Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Redirectionarea impozitului pe profit/pe veniturile micro in 2022. Prin Ordinul 1679/2022 a fost aprobata noua procedura

21-Sep-2022
6541
Redirectionarea impozitului pe profit/pe veniturile micro in 2022. Prin Ordinul 1679/2022 a fost aprobata noua procedura

Conform Ordinului 1679/2022, a fost aprobata noua procedura pentru redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor.

Redirectionarea impozitului pe profit/ pe veniturile micro

Ordinul 1679/2022 pentru aprobarea Procedurii privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 923 din 21 septembrie 2022.

Prin acest act normativ a fost aprobata Procedura privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private.

De asemenea, a fost publicat un nou modelul pentru formularul 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“, click AICI>>

A fost aprobat si modelul formularului „Notificare privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“. 

PROCEDURA: 

Capitolul I Dispozitii generale
1.

(1) Platitorii de impozit pe profit sau de impozit pe veniturile microintreprinderilor, dupa caz, pot dispune redirectionarea unor sume din impozitul datorat, potrivit legii, in termen de 6 luni de la termenul legal de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit, respectiv a declaratiei de impozit pe veniturile microintreprinderilor aferente trimestrului IV.

(2) Valoarea impozitului pe profit sau a diferentei de impozit pe profit care poate fi redirectionata se calculeaza prin scaderea din valoarea minima stabilita, potrivit art. 25 alin. (4) lit. i) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, a sumelor reprezentand sponsorizare si/sau mecenat, burse private, acordate entitatilor beneficiare in anul pentru care s-a depus declaratia anuala de impozit pe profit, conform art. 25 alin. (4) lit. i) si t), si a sumelor reportate, astfel cum au fost inscrise in formularul 101 „Declaratie privind impozitul pe profit“ a anului respectiv.

Pentru stabilirea limitei impozitului pe profit prevazute la art. 25 alin. (4) lit. i) pct. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se va avea in vedere si scaderea din acesta a sumelor aferente creditului fiscal si a impozitului pe profit scutit/redus, in conformitate cu prevederile Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 „Declaratie privind impozitul pe profit“ si 120 „Decont privind accizele“, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Valoarea impozitului pe veniturile microintreprinderilor sau valoarea diferentei de impozit pe veniturile microintreprinderilor care poate fi redirectionata se calculeaza prin scaderea din valoarea stabilita, potrivit art. 56 alin. (1^1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, calculata pentru intregul an fiscal, a sumelor acordate entitatilor beneficiare in anul respectiv, conform art. 56 alin. (1^1), (1^5) si (2^2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si a sumelor reportate.

2.

(1) Obligatia platii sumei redirectionate din impozitul pe profit, respectiv din impozitul pe veniturile microintreprinderilor revine organului fiscal competent.
(2) Redirectionarea impozitului pe profit, respectiv a impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru sponsorizarea entitatilor persoane juridice fara scop lucrativ, inclusiv a unitatilor de cult, poate fi efectuata doar daca beneficiarul sponsorizarii este inscris la data platii sumei respective de catre organul fiscal in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.
(3) in cazul redirectionarii impozitului pe profit, respectiv a impozitului pe veniturile microintreprinderilor catre Fondul Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF si catre alte organizatii internationale care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte, nu exista obligatia inscrierii entitatii beneficiare respective in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.
3. in sensul prezentei proceduri, entitatea beneficiara poate fi o persoana juridica fara scop lucrativ, unitate de cult, Fondul Natiunilor Unite pentru Copii - UNICEF, orice organizatie internationala care isi desfasoara activitatea potrivit prevederilor unor acorduri speciale la care Romania este parte, alti beneficiari prevazuti de Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de art. 25 alin. (4) lit. c) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si beneficiarii de burse private, potrivit legii.
4. Prezenta procedura se aplica de catre compartimentul cu atributii in gestiunea registrului contribuabililor si declaratiilor fiscale din cadrul organului fiscal central competent, denumit in continuare compartiment de specialitate.
5.
(1) Termenul pentru solutionarea cererilor privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor este de 45 de zile de la depunere, potrivit art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Pentru contribuabilii care, la data depunerii cererii, nu au stinse debitele reprezentand impozitul pe profit, respectiv impozitul pe venitul microintreprinderilor, termenul de 45 de zile incepe sa curga de la data stingerii debitului.

Capitolul II Depunerea cererilor privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor

6.
(1) Contribuabilii isi exercita optiunea de redirectionare a impozitului pe profit/impozitului pe venitul microintreprinderilor prin completarea si depunerea formularului 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“.
(2) Optiunea de redirectionare poate fi exercitata pentru una sau mai multe entitati, in limita sumei stabilite potrivit pct. 1 alin. (2) sau (3), dupa caz.
(3) Formularul 177 se depune cu respectarea prevederilor art. 79 alin. (1^1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) in cazul contribuabililor membri ai unui grup fiscal, redirectionarea poate fi dispusa numai de persoana juridica responsabila.
7. Cererile depuse peste termenul prevazut de lege nu vor fi prelucrate de catre compartimentul de specialitate.

Capitolul III Solutionarea cererilor privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor

8.
Compartimentul de specialitate realizeaza urmatoarele operatiuni in vederea solutionarii formularului 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“:
a) primeste si inregistreaza cererile;
b) organizeaza evidenta cererilor;
c) proceseaza cererile;
d) verifica stingerea obligatiilor privind impozitul pe profit sau impozitul pe venitul microintreprinderilor, dupa caz, pentru contribuabilii care au depus cereri de redirectionare;
e) notifica contribuabilii ale caror cereri contin erori de completare privind datele de identificare ale contribuabilului/ entitatii beneficiare;
f) transmite borderoul catre unitatea de trezorerie in vederea virarii sumelor catre entitatile beneficiare.
9.
(1) Compartimentul de specialitate organizeaza o evidenta, in format electronic, a cererilor primite.
(2) Evidenta cererilor contine urmatoarele elemente:
a) denumirea contribuabilului;
b) domiciliul fiscal al contribuabilului;
c) codul de identificare fiscala;
d) categoria din care face parte contribuabilul, respectiv platitor de impozit pe profit sau platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor;
e) numarul de inregistrare a cererii la organul fiscal;
f) datele de identificare ale fiecarei entitati beneficiare inscrise in cerere;
g) suma redirectionata catre fiecare entitate beneficiara;
h) numarul si data notificarii privind erori de completare sau alte situatii, dupa caz, potrivit procedurii in redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, avand in vedere operatiunea de la pct. 8 lit. e);
i) motivul notificarii contribuabilului;
j) data comunicarii notificarii privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, potrivit legii;
k) data stingerii obligatiilor de plata privind impozitul pe profit/impozitul pe veniturile microintreprinderilor;
l) modul de solutionare a cererilor privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor:
– aprobarea cererii, fiind completate numarul si data borderoului transmis unitatii de trezorerie, in vederea virarii sumelor;
– respingerea cererii, in situatia in care entitatea nu figureaza in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale, daca entitatea are obligatia inscrierii in registrul respectiv sau nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege;
– clasarea cererii, in situatia in care cererea este depusa peste termenul prevazut de lege sau in situatia in care contribuabilul nu corecteaza informatiile eronate, ca urmare a notificarii primite.
(3) Compartimentul de specialitate inregistreaza in evidenta datele prevazute la alin. (2) lit. a)-g), in termen de o zi lucratoare de la primirea cererilor.
(4) Compartimentul de specialitate, avand in vedere prevederile alin. (2) lit. f), inregistreaza urmatoarele date privind entitatea beneficiara inscrisa in cerere:
a) denumirea entitatii beneficiare;
b) codul de identificare fiscala;
c) contul bancar.
(5) Compartimentul de specialitate, avand in vedere prevederile alin. (2) lit. g), inregistreaza in evidenta, pentru fiecare entitate beneficiara, suma din impozitul pe profit, respectiv din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pentru care a fost solicitata redirectionarea.
10. in situatia in care contribuabilii solicita redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, prin depunerea mai multor formulare 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“, solicitarile vor fi analizate in ordinea cronologica a inregistrarii acestora la organul fiscal.
