Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Refacem obligatoriu fatadele degradate ale cladirilor cu bani din buzunarul propriu

01-Iul-2011
1615
Legea cu privire la refacerea fatadelor degradate ale cladirilor a fost adoptata de Camera Deputatilor cu 143 de voturi pentru, 121 de voturi impotriva si 2 abtineri. Respinsa initial de Senat in luna mai, legea a trecut astazi de Camera Deputatilor si a fost aprobata, ca urmare a numarului mare de accidente din ultima vreme, produse in urma desprinderii unor parti din fatadele cladirilor degradate.

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului sustine, in sprijinul acestei legi, ca pe langa siguranta populatiei, se ia in calcul si faptul ca degradarea vizibila a fatadelor cladirii duce la o diminuare a calitatii arhitectural-ambientale a cadrului urban construit. Mai mult decat atat, asa cum au precizat reprezentanti ai MDRT, aceste neglijente duc nu doar la o scadere a calitatii mediului si vietii, dar afecteaza si interesul turistic fata de zonele afectate.

Actul normativ mentioneaza astfel ca proprietarii cladirilor care pun in pericol siguranta populatiei datorita gradului de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, prezinta obligatia de a efectua lucrarile de reabilitare a anvelopei cladirilor.

Cheltuielile aferente refacerii fatadelor in cauza se vor face din buzunarul propriu. Mai mult decat atat, proprietarii cladirilor care prezinta o stare avansata de degradare sunt obligati sa execute lucrarile de refacere, din proprie initiativa, in momentul in care se constata degradarea anvelopei constructiilor respective.

Pentru a sprijini partial procedurile de refacere a fatadelor degradate, Guvernul urmeaza sa faciliteze acordarea de credite in acest scop, prin acordarea de garantii guvernamentale si prin subventionarea dobanzii aferente. In concret, finantarea totala a acestor lucrari ar trebui sa includa un minimum de 10% din surse proprii ale beneficiarului si un maximum de 90% din creditul garantat priin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - I.F.N. In ceea ce priveste perioada de rambursare, aceasta este de maximum 5 ani.
In cazul in care vor exista proprietari aflati in imposibilitatea de a asigura aceste sume si care fac dovada ca realizeaza venituri medii nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net lunar pe economie, autoritatile administratiei publice locale se obliga sa achite integral, de la bugetul local, cheltuielile aferente lucrarilor de refacere a fatadelor.
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii


Lucrarile de reabilitare vor trebui finalizate in termen de 12 luni de la data notificarii, cu precizarea ca termenul poate fi prelungit, din motive obiective, cu pana la 6 luni. In cazul in care nu sunt respectate aceste prevederi, primaria poate cere consiliului local aprobarea executarii de catre autoritatea administratiei publice locale a lucrarilor de interventie, in numele si pe cheltuiala detinatorilor notificati, cu conditia constituirii dreptului de creanta si a recuperarii cheltuielilor de la detinatorii notificati pana la data receptiei finale a lucrarilor de interventie executate.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Refacem obligatoriu fatadele degradate ale cladirilor cu bani din buzunarul propriu":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"