Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Redirectionarea impozitului pe profit. ANAF modifica procedura si formularele utilizate in acest caz

01-Feb-2024
1020
Redirectionarea impozitului pe profit. ANAF modifica procedura si formularele utilizate in acest caz

ANAF a pus recent in dezbatere publica, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin pentru aprobarea Procedurii privind redirectionarea impozitului pe profit, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Conform Referatului de Aprobare prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.115/2023, incepand cu data de 1 ianuarie 2024, au fost aduse o serie de modificari si completari Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal in ceea ce priveste redirectionarea impozitului pe profit/pe veniturile microintreprinderilor pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat, precum si pentru acordarea de burse private.

Modificarile/completarile au vizat, in principal, urmatoarele aspecte:

- abrogarea dispozitiilor referitoare la redirectionarea unor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private;

- abrogarea dispozitiilor privind redirectionarea unor sume din impozitul pe profit pentru acordarea de burse private;

- modificarea termenului in care platitorii de impozit pe profit pot solicita redirectionarea unor sume din impozitul datorat;

- eliminarea dispozitiilor potrivit carora contribuabilii care efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat.

Platitorii de impozit pe profit pot dispune redirectionarea unor sume din impozitul datorat, in limita prevazuta de lege, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat, precum si pentru acordarea unor sume Fondului Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF sau altor organizatii internationale care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte. Optiunea poate fi exercitata prin depunerea unui formular de redirectionare, pana la termenul de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit.

Totodata, potrivit art.LV din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.115/2023, in baza acordului scris exprimat de contribuabili, organele fiscale comunica entitatilor beneficiare informatii cu privire la sumele redirectionate, codul de identificare fiscala si, dupa caz, denumirea contribuabililor care au redirectionat sumele.

De asemenea, potrivit art.LX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.115/2023, prin derogare de la prevederile art.25 alin.(4), lit.i) din Codul fiscal, in cazul operatorilor economici definiti de Ordonanta Guvernului nr.26/2013, cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat se scad din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre valoarea calculata prin aplicarea a 0,15% din cifra de afaceri si valoarea reprezentand 20% din impozitul pe profit datorat.

Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, prin prezentul proiect de ordin se propune aprobarea procedurii privind redirectionarea impozitului pe profit, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat, precum si aprobarea modelului si continutului formularelor 177 “Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit” si ”Notificare privind redirectionarea impozitului pe profit”.

Formularul 177 din prezentul proiect de ordin se utilizeaza incepand cu redirectionarea impozitului pe profit datorat pentru anul fiscal 2024/anul fiscal modificat care incepe in anul 2024, avand primul termen de depunere in anul 2025.

Model formularul 177



Pentru a vedea intreaga declaratie, click AICI>>

INSTRUCTIUNI privind completarea formularului 177 "Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit"

I. Depunerea formularului

1. Formularul se completeaza si se depune de catre contribuabilii care, potrivit legii, dispun redirectionarea impozitului pe profit, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat, precum si pentru acordarea unor sume Fondului Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF sau altor organizatii internationale care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte.

2. Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile art.79 alin.(1 1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

3. In cazul in care, contribuabilul corecteaza formularul depus, cererea rectificativa se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop. in acest caz, se completeaza elementele de identificare a cererii care se rectifica, respectiv data si numarul de inregistrare.

4. Termen de depunere

Redirectionarea impozitului pe profit se poate face pana la termenele de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit, potrivi legii.

In cazul contribuabililor membri ai unui grup fiscal, Cererea privind redirectionarea impozitului pe profit se depune de catre persoana juridica responsabila a grupului.

5. Organul fiscal competent

Formularul se depune la organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de catre contribuabil/platitor.

Pentru a vedea toate instructiunile, click AICI»

Procedura privind redirectionarea impozitului pe profit, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat

Cap. I. Dispozitii generale

1.Platitorii de impozit pe profit pot dispune redirectionarea unor sume din impozitul datorat, potrivit legii, pana la termenele legale de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit.

2.(1) Valoarea impozitului pe profit sau a diferentei de impozit pe profit care poate fi redirectionata se calculeaza prin scaderea din valoarea minima stabilita, potrivit art.25 alin.(4) lit.i) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a sumelor reprezentand sponsorizare si/sau mecenat, acordate entitatilor beneficiare in anul pentru care s-a depus declaratia anuala de impozit pe profit, conform art.25 alin.(4) lit.i) si lit.t) si a sumelor reportate, astfel cum au fost inscrise in formularul 101 “Declaratie privind impozitul pe profit” a anului respectiv.

(2) In cazul contribuabililor definiti de Ordonanta Guvernului nr.26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, valoarea minima din impozitul pe profit care se ia in calcul pentru determinarea sumelor care pot fi redirectionate, se stabileste potrivit art.LX din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene.

(3) Pentru stabilirea limitei impozitului pe profit prevazuta la art.25 alin.(4) lit.i) pct.2 din Codul fiscal, se va avea in vedere si scaderea din acesta a sumelor aferente creditului fiscal si a impozitului pe profit scutit/redus, in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 “Declaratie privind impozitul pe profit” si 120 “Decont privind accizele”.

3. (1) Obligatia platii sumei redirectionate din impozitul pe profit revine organului fiscal competent.

(2) Redirectionarea impozitului pe profit pentru sponsorizarea persoanelor juridice fara scop lucrativ, inclusiv a unitatilor de cult, poate fi efectuata doar daca beneficiarul sponsorizarii este inscris, la data platii sumei respective de catre organul fiscal, in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

(3) In cazul redirectionarii impozitului pe profit catre Fondul Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF si catre alte organizatii internationale care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte, nu exista obligatia inscrierii entitatii beneficiare respective in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

4. In sensul prezentei proceduri, entitatea beneficiara poate fi persoana juridica fara scop lucrativ, unitate de cult, Fondul Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF, orice organizatie internationala care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte, alti beneficiari prevazuti de Legea nr.32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare si de Legea bibliotecilor nr.334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

5. Prezenta procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in gestiunea registrului contribuabililor si declaratiilor fiscale din cadrul organului fiscal central competent, denumit in continuare compartiment de specialitate.

6. Termenul pentru solutionarea cererilor privind redirectionarea impozitului pe profit este de 45 de zile de la depunere, potrivit art.77 din Codul de procedura fiscala.

Cap.II Depunerea cererilor privind redirectionarea impozitului pe profit

7.(1) Contribuabilii isi exercita optiunea de redirectionare a impozitului pe profit prin completarea si depunerea formularului 177 "Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit".

(2) Optiunea de redirectionare poate fi exercitata pentru una sau mai multe entitati, in limita sumei stabilite potrivit pct.2.

Pentru a vedea intreaga procedura, click AICI»

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016