Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDINUL ANAF AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR Nr. 3.001/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea emiterii de titluri de garantie izolata, utilizarii garantiei globale

31-Dec-2009
3200

Firme interesate


Operatorii economici care solicita emiterea titlurilor de garantie izolata, a autorizatiei pentru utilizarea garantiei globale si a dispensei de garantie.

Index
Autorizatia pentru emiterea titlurilor de garantie izolata se acorda, la cerere, garantilor, in situatia si conditiile prevazute la art. 342 alin. (2) si art. 345 alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei din 2 iulie 1993 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 10b alin. (1) si art. 16 alin. (3) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, adoptata la Interlaken la 20 mai 1987, la care Romania a aderat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2005, aprobata prin Legea nr. 22/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

In aplicarea prevederilor art. 195 paragraful 3 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 10b alin. (3) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare, autorizatia nu se acorda operatorilor economici care:

a) au obligatii bugetare restante reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
b) inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
c) sunt in stare de insolventa, se afla in procedura de reorganizare ori lichidare judiciara sau figureaza in evidenta speciala si/sau in lista contribuabililor inactivi;


d) au comis abateri grave sau repetate impotriva legislatiei vamale ori fiscale.

Autorizatia pentru utilizarea garantiei globale/dispensei de garantie se acorda operatorilor economici, la cerere, in conditiile prevazute la art. 373 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv la art. 45 din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare.

Vrei sa scapi de ?atentiile? Garzii Financiare? Aplica procedurile fiscale potrivit legislatiei in vigoare! Uita de stres si amenzi!

In aplicarea art. 373 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a art. 45 alin. (1) lit. b) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare, se considera ca un principal obligat recurge frecvent la regimul de tranzit comunitar/comun, in situatia in care efectueaza/va efectua cel putin 50 de operatiuni de tranzit intr-un an calendaristic.

Cererea de autorizare pentru utilizarea garantiei globale/dispensei de garantie se intocmeste in scris de catre operatorul economic si contine urmatoarele date:

a) denumirea operatorului economic si sediul social al acestuia, numarul de telefon si fax, precum si alte date considerate necesare in vederea contactarii;
b) codul unic de inregistrare;
c) numarul EORI atribuit de autoritatea vamala;
d) datele de identificare ale persoanelor care angajeaza legal operatorul economic: numele si prenumele, data si locul nasterii, domiciliul;
e) biroul/birourile de plecare unde depun declaratii de tranzit;
f) categoriile de marfuri pentru care se depun declaratii de tranzit;
g) procentul cu care se solicita reducerea valorii garantiei globale stabilit in conformitate cu prevederile art. 380 alin. (2) si art. 381 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 53 alin. (3) si art. 54 alin. (2) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare.

Autorizatia prevazuta la art. 10 se elibereaza de catre Autoritatea Nationala a Vamilor cu respectarea prevederilor art. 375 alin. (2) si art. 376 alin. (1) si (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv ale art. 49 alin. (1) si (2) din apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare. Modelul autorizatiei este prevazut in anexa nr. 4.

Autorizatia de utilizare a garantiei globale se elibereaza numai dupa depunerea de catre operatorul economic, in original, a unui act de garantie in conformitate cu modelul prevazut in anexa 48 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in anexa C4 la apendicele I la Conventia privind regimul de tranzit comun, cu modificarile si completarile ulterioare.

In autorizatie se mentioneaza:

a) numarul de referinta al garantiei;
b) codul de acces asociat numarului de referinta al garantiei;
c) categoriile de marfuri excluse;
d) biroul/birourile de plecare;
e) procentul de reducere al valorii garantiei globale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici