Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Situatii financiare anuale 2024. Conform Ordinului 5394/2023, anumite cheltuieli vor fi raportate DISTINCT

09-Ian-2024
2829
Situatii financiare anuale 2024. Conform Ordinului 5394/2023, anumite cheltuieli vor fi raportate DISTINCT

Regulile pentru transmiterea situatiilor financiare anuale pentru anul 2023 au fost aprobate prin Ordinul 5394/2023. Astfel, acestea trebuie transmise pana la finalul lunii mai 2024, insa exista si anumite exceptii de la termen. In plus, conform noului act normativ, in vigoare din 8 ianuarie, anumite cheltuieli vor fi raportate distinct.

Principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale pentru 2023 au fost aprobate prin Ordinul 5394/2023.

Termenele limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale 2024

In cazul firmelor, depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica mai precis pana pe data de 29 mai 2024.

In cazul ONG-urilor, depunerea se face in 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, adica pana in aprilie 2024.

Atentie! Situatiile financiare anuale trebuie depuse MAI DEVREME de firmele care doresc sa ramana la impozitul micro si in 2024, detalii in ACEST articol»

O noutate adusa de Ordinul 5394/2023 este faptul ca anumite cheltuieli vor fi raportate distinct.

Este vorba despre urmatoarele:

-cheltuieli cu redeventele;

-cheltuieli cu locatiile de gestiune;

-cheltuieli cu chiriile;

-cheltuieli aferente drepturilor de proprietate intelectuala;

-cheltuieli de management;

-cheltuieli de consultanta;

-cheltuieli ocazionate de operatiuni cu entitati afiliate.

Situatiile financiare anuale se intocmesc, dupa caz:

-potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

-potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.

Situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in limba romana si in lei. Aceasta unitate de masura se va trece pe fiecare formular in parte.

Cine semneaza situatiile financiare anuale?

Situatiile financiare anuale se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii.

Situatiile financiare anuale se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

Conform prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale sunt supuse aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Unde si cum se depun situatiile financiare anuale?

Consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat, situatiile financiare anuale, insotite de documentele prevazute de lege.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici