Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programul Start-Up Nation 2017 : 4.800 de garantii acordate

27-Iun-2018
2246

Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM) a emis, in cadrul programului Start-Up Nation 2017, 4.800 de garantii pentru creditele punte.

Din totalul celor 8.444 de proiecte ce au primit acordul de finantare la finele anului trecut, mai bine de jumatate dintre proiecte (57%) au primit garantii pentru creditele punte. 56% din totalul garantiilor acordate de Fond, in cadrul programului Start-Up Nation 2017, merge in industria prelucratoare, sectorul alimentar atragand cele mai multe initiative de business, fiind urmat de industria mobilei.

Beneficiari din toate judetele tarii au fost solicitate scrisorile de garantie acordate de FNGCIMM, pe primele trei pozitii ale clasamentului regasindu-se Regiunea Bucuresti-Ilfov si judetele Cluj si Bihor.

“Derularea cu succes a garantarii creditelor acordate beneficiarilor programului Start-Up Nation 2017 se datoreaza unei bune coordonari operationale la nivelul Fondului, bazate pe un corp de profesionisti ai institutiei, cu o mare putere de adaptabilitate, manifestata prin crearea unor fluxuri de avizare optimizate, digitizate, care sa raspunda nevoilor pragmatice pentru un program de anvergura nationala. De asemenea buna cooperare inter-institutionala intre FNGCIMM si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Ministerul Finantelor Publice, alaturi de colegii de la Fondul National de Contragarantare, a contribuit la fluidizarea proceselor de analiza“, a declarat Alexandru Petrescu, Director General al Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri.

Programul de garantare a creditelor punte s-a dovedit un instrument eficient de optimizare in derularea Programului Start-Up Nation, dinamizand accesul la fondurile necesare implementarii proiectelor, fiind, in acelasi timp, accesibil, datorita costurilor diminuate prin facilitatea de contragarantare acordata de Fondul Roman de Contragarantare. Comisionul standard reglementat de Comisia Europeana, de 3,8%, a fost redus pana la 2,48%. 

Aproximativ 65 % din totalul antreprenorilor care au accesat mecanismul de garantare a creditelor de prefinantare au beneficiat si de contragaratii. Implementarea proiectelor de investitii este destinatia majoritatii finantarilor obtinute (99%), fiind astfel confirmat rolul de catalizare a dezvoltarii economice sustenabile la nivel national.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016