Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a discutat cu directorii executivi ai caselor teritoriale de pensii despre situatia dosarelor de recalculare a pensiilor care sunt intarziate, dar si posibilele solutii.
Potrivit statisticii Casei Nationale de Pensii Publice, in luna septembrie, 45.252 de dosare de recalculare a pensiilor erau intarziate. Dintre acestea, unele ajungeau si pana la 6 luni de intarziere, media intarzierilor fiind intre 1 si 3 luni.
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a organizat vineri – 15 noiembrie – o videoconferinta cu cei 42 de directori executivi ai caselor judetene de pensii plus cele ale sectoarelor Municipiului Bucuresti. Fiecare director a fost intrebat cu privire la aceste intarzieri si au primit ca termen limita prima saptamana a lunii decembrie pentru rezolvarea lor.
Tot atunci, fiecare director executiv al caselor judetene de pensii va prezenta o situatie la zi a cazurilor restante in recalcularea dosarelor de pensii. De asemenea, ministrul Alexandru le-a cerut directorilor executivi sa vina cu solutii concrete privind simplificarea procedurilor de lucru la nivelul fiecarei case teritoriale printr-o delimitare mai clara a responsabilitatilor la nivelul celor 6 filtre de verificare.
Potrivit unui comunicat remis presei de MMPS, primele 5 case de pensii cu cele mai multe dosare de recalculare care inregistreaza intarzieri sunt: Sector 1, Alba, Gorj, Sector 3 si Arges.
Principalele cauze ale intarzierilor, amintite de sursa citata, sunt:
Ministrul Muncii sustine ca nu este normal ca pensionarii sa se roage de casele de pensii sa respecte legea: “Niciun pensionar nu tebuie sa se roage de casele judetene de pensii sa respecte legea si termenul de 45 de zile in solutionarea dosarului de pensionare. Pe tot parcursul procesului de verificare si emitere a deciziei de pensionare, respectiv de recalculare, intre angajatii caselor judetene de pensii si pensionari, trebuie sa existe o comunicare clara si asumata astfel incat oamenii sa aiba incredere ca intitutiile responsabile solutioneaza cu celeritate fiecare dosar”.
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Top 5 noutati fiscale din ultima perioada: impozit pe cifra de afaceri, noul plafon de TVA, obligatii PFAMamele care se intorc la munca mai repede ar putea primi 500 de leiOlguta Vasilescu: Noi n-am spus niciodata ca prin acest transfer de contributii cresc salariileDemitere neasteptata: Presedintele ANOFM, prins in flagrantMinisterul Finantelor Publice: Este in curs de aprobare un nou model de formular 112Ultimele articole
Din noiembrie 2023 salariul minim brut CRESTE pentru constructori si agricultoriProiect: Ministerul Muncii introduce 3 ocupatii noi in CORProiect: Din 1 ianuarie 2023 salariul minim brut pe tara va creste la 3.000 leiModificari in COR: Au fost introduse 4 noi ocupatii, conform Ordinului 1364/2022Masura Kurzarbeit va mai fi functionala inca 3 luni, insa NU se va mai acorda Somaj Tehnic odata cu ridicarea Starii de alertaArticole similare
Noi locuri de munca au intrat in categoria de conditii speciale. Aveti dreptul la recalcularea pensiei (OUG 108/2020)Sfaturi de la experti
Cheltuieli de protocol. Mese la restaurant si cazare salariat cu mic dejun inclus
Intrebare: In cadrul desfasurarii activitatii, societatea noastra s-a intalnit cu urmatoarele situatii: 1. Angajatii iau masa in oras/restaurant impreuna cu partenerii de afaceri, aduc factura fiscala impreuna cu decontul de cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Contract de mandat. Legea nu reglementeaza nota de lichidare si concediul de odihna
Intrebare: 1. La incetarea contractului de mandat, mandatarul trebuie sa isi faca o nota de lichidare? 2. In contractul de mandat i-au fost stabilite mandatarului un numar de zile de concediu de odihna. La incetarea mandatului este corect sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Intreprinderi legate 2024. Care este noua definitie si cum se pune in practica
Reorganizare ANAF 2024. Vor DISPAREA anumite documente tiparite pe hartie
RO e-Factura. Exceptii de la obligativitatea trimiterii facturilor in sistem
Calendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in data de 25 martie 2024