11.
(1) in vederea solutionarii cererii, compartimentul de specialitate verifica in evidentele fiscale informatiile cuprinse in cerere, referitoare la:
a) datele de identificare a contribuabilului;
b) datele de identificare a entitatii beneficiare.
(2) Daca, in urma verificarii informatiilor de la alin. (1) se constata erori in cererea depusa, compartimentul de specialitate transmite contribuabilului o notificare privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, in care detaliaza erorile identificate si solicita contribuabililor remedierea acestora.
(3) Notificarea se completeaza pe modelul prevazut in anexa nr. 3 la ordin si se comunica potrivit art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Corectarea informatiilor din cerere se realizeaza prin depunerea unui formular 177 rectificativ, care va cuprinde informatiile corectate solicitate in notificare, precum si toate informatiile corecte inscrise in cererea initiala.
(5) Daca, in termenul prevazut in notificare, contribuabilul nu corecteaza informatiile eronate, identificate in notificare, cererea se claseaza.
(6) Contribuabilul poate depune, in cadrul termenului legal de depunere, un nou formular 177 „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“.
12.
(1) Zilnic, compartimentul de specialitate verifica stingerea obligatiilor fiscale reprezentand impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor pentru contribuabilii care au depus cereri de redirectionare corecte.
(2) Compartimentul de specialitate inscrie in evidenta cererilor, la fiecare contribuabil, la pct. 9 alin. (2) lit. k), data stingerii acestor obligatii.
13.
(1) Compartimentul de specialitate intocmeste lista privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe venitul microintreprinderilor, care cuprinde contribuabilii care au depus cereri corecte si care nu inregistreaza obligatii de plata reprezentand impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor, precum si entitatile beneficiare.
(2) Compartimentul de specialitate verifica daca entitatile beneficiare care au obligatia inregistrarii in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale figureaza in acest registru.
(3) Din lista de la alin. (1) sunt eliminate entitatile nonprofit/unitatile de cult care nu figureaza in registru si cererea se claseaza.
(4) Pe baza listei actualizate conform alin. (3), compartimentul de specialitate editeaza, cu ajutorul aplicatiei informatice, pentru fiecare categorie de contribuabili, respectiv platitori de impozit pe profit si platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, cate un borderou, care cuprinde urmatoarele informatii:
a) numarul/data borderoului;
b) informatii privind contribuabilul:
(i) cod de identificare fiscala;
(ii) denumire;
c) informatii privind entitatea beneficiara:
(i) denumirea entitatii beneficiare;
(ii) codul de identificare fiscala al entitatii beneficia;
(iii) simbolul contului bancar (IBAN);
(iv) suma redirectionata.
(5) inainte de transmiterea borderoului catre unitatea de trezorerie, in vederea virarii sumelor catre entitatile beneficiare, compartimentul de specialitate verifica daca entitatile beneficiare care au obligatia inregistrarii in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale figureaza in acest registru.
14. Informatiile privind modalitatea de solutionare a cererii se inscriu in evidenta la pct. 9 alin. (2) lit. l).
15. Borderoul se aproba de catre conducatorul unitatii fiscale, cu mentiunea „Bun de plata“, si se transmite unitatii de trezorerie.
-----

Anexa nr. 3
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia generala de administrare a marilor contribuabili
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice .........................
Unitatea fiscala ..............................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul .....................................................
Nr. de inregistrare ...........................
Data .................................................
Sigla*)
Catre**) …………………………………………..
CIF ....................................................................
Str. ……..……………..... nr. …., bl. ....., sc. .....,
et. ……, ap. …., judetul/sectorul ………….….,
localitatea ..................., cod postal ……...…….

