Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PNDR 2018: Fermierii vor putea accesa fonduri de sute de milioane incepand cu luna viitoare

28-Iun-2018
2391

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a publicat, joi, calendarul indicativ de lansare a sesiunilor de depunere a proiectelor de finantare pe care fermierii le pot depune pentru accesarea Submasurilor PNDR 2014-2020, in anul 2018.

Fondurile pot fi accesate in perioada imediat urmatoare, respectiv in lunile iulie – august.
Comitetul de Monitorizare pentru PNDR 2014-2020 a participat marti, 26 iunie, la a VII-a reuniune, organizata de Autoritatea de Management pentru Programul National de Dezvoltare Rurala, in prezenta reprezentantilor Comisiei Europene - Directia generala pentru agricultura. 

In cadrul intalnirii, prezidate de ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, au fost dezbatute o serie de subiecte de interes pentru agricultura romaneasca. Intre acestea, au fost abordate propuneri ale partenerilor sociali cu privire la modificari ale criteriilor si punctajelor de selectie aplicabile masurilor de investitii din PNDR, care sa vina in sprijinul beneficiarilor si sa contribuie la cresterea absorbtiei programului.

Tot atunci a fost prezentat si calendarul sesiunilor de depunere si alocarile propuse pentru submasurile PNDR ce urmeaza a fi lansate in perioada urmatoare, iar joi calendarul a fost facut public.

Iata care este calendarul indicativ de lansare a sesiunii de depunere pentru accesarea submasurilor PNDR 2018.

- Submasura 1.2 „Sprijin pentru activitati demonstrative si de informare” va fi lansata in iulie 2018, cu o alocare propusa de 13,4 milioane de euro;
- Submasura 3.1 „Sprijin pentru participarea pentru prima data la schemele de calitate” va fi lansata in iulie 2018, cu o alocare propusa de 6,1 milioane de euro;


- Submasura 4.1 „Investitii in exploatatiile agricole”, inclusiv ITI, va fi lansata in iulie 2018. Bugetul acestei submasuri se va imparti pe sectoarele „Vegetal I”, apoi „Zootehnic II” (din fiecare sector defalcandu-se 1/3 din alocare pentru zona montana) si „Ferma de familie si ferma mica III”. Pentru sectoarele „Vegetal I” si „Zootehnic II”, sesiunea va fi deschisa doar pentru proiectele complexe care presupun constructii-montaj. Bugetul total alocat va fi de 303 milioane de euro, din care „Vegetal I” va primi 79 milioane de euro (26%) – 26 de milioane de euro zona montana si 53 de milioane de euro pentru zona non-montana. „Zootehnic II” va primi 165 de milioane de euro (54%) – 54 de milioane de euro pentru zona montana si 111 milioane de euro pentru zona non-montana. „Ferma de familie si ferma mica III” are o alocare propusa de 59 de milioane de euro (19%);
- Submasura 4.2 „Sprijin pentru investitii in procesarea/marketingul produselor agricole” va fi lansata in iulie 2018, cu o alocare propusa de 203 milioane de euro;
- Submasura 4.3 „Investitii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole si silvice”, componenta irigatii, va fi lansata in august/septembrie 2018, cu o alocare propusa de 242 de milioane de euro (fara supracontractare);
- Submasura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri”, inclusiv ITI, va fi lansata in iulie 2018, cu o alocare propusa de 11 milioane de euro;
- Submasura 6.2 „Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale” va fi lansata in iulie/august 2018, cu o alocare propusa de 1,4 milioane de euro;
- Submasura 6.3 „Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici”, cu o alocare distincta ITI, va fi lansata in iulie 2018, cu o alocare propusa de 51,5 milioane de euro, din care ITI 3,71 de milioane de euro;
- Submasura 6.4 „Investitii in crearea si dezvoltarea de activitati neagricole” va fi lansata in iulie/august 2018, cu o alocare propusa de 2,99 milioane de euro;
- Submasura 19.3 „Pregatirea si implementarea activitatilor de cooperare ale GAL” - Componenta A va fi lansata in iulie 2018, cu o alocare propusa de 2,31 milioane de euro, in timp ce Componenta B, va fi lansata in trimestrul IV 2018 si va avea o alocare propusa de 9,27 milioane de euro.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

  • Monografie dividende interimare. La ce sa fie atenti cei care distribuire dividende in trim. III 2025

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un aspect esential al relatiei dintre societate si asociati, fiind modul prin care profitul ajunge efectiv la investitori. Totusi, acordarea dividendelor, mai ales în cursul exercitiului financiar sub forma de dividende interimare, impune respectarea unor conditii contabile si legale stricte. Nerespectarea acestor reguli poate atrage riscuri fiscale sau sanctiuni. In acest context, este important ca firmele sa cunoasca exact pasii procedurali si...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar persoane juridice in 2025. Ce trebuie sa stie entitatile raportoare

    • In contextul actual al reglementarilor financiare, tranzactiile in numerar pot ridica riscuri si obligatii suplimentare pentru firme. Chiar daca numerarul este inca folosit in activitatea comerciala, legislatia impune limite stricte si conditii clare pentru a preveni fraudele, evaziunea fiscala si spalarea banilor. Astfel, orice firma care efectueaza incasari sau plati in numerar trebuie sa fie informata cu privire la plafonul legal, la interdictia fragmentarii sumelor si la eventualele...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe profit. Declari in D100 sau D101 daca ai DIFERENTE la calculul impozitului?

    • In practica, pot aparea diferente intre impozitul pe profit calculat si cel declarat trimestrial, iar contribuabilii se intreaba cum trebuie tratate aceste situatii. Este important de stiut daca se pot face ajustari contabile sau daca trebuie declarate sume modificate in D100 sau in D101. Clarificarea acestor aspecte ajuta la evitarea erorilor fiscale. Avem acest caz concret. La 30 iunie impozitul pe profit contabilizat si declarat prin D100 a fost de 8552 lei. La 30 sept impozitul cumulat din...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016