-Popriri, Decizia de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti, pentru poprirea infiintata prin mijloace electronice de transmitere la distanta, si o incarca pe platforma e-Popriri, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile pct. 2.3-2.5 si 2.7. Prin exceptie de la prevederile pct. 2.5, institutia de credit nu transmite mesajul privind motivul neinfiintarii, acesta urmand sa se actualizeze automat, saptamanal, de sistemul informatic e-Popriri prin preluarea informatiilor existente in bazele de date detinute sau la care are acces Agentia Nationala de Administrare Fiscala."

7. La anexa nr. 1, punctul 8.4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
8.4. Pana la data semnarii Conventiei-cadru de aderare a institutiilor de credit la mecanismul de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita, institutiile de credit aplica prevederile prezentei proceduri, cu exceptia dispozitiilor cap. III. Pana la data semnarii conventiei- cadru, pentru popririle infiintate potrivit prezentei proceduri, informatiile prevazute la pct. 2.5 pot fi comunicate la Punctul central de catre institutiile de credit, prin posta electronica."

Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ordinul 3037/2020. Noi reglementari privind mijloacele electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016