NOTIFICARE
privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor
Stimata(e) doamna/domn,
Ca urmare a Cererii privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, inregistrata cu nr. ................. din data de ………………, va comunicam urmatoarele:
In urma verificarii in evidentele fiscale a informatiilor cuprinse in cerere, au fost identificate erori privind:
[ ] datele de identificare a contribuabilului;
[ ] datele de identificare a entitatii beneficiare.
Pentru corectarea erorilor identificate veti depune, in termen de 15 zile de la primirea prezentei, o cerere rectificativa privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
Daca in termenul prevazut mai sus nu corectati informatiile eronate, comunicate prin prezenta notificare, cererea se claseaza.
Pentru informatii suplimentare in legatura cu aceasta notificare, persoana care poate fi contactata este doamna/domnul .........................................., la sediul nostru sau la numarul de telefon ........................., intre orele …..-….. .

Numele si prenumele .....................,
Conducatorul unitatii fiscale
Document care contine date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679
*) Se va folosi sigla organului fiscal emitent.
**) Se va inscrie denumirea contribuabilului.
Anexa nr. 4

Caracteristici de editare, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor
1. Denumire: „Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“ (formular 177)
1.1. Caracteristici de editare: se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare. Formularul se completeaza si se editeaza cu ajutorul programului de asistenta, asigurat gratuit de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
1.2. Se utilizeaza la solicitarea redirectionarii impozitului pe profit sau pe veniturile microintreprinderilor.
1.3. Se completeaza si se depune de catre contribuabilii care dispun redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor catre entitatile beneficiare, conform legii.
1.4. Circula in format electronic la organul fiscal competent.
1.5. Se arhiveaza la organul fiscal competent.
2. Denumire: „Notificare privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor“
2.1. Caracteristici de editare: se utilizeaza echipament informatic pentru completare si editare.
2.2. Se utilizeaza in scopul instiintarii contribuabililor cu privire la erorile identificate in cererea depusa de contribuabil.
2.3. Se intocmeste in doua exemplare de catre organul fiscal central competent.
2.4. Circula:
– un exemplar la organul fiscal central competent;
– un exemplar la contribuabil.
2.5. Se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025

    • Toti contabilii trebuie sa aiba pe birou singura Agenda care contine toate obligatiile fiscale ale anului! Aceasta va este de folos pentru a va asigura ca nu ratati termene limita la depunerea declaratiilor obligatorii catre ANAF sau pentru a stii cu exactitate cand trebuie sa respectati noutatile fiscale aparute in anul precedent. TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025 Nu aveti inca Agenda Fiscala a Contabilului pentru 2025? Atunci este cazul sa o comandati chiar acum! Mai ales ca...» citeste mai departe aici

  • Exemplu calcul recuperare pierdere fiscala

    • Atunci cand firmele inregistreaza pierderi fiscale intr-un an pot, printr-un mecanism legislativ, sa beneficieze de recuperarea lor prin reducerea anumitor impozite si obligatii fiscale viitoare. Important este de mentionat ca acestea trebuie sa fie raportate de contribuabili pentru a putea fi compensate. In acest articol vom vedea exact ce sunt pierderile fiscale, cum pot fi recuperate, dar si un exemplu util de calcul recuperare pierdere fiscala, explicat pe indelete de specialistul...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024

    • In ceea ce priveste sistemul RO e-Factura, incepand cu data de 1 ianuarie 2025 se aplica modificarile aduse prin OUG 138/2024 mai multor legi care vizeaza sistemul: OUG nr. 120/2021, OUG nr. 70/2024, OUG nr. 8/2009. E-Factura: Ce modificari legislative au fost aduse sistemului prin OUG 138/2024 I. OUG 120/2021 privind administrarea, functionarea si implementarea sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si factura electronica in Romania a fost modificat prin OUG 138/2024....